Ga naar inhoud

Teddy heeft gas.....


Teddynijnen

Aanbevolen berichten

Mijn konijn had ook verstopping met gas vermoed ik zaterdag, ze lag te trillen en te hijgen in haar hok, echt zielig, ik heb haar ook metocloral en carpofen gegeven, en langzamerhand knapte ze daar van op, heeft al met al toch 2 dagen geduurd voor ze weer de oude was, denk dat ze een haarbal in haar maag had, want er kwamen behoorlijk wat kettingkeutels uit, ik geef haar naast de metocloral ook een beetje duphalac een laxeermiddel die je bij de drogist kan kopen, en als ze wil eten, dan geef ik haar gelijk natte paardestekken ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als maximale dosering mag hij evenveel hebben als van de cisaral, tenminste dit staat op de verpakking. Mijn da raadt in dit soort gevallen ook maximaal doseren aan, maar ik wil ook niet tegen het advies van jouw da ingaan.

Edit: zelf zou ik 0,8 geven in dit geval.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!! Ik heb hem nu 0,8 ml gegeven en dat vanavond weer.

Mijn vriendinnen zeggen heel de tijd dat ik gek ben dat ik dit allemaal doe (ook voer afwegen, groenten geven, hooi geven). Want bij hen krijgt het konijn(1 konijn) een bak gemengd voer waar hij zeker een week van kan eten, hooi eet hij niet, gras ook niet en het konijn is nooit ziek.

Ik kan daar zo slecht tegen joh. Ik wil gewoon het beste voor mijn nijnen. Maar er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!! Ik heb hem nu 0,8 ml gegeven en dat vanavond weer.

Mijn vriendinnen zeggen heel de tijd dat ik gek ben dat ik dit allemaal doe (ook voer afwegen, groenten geven, hooi geven). Want bij hen krijgt het konijn(1 konijn) een bak gemengd voer waar hij zeker een week van kan eten, hooi eet hij niet, gras ook niet en het konijn is nooit ziek.

Ik kan daar zo slecht tegen joh. Ik wil gewoon het beste voor mijn nijnen. Maar er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen...

Dat begrijp ik heel goed, maar als je dieren " aanschaft" moet je er goed voor zijn, en sommige mensen hebben gewoon mazzel, maar als ik een konijn was wist ik wel waar ik wil zijn.... Sterkte!!!!

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu met zijn vochthuishouding? Als je zijn velletje omhoog trekt veert het dan meteen weer terug?

Ik vind het nog steeds raar dat ze hem hebben laten gaan voor hij keutelde. Zeker als hij een verstopping heeft is vocht erg belangrijk en ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een infuus echt noodzakelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk dat je nog zo weinig verbetering ziet! Bij mijn konijn duurde het twee dagen voordat er twee miniscule keutels uitkwamen. Als je zag wat ik er allemaal instopte dacht je ook echt:hoe kan dit?! Maar even nog wat vragen: eet ted nu al zelf? Is er wel goed naar zijn anus gekeken (kan hij wel poepen) geen haren ervoor enzo. En... Niks ten nadele van je dierenarts maar waarom hebben ze geen rontgen/echo gedaan bij ted? Omdat hij al zo lang niet poept? Ik heb mijn nijn maandag door de rontgen laten halen (het was niet echt nodig maar voor de zekerheid wilde ik weten wat er nou in die darmen zat te plakken). En mijn arts zei dat er soms darmlussen dubbel kunnen gaan zitten. Dan KAN een konijn dus niet poepen omdat de darminhoud niet verder gaat/kan. Hoe voelt zijn buik?

Verder heb ik nog een vraag aan de anderen. Deze is al eerder gesteld maar als ik die pagina wil openen krijg ik een foutmelding... Wat is nu het verschil tussen die metocloral en cisaral?

Nogmaals heel veel sterkte met Ted!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij plast wel gelukkig.

Hij eet zelf alleen paardenbloemblaadjes en wat groente en ik voer hem wortelspul van olvarit.

En zondag is er een echo gemaakt van zijn buik en daarop was te zien dat de maag vol zat met eten en de darmen met gas. Zijn buikje voelt aan als een ballon, als ik hem masseer hoor en voel ik wel wat gepruttel.

De arts heeft wel gekeken naar de lever enz. Dat was goed iig. Ik ga even aan zijn vel voelen qua vocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit wel vocht in het lijfje zo te voelen.

Ik baalde enerzijds ook best wel dat ik Ted kon ophalen terwijl er nog geen keutels waren. Ik had gehoopt op een gezondere Teddy. Maar in plaats daarvan vertelde de arts mij dat ze eigenlijk uit behandeld zijn. Een konijn wat zolang niet poept gaat uiteindelijk dood... En daar stond ik dan.

Wat ik zo moeilijk vind is dat ik niet weet waar ik goed aan doe. Enerzijds wil ik hem natuurlijk beter laten worden, en hij oogt nog te goed om hem in te laten slapen. Vandaar dat ik van alles probeer om hem op te lappen.

Aan de andere kant hoop ik niet dat ik de lijdensweg alleen maar langer en erger aan het maken ben zo.

Ik zie nog geen keutels, tegenover mij zit een slapend, knarsetandend konijntje... De da adviseerde mij om alleen nog cisaral te geven en verder niks. Dus ook geen pijnstiller en dwangvoer. Ik heb zoiets van als hij toch dood gaat geef ik hem het liefst veel pijnstilling zodat hij geen of minder pijn hebt. Ik ga zo weer zijn medicijnen geven, masseren, wortelhapje geven en water geven.

Ik hoop op een keutel en anders dat hij rustig inslaapt vannacht. Het is goed geweest voor het beestje. Ik trek het bijna ook niet meer. Lichamelijk wel hoor maar emotioneel niet. Morgen is het al een week aan de gang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn, dwangvoer ik nooit met gas. Die maag is al zo vol en dan ga je hem nog voller maken en dan kan je hem overvullen. Dat gas moet er eerst uit en dan pas kan het doorgaan.

Masseer je nog wel de buik? Het moet op gang gebracht worden want in z'n maag zit nu zo'n kluwe, dat wil er niet doorheen. Ik zou hem hooguit wat water geven als hij dat zelf niet drinkt en als hij het slikt. Zodat het in die maag wat dunner kan worden. En echt optijd doorgaan met de metocloral, cisaral en pijnstilling... zo zou IK het doen in ieder geval!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar bericht zeg....

Ik ben het niet eens met de dierenarts wat het medicatie betreft. Waarom opgeven voordat Ted dat zelf doet? Zeker met de pijnstilling, ik vind het gewoon zielig om hem dat niet te geven 'omdat hij het toch niet redt'.

Mag ik vragen in welke regio je woont? Misschien kun je een andere dierenarts bellen om te vragen wat hun zouden doen in dit geval.

Héél veel sterkte! Het is echt een rotsituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .