Ga naar inhoud

Beetje zorgelijk


Babbely

Aanbevolen berichten

Zoals vermeld in ons topic "Boris gaat daten" zijn wij bezig de dikke dames te koppelen aan een gecas. ram.

Maar..............hij drinkt absurd veel en plast hele grote heldere plassen. Verder vind ik hem vaak knarsetanden. Hij eet en keutelt goed.

Maar het zit mij niet lekker. Toen ben ik gaan nadenken, een behoorlijke tijd geleden lag zijn vriendin dood in het hok en werd hij mager...alles bij elkaar opgeteld denken wij aan EC.

Koppelen is gestaakt.:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen dierenarts, we hebben hem vrijdagavond gehaald en het weekend zagen we dit allemaal, vanmorgen verder gedacht en mail gestuurd naar de mensen waar hij vandaan komt. We hebben nml. afgesproken dat we het gaan proberen, lukt het niet, gaat hij weer terug. Ze wil op de hoogte worden gehouden. Reageert ze niet gaan wijzelf maar aktie ondernemen. Hij heeft zeker een halve liter gedronken in 1 nacht, de nacht begon om 3 uur :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht het tot vanmiddag af, hij verliest af en toe ook urine, zien we nu.

Denk dat het zo moet zijn, zou hij hier niet zijn gekomen zou hij waarschijnlijk, net als zn vriendin onbehandeld dood gaan. De eigenaar is een heel lief vrouwtje maar heeft er weinig kaas van gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In overleg met DA met panacur gestart, ook de dikke dames worden preventief behandeld. Morgen een algehele gezondheidscheck bij de DA.

Krijgen we een mail van de vorige eigenaar, ja, ze wil langskomen om hem te zien en dan besluit ZIJ of dat ZIJ naar de dierenarts zal gaan, want bij haar was er niets aan de hand en dan neemt ZIJ hem mee naar huis om te behandelen en na de behandeling zien we wel verder, want ja, ze is zo dol op hem.........................TUURLIJK!!!

We hebben een vriendelijk mailtje teruggestuurd, dat ZIJ hem aan ONS heeft meegegeven en het nu dus ONS konijn is en WIJ voor hem gaan zorgen en WIJ de DA kosten betalen. En haar braaf op de hoogte zullen houden.

Gek gedoe!

aangepast door Babbely
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef wat fijn dat je het herkent. Hopelijk slaat de behandeling goed aan. Ik kan me voorstellen dat je het zelf in de hand wilt houden qua behandeling, kan me erg goed voorstellen dat je hem niet aan haar gaat teruggeven voor een behandeling bij haar, dat lijkt me ook weer extra stressvol voor het beestje. Veel succes ermee hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blaasontsteking heeft hij ook plast inmiddels bloed, het is een puinhoop, zo zielig of wij nou zeggen dat hij behandeling nodig heeft en ook de antibiotica van de arts moet krijgen, volgens haar heeft hij niets en ze willen hem terug, dreigen met van alles en nog wat en hij zal de politievriendjes op ons af sturen. Wij zijn obsessief bezig met zn gezondheid, tuurlijk!

Ze hebben hem net opgehaald. Hopelijk zien ze zijn achterkant en snappen ze het nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Snap het niet helemaal. Hoe lang heb je Boris al? Ik vind het heel erg raar dat de vorige baasjes hem terug willen om hem te verzorgen, alsof jij dat niet kan of niet wil. Gegeven is gegeven, toch? 't Is niet alsof je hem gestolen hebt. Maar nu is hij wel terug bij hen? 'k Zou hem niet afgegeven hebben, zelfs al had ik hem maar twee uur. Dan zou ik toch liever hebben dat ze tussenkomen in de kosten. Nu ja, 't is te hopen dat hij vlug beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens (of meiden): misschien ben ik te goedgelovig, maar stel je dit eens voor: je doet met pijn in je hart een konijn weg. Na een hele korte tijd krijg je allemaal vragen over zijn gezondheid en zou hij ziek zijn. Dan is toch je eerste reactie dat je dat erg vindt voor het dier en hem wilt helpen? Ik zou me kunnen voorstellen dat je je zorgen maakt en hem dan liever terug ziet. Want zoals ts nu het andere baasje beschuldigd, zo kunnen zij ook wel denken. "Toen hij bij ons was, was hij gezond. Wat hebben ze met hem gedaan?"

Ik zeg niet dat het normaal is zoals het gaat, maar als ze niks om hem gaf en hem niet wilde behandelen, dan was ze er nu toch juist mooi vanaf geweest?

Ik hoop dat het goed met hem komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Snap het niet helemaal. Hoe lang heb je Boris al? Ik vind het heel erg raar dat de vorige baasjes hem terug willen om hem te verzorgen, alsof jij dat niet kan of niet wil. Gegeven is gegeven, toch? 't Is niet alsof je hem gestolen hebt. Maar nu is hij wel terug bij hen? 'k Zou hem niet afgegeven hebben, zelfs al had ik hem maar twee uur. Dan zou ik toch liever hebben dat ze tussenkomen in de kosten. Nu ja, 't is te hopen dat hij vlug beter wordt.

Het gaat niet om Boris maar om een nieuwe ram die wij wilde koppelen aan de dikke dames. Ik heb hem met pijn in mijn hart teruggegeven, ik heb contact gehad met de politie en na een gesprek met de politie besloten dat het beter is om deze man niet verder te provoceren. Iemand die een beetje lenig is kan de tuin in waar onze nijnsels wonen, ze wonen hier een paar straten vandaan en kennen ons adres en weten ook hoe mijn dochter eruit ziet, ik wil dat risico niet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh bah Babbely, wat een uitkomst! Wel goed dat je info hebt gehaald bij de politie, maar dan toch het idee....

Krijg je nog wel van die mensen te horen wat ze met het rammetje doen, medisch gezien of zo?

Ik hoop echt dat ze wel op zijn minst doorgaan met panacur en trouw naar de DA gaan, jeetje wat een gedoe, nu is het ook zorgelijk (zoals je topic-titel zegt) maar dan heel anders, pfff word er stil van...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh bah Babbely, wat een uitkomst! Wel goed dat je info hebt gehaald bij de politie, maar dan toch het idee....

Krijg je nog wel van die mensen te horen wat ze met het rammetje doen, medisch gezien of zo?

Ik hoop echt dat ze wel op zijn minst doorgaan met panacur en trouw naar de DA gaan, jeetje wat een gedoe, nu is het ook zorgelijk (zoals je topic-titel zegt) maar dan heel anders, pfff word er stil van...:(

Waarom zouden mensen een konijn terughalen, als ze geen medische zorg willen geven? Waarom gaat iedereen daar van uit? Dat is toch nog een veel gekker verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden mensen een konijn terughalen, als ze geen medische zorg willen geven? Waarom gaat iedereen daar van uit? Dat is toch nog een veel gekker verhaal?

Je hebt wel gelijk Christaa, maar toch je moet toch wel toegeven dat dit een vreemde gang van zaken is, de manier waarop het konijn terug moet, ik hoop ook echt dat het goed komt, dan is het mooi maar ik heb een nare bijsmaak bij dit verhaal vooral denk ik dan die ram had al eerder symptomen moeten hebben toch? En waarom zeiden de vorige eigenaars niks daarover, of hebben ze niks gedaan, het kan natuurlijk ook allemaal toeval/sameloop van omstandigheden zijn dat de ram "plots"ziek is geworden, tuurlijk ik weet dat stress voor konijnen niet super is, maar zo heftig?

Ik heb in de jaren wel geleerd alle opties open te houden, ik hoop er wel het beste van natuurlijk voor dat rammetje...

(Wat ik het vreemdst vind: zou ikzelf een konijn aan een ander geven om te koppelen met de hunne, en mijn konijn wordt ziek en zij zouden er niks aan doen ja dan wil ik hem ook terug, maar in dit geval heeft Babbely alles al gedaan wat moest, en in mijn geval zou ik zelf juist nog geruster zijn dat mijn konijn daar dus super zit, en niet alsnog terughalen, maar wie ben ik?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel gelijk Christaa, maar toch je moet toch wel toegeven dat dit een vreemde gang van zaken is, de manier waarop het konijn terug moet, ik hoop ook echt dat het goed komt, dan is het mooi maar ik heb een nare bijsmaak bij dit verhaal vooral denk ik dan die ram had al eerder symptomen moeten hebben toch? En waarom zeiden de vorige eigenaars niks daarover, of hebben ze niks gedaan, het kan natuurlijk ook allemaal toeval/sameloop van omstandigheden zijn dat de ram "plots"ziek is geworden, tuurlijk ik weet dat stress voor konijnen niet super is, maar zo heftig?

Ik heb in de jaren wel geleerd alle opties open te houden, ik hoop er wel het beste van natuurlijk voor dat rammetje...

(Wat ik het vreemdst vind: zou ikzelf een konijn aan een ander geven om te koppelen met de hunne, en mijn konijn wordt ziek en zij zouden er niks aan doen ja dan wil ik hem ook terug, maar in dit geval heeft Babbely alles al gedaan wat moest, en in mijn geval zou ik zelf juist nog geruster zijn dat mijn konijn daar dus super zit, en niet alsnog terughalen, maar wie ben ik?)

Nou, ik weet uit ervaring dat bijvoorbeeld EC heel plotseling en snel kan opduiken. Toen ik Cas bij Aniek haalde, was het een mooie, grote en bovenal gezonde jongen. Zo'n 12 dagen later was er weinig van Cas over; hij werd graat en graatmager. (Uiteindelijk was hij in korte tijd ongeveer 1/3 van zijn lichaamsgewicht verloren..)

Ik heb toen gelijk Aniek op de hoogte gebracht. Niet omdat ik haar iets kwalijk nam, ik vermoedde al ergens dat het EC zou kunnen zijn, en dat kan tot uiting komen bij stress. Aangezien Cas gekoppeld, verhuisd en het halve land door gereden was, leek me dat niet geheel onwaarschijnlijk.

Zij heeft nog wat tips gegeven en ik heb haar ondertussen op de hoogte gehouden.

Maar, dat zeg ik er wel even bij; Aniek heeft veel ervaring en natuurlijk een opvang, dus dit soort situaties zullen vast vaker voorbij komen. De vorige eigenaren van het rammetje bij Babbely hebben dat waarschijnlijk niet, en dan kan ik me best voorstellen dat je je toch zorgen gaat maken, als je konijn opeens zo ziek wordt bij een ander. En ik zeg niet dat het terecht is (zeker als je je even inleest over ziektes zoals EC..) maar ik begrijp ergens wel dat je dan je konijn terug wil.

Zeer jammer dat het zo gelopen is, het lost waarschijnlijk niks op. Ik hoop dat de vorige eigenaren hem gaan behandelen, en hoewel ik wel denk dat ze het zullen doen (waarom haal je anders je konijn terug?), vermoed ik dat hij in net zulke goede of wellicht zelfs betere handen bij Babbely was geweest, en zo zit dit rammetje straks alsnog zonder vriendin(netjes). :arf: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er zelf ook niets van. Hij stond in de weg, ze wilde binnen geen ruimte voor hem maken, hij was alleen en het balkon konden de kinderen heel goed gebruiken. Dus waarom zulk vreemd gedrag. Ze was hier langs geweest en vond onze verblijven geweldig en de nijnsels perfect verzorgd en heel mooi.

Hij had een vriendinnetje, zij lag ineens dood in het hok, de eigenaar weet niet waarom. Wij zagen dat hij goed keutelde maar een vreemde kleur en afwijkende vorm, net als zijn urine, direct bij aankomst al. Wij dachten even rustig bekijken, kan aan zijn voeding liggen, heel veel peen en tomaat en C1000 voer. Jammer genoeg is dit haar blijkbaar nooit opgevallen. Verder was hij heel rustig, bij haar ook, maar goed, niet ieder konijn rent als een dolle rond. Hij heeft misschien 10 minuten in het reismandje gezeten, met een peen die hij tijdens het vervoer gewoon opat, was totaal niet gestrest. Het is een vriendelijk ventje, hopelijk geeft ze hem nu wel de juiste verzorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .