Ga naar inhoud

Soes verliest bloed


Domino

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt, m'n konijn Soes verliest bloed. Het is een niet geholpen voedster en mijn verdenking gaat dus ook uit naar de baarmoeder. Vandaag is er door de dierenarts een foto genomen en daaruit bleek dat er inderdaad iets in de buik zit. Er zit aan 1 kant een soort eivormig "ding" wat er niet hoort te zitten.

De dierenarts kon vanaf de foto niet zeggen of het nu inderdaad de baarmoeder was of misschien toch een tumor bij een nier.

Morgen gaat hij haar opereren om het weg te halen want hij kon verder op de foto zo geen uitzaaiingen zien en gaf haar dus ook een redelijke kans. Maar ik vroeg me af, kan een konijn bijvoorbeeld met 1 nier doen? Net als mensen? Stel dat het bij de nieren zit?

Het bloed wat ze verliest ziet er niet zo uit alsof het vermengd is met urine. Het is eigenlijk puur bloed wat je ziet tussen de urine door. Ik heb er wel een foto van maar lijkt me niet zo geslaagd om die hierop te zetten want het ziet er nu niet echt bepaald lekker uit.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier met kippevel te lezen, alsof ik het verhaal van mijn Lobke lees.

Helaas kwam de tumor bij haar vanuit de nier (er aan vast) en was het een bekeken zaak.

Nier eruit was schijnbaar geen optie, al weet ik niet of dit in deze specifieke situatie was, of dat dit nooit een optie is.

Ik hoop en duim dat het bij jouw Soes de baarmoeder is en deze er nog met tumor en al uitgehaald kan worden.

Heel veel succes en sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ook dat het de baarmoeder is en dat het netjes bij 1 stukje zit en makkelijk te verwijderen is. Morgen hoor ik meer en dan zal ik het hier ook delen. Ik zal eens kijken of het lukt met de foto, maar ik heb het draadje niet in de buurt om hem van m'n telefoon naar de pc te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst ook bloed bij mijn voedster. Daar hebben we meteen besloten om de baarmoeder eruit te halen.

Bij mijn voedster zag het ook uit alsof er gewoon bloed geplast werd én urine.. Dus niet gemengd. Het klinkt een beetje hetzelfde als bij jou. Dus ik duim heel hard dat het voor soes ook enkel de baarmoeder is!

Super dat je het bloed gezien hebt. Bij mijn voedster was dit echt een 'gelukstreffer' omdat ze altijd in het zand plast en ik dus de plas nooit echt zie. Dus doordat ze een keer onzindelijk was en ik daar toevallig bij stond heb ik het kunnen ontdekken. Ik kan het denk ik het beste beschrijven als een 'zweempje' helder bloed bij de urine! Zag het zo bij jou ook uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was vrijdag m'n bruiloft en mijn zusjes gingen de konijnen tussendoor eten geven. Toen hebben ze het ontdekt. Ik ben zaterdag ook meteen naar een dierenarts gegaan die aanwezig was en die had al een vermoeden van dit probleem. Maar kon op die dag weinig uitrichten. Daarom ben ik vandaag naar m'n eigen dierenarts gegaan en wordt ze dus morgen geholpen.

Ze eet gelukkig nog wel normaal, ze oogt op zich ook niet ziek. Daarom werd besloten dat ik wel naar m'n eigen dierenarts kon vandaag.

ik heb een linkje van de foto, voor diegenen die hem willen bekijken.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HRB4OVVK.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!! Ik kreeg net telefoon van de da. De tumor is verwijderd en ze is weer wakker aan het worden. Het was inderdaad haar baarmoeder. De tumor wordt opgestuurd om te kijken of hij kwaadaardig of goedaardig is.

Nu maar hopen dat ze snel weer opknapt en de oude wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai die heeft echt geluk gehad dat jij er zo vlug bij was.

Eet ze niet was verse kruiden. Onze zieke logee met Myx eet vooral platte peterselie, selder en spinazie echt met serieuze hoeveelheden. Misschien ook eens proberen dat ruikt ook erg en ik denk dat het de eetlust opwekt die lekkere geuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze voedster heeft vorige week een zelfde operatie gehad, s avonds at ze weinig en ook de volgende ochtend wat paardenbloem blaadjes meer niet maar tegen de avond ging ze weer biks eten en is nu na een week weer als vanouds. Dus blijf in de gaten houden maar ook vertrouwen!

Succes, groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dank je Nouck ;) ik ben ondertussen met die 8 langoren hier wel aardig wat gewend. Al vind ik het weer op gang komen met eten na zo'n ingreep toch altijd nog wel spannend.

Maar het gaat steeds beter. Ze breken nu zelfs de boel af boven. 1 kussen van m'n moeder heeft het al moeten ontgelden.... was ze geloof ik niet zo blij mee :mdr: :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .