Ga naar inhoud

Morgen is het zover.. Bailey's oogje wordt verwijderd. :(


Boefje

Aanbevolen berichten

Nou ik denk dat ik al weet wat er mis is gegaan. Hij begon weer zo goed te gaan, dat ik hem weer biks voorgelegd had. Normaal als hij niet wilde eten at hij het ook niet natuurlijk. Ik wilde denk ik te snel. Daarnaast ben ik in dosering omlaag gegaan. Hij at doordat hij meer biks at natuurlijk ook minder groente dus minder vocht. Verstopping is weer terug. Kleine droge keutels.. Ik voelde net zijn buikje. Het was heel hard. Even zachtjes gemasseerd. Hij wilde het niet dus maar even weer gelaten. Geen gas, puur verstopt. Even later lag er een grote worst aan samengekleefde wat op blindedarmkeutels zou moeten lijken op het dekentje. Zijn buikje voelde gelijk al weer wat zachter. Ik geef hem nu gewoon eerst even vocht in kleine hoeveelheden. Met prozyme.. en misschien strakjes hele waterige dwangvoer. Hopelijk gaat hij straks weer zelfstandig groente eten.

Ik heb ditmaal de hele nacht op de bank gelegen. Mijn eigen keus. Ik kon weinig voor hem betekenen behalve dan op de tijdstippen dwangvoer of medicatie geven natuurlijk. Maar voor mijn eigen gevoel als ik hem dan wel zie eten. Gelukkig at hij vannacht nog wel. Moet vanmiddag nog weg. Hopelijk voelt hij zich voor die tijd wat beter. Ik denk dat ik gewoon meer geduld moet hebben...

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ken je dat..? Dat je ineens je ziek konijntje kruiden ziet eten uit zijn bakje en jij je adem inhoudt en geen beweging durft te maken met de angst dat je je konijntje laat schrikken of afleidt. Je geniet met elk hapje dat hij doet, want je weet dat dit niet vaak voorkomt. De laatste weken ben je alleen maar bezig geweest om het beestje weer aan de 'praat' te krijgen. En dan denk je dat het eindelijk zo'n beetje is gelukt, krijgt hij weer een terugval. En wanneer hij eindelijk weer een beetje uit zichzelf eet, zie je hem ineens als een banaantje met zijn achterkantje slepen en hem haast kruipen over het dekentje op de grond. Ja EC is terug? Ik herinner mij nog vorig jaar een paar weken na zijn haakjes verwijderen dat hij ook een terugval kreeg. Inderdaad ook zo met de achterkant, gek genoeg was dit de volgende ochtend ook weer over. Dus ik had goede hoop dat dit nu ook weer zo was. De Fenbendrops geef ik braaf. Hij heeft het nu niet meer gelukkig net als de vorige keer. Alleen veel eten doet hij niet. Groenten eet hij ook niet meer zo gretig. En ik ben echt alles aan het proberen om hem weer te triggeren om te eten.

Ik besloot toch weer in bed te slapen en telkens mijn wekker te zetten. Maar ik merk toch dat ik onzeker word omdat ik niet meekrijg of hij 's nachts wat gegeten heeft. Hij heeft de hele ochtend nog niet gekeuteld. Massage laat hij niet meer toe. En ik voel mij langzamerhand hopeloos. Over een week begint mijn stage en dan ben ik sowieso drie dagen 8 uur lang of langer weg. Als hij dan nog niet zelfstandig echt goed eet dan weet ik het ook niet meer.

Vraag me af of die medicatie nog wel zijn werk doet.. Nu wil ik maandag toch zijn urine laten onderzoeken. Ik weet al niet meer wat ik moet doen.. het enige wat ik kan doen is afwachten tot hij weer een hoopje keutels doet en weer spontaan wat beter begint te eten.. en dan ben ik even blij en de volgende dag is het weer afwachten en zien hoe het dan verloopt.

Het enige wat meneer kruimel wel doet is zich eindeloos wassen... echt dwangmatig. Het enige wat ik dan kan denken is..ooh daar gaat weer een lading haren naar binnen... Ik heb prozyme in huis, maar telkens als ik het in zijn bekje spuit met water maakt hij verslik geluidjes en doet zijn lijfje alsof die wil overgeven.. ja ja klinkt raar..maar blijkbaar vind hij dat goedje niet zo prettig en daardoor geef ik het ook niet zo snel. Ergens op strooien heeft geen zin bij een konijn dat kieskeurig en amper eet. Ik doe eigenlijk al zo'n beetje alles wat ik kan doen... nou nog die wonder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk nog steeds hetzelfde: al jouw bemoeienissen, hoe goed bedoeld ook, lijken weinig verschil te maken. Misschien moet je juist eens een dagje weggaan en hem alleen laten. Tel de biks die je neerlegt. Tel de groenten e.d. Laat hem vooral lekker zijn gang gaan. Misschien is hij al het gedoe ook wel zat. En als je telt wat er ligt, weet je ook hoeveel er in gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jij denkt zoveel, maar jij weet niet hoe het is, je leest alleen wat ik op dat moment type. Ik kan op dat moment typen hij eet niks het gaat slecht, en vijf minuten later kan hij zo ineens eten. Jij denkt misschien dat ik maar een domme gans ben die geen ervaring heeft met konijnen en niet herken wanneer een konijn 'hulp'nodig heeft. En je mag misschien denken dat ik dat beest elk half uur op schoot neem en hem tegen wil en dank een massage geef of hij het nu nodig heeft of niet. Maar dat is niet zo. Hij heeft nu geen gas meer, maar wel last van verstopping. En als ik in die periode dat hij veel last van gas had hem maar liet zitten zoals jij dat oppert, dan was het misschien wel veel fouter afgelopen. Biks moet ik nog niet eens geven, want dat is ook de reden waarom hij nu weer met deze verstopping loopt.

En ik laat hem zijn gang ook gaan. En ja ik ben wat overbezorgd en ik let wel constant op zijn gedrag en dat is misschien wat mij nog het meest gek maak. Maar dat zou jij ook zijn als jij pas geleden een konijn verloren hebt aan gas/verstopping tijdens nazorg van haken laten verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als hij al wat eet dan is het vooral hooi, nu ben ik niet iemand die hooisprietjes gaat zitten tellen.. niet zo gek mag ik hopen.. groente laat hij vaak (niet altijd) liggen, dus dat geeft mij nog geen beeld van wat hij heeft opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Ik vind je reactie wel wat onaardig en onnodig fel. Ik probeer alleen maar mee te denken.

Ik krijg inderdaad het gevoel dat je erg overbezorgd bent. En ik probeerde je wat adviezen te geven om dit vol te gaan houden. Maar na deze reactie denk ik dat je het vooral zelf uit moet zoeken. Ik dacht dat je hulp zocht, maar laat maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertel gewoon mijn verhaal en vind het fijn dit te delen met mensen die soortgelijke situaties meemaken. Ik doe verder alles wat ik kan. Ik vind jou reacties eerlijk gezegd ook niet al te aardig. Ik ben niet het meest sociale lid hier op BB maar jij kan naar mijn mening ook wel een cursus sociale vaardigheden gebruiken. Een beetje meeleven kan geen kwaad, maar jij begint vooral alleen maar te vertellen wat ik niet zou moeten doen, alsof dat slecht zou zijn. Heel toevallig heb ik mijn konijn wel door al die gas aanvallen heen geholpen door al die 'vervelende' massages die hij overigens over het algemeen wel prettig vond. Zodra ik merk dat hij het niet meer fijn vind laat ik het los. Ik vind het namelijk ook wel prettig om te weten wat er in dat buikje omgaat en hoe dat voelt, aangezien ik wel van alles aan medicatie of dwangvoer er naar binnen prop. En ja dwangvoer is nu wel nodig, want hij was al ondergewicht om mee te beginnen, en nu hij helemaal niet meer zoveel eet door verstopping (omdat ik hem te snel weer biks heb gegeven) is dat wel zo verstandig.

Echter vind ik het doodeng om hem te dwangvoeren omdat hij inderdaad een verstopping heeft en dus is het niet altijd verstandig. Vandaar dat ik ook zijn maagje en buikje wil checken. Het is ook een EC konijntje waar ik al een heel geschiedenis mee heb en ik weet ook wanneer hij gewoon ligt te chillen of wanneer hij stilletjes ligt in een hoekje omdat hij pijn heeft.

Dat ik op hem let, wil niet zeggen dat ik ook constant aan hem zit. Hij kan gewoon door de woonkamer rondlopen en doen wat hij wil. En ik heb inderdaad van alles aan eten liggen, omdat ik wil dat hij vooral dingen zelfstandig eet. Dit ivm slijtage van zijn tanden en kiezen en ook omdat ik hem niet teveel wil dwangvoeren als het niet nodig is. Dus als hij zelfstandig eet.

Ik heb ooit een konijn ook vier weken moeten helpen met een verstopping. Zij had geen eens keutels meer dagen lang en als er wat uit kwam dan waren het twee of drie kleine keutels. Ik heb ook om de twee uur haar buikje gemasseerd, dit omdat het wel moest, ik heb haar moeten dwangvoeren tot vervelends toe, maar ik heb haar er wel doorheen geholpen. Dus ik vind het een beetje vervelend als iemand dan aan mij verteld dat ik bepaalde dingen moet laten die ik als noodzaak beschouw. En nogmaals, dit is weer een andere situatie en een ander konijn, daar ben ik mij heel erg van bewust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was niet onaardig bedoeld. In elk geval heb ik alle dingen die jij in je reactie noemt helemaal niet gezegd; dat verzin je zelf. Als je alleen je verhaal kwijt wilt, kun je wellicht beter een dagboek beginnen. Hier kan iemand wel eens in de verleiding komen om met je mee te denken en je goed bedoeld advies te geven. En oei... dat is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien moet je zelf eens ophouden met boos worden als iemand je probeert te helpen.

Echt: ik heb respect voor de hoeveelheid zorg die je je konijn geeft, ook al zou ik het zelf anders aanpakken. Zeker omdat de boel nu stagneert, zou ik het eens over een andere boeg gooien. Met zo'n opmerking kun je doen wat je wilt, maar ik vind het niet nodig dat je zo tegen me uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry als ik het zo opgevat heb. Het kwam bij mij over alsof je afkeurde wat ik deed en dat wat ik allemaal had gedaan aan zorg niks had geholpen. Ik vertel ook niet elk moment hoe het er voor staat met Bailey. Het is elke dag weer anders.

Ik heb mijn konijntje Boefje een aantal weken geleden verloren. Ik was daar ook wat makkelijker.. aangezien in haar de eerste keer er ook goed doorheen had geholpen en ze er veel erger aan toe was, heb ik haar ook meer gelaten. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen, want ze is er niet meer. Ik had beter moeten weten en moeten opletten. Signalen moeten opmerken, dat er meer loos was. Ik had de wekker niet vaak gezet 's nachts.. dan werd ik wakker spoot ik een spuitje dwangvoer in dr bekje en ging weer mijn bed in.. ik was te moe. Ik had teveel gedonder gehad de laatste tijden. Ik liet steken vallen. Dacht ze keutelt nog dus dit is niet zo erg. Ik ging gewoon weg van huis.. gaf haar wat dwangvoer en dacht ze red zich verder wel.

Ik laat dat niet nog een keer gebeuren. Dan maar iets teveel er bovenop en teveel opletten. Er zal voor hem niet zoveel veranderen of ik nu bij hem zit in de woonkamer of dat ik de deur uit ga. Voor mij alleen maar. Alleen als ik nu bij hem ben kan ik ingrijpen als er wat mis gaat. Ik ga nu ook wel weer wat vaker de deur uit. Korte periodes. Maar zoals ik zeg, dat is puur voor mijzelf. Ik ben hier gericht op zijn herstel. En de handelingen die ik verricht bij hem zijn gewoon goed. Ik doe daar niks verkeerds in. Het heeft gewoon tijd nodig. Er zijn mensen die meer dan 4 weken bezig zijn geweest een konijn van een verstopping af te helpen. Maar ik ben gewoon bang.. dat het net zo gaat aflopen als bij Boefje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het nu met Bailey is.. ja het zelfde. Af en toe een blaadje groen, een dotje hooi een hapje kruiden. Drinken zie ik hem nog niet doen. Maar ja de groenvoer en misschien dwangvoer waar vocht in zit. Hij plast ook gewoon. soms is hij even levendig en huppelt hij nieuwsgierig rond, vaak moet ik hem even zoeken en dan ligt hij ergens als een bolletje te slapen. Ik geef hem ook niet volledig dwangvoer wat ik op een dag zou moeten geven. Ik kom daar niet aan toe. Ik wil hem daar niet teveel mee lastig vallen en als hij nou echt niet zelf at, maar dat doet hij wel zo nu en dan. Als ik merk dat hij een periode heeft dat hij 'redelijk' wat eet, dan laat ik hem eventjes en geef ik hem wat later dwangvoer. Het is mij ook om de vocht wat er in zit, gelijk met vezel en eiwitjes wat hem een beetje aansterkt, aangezien hij toch niet moet afvallen. Als ik toch vocht toe moet dienen, dan net zo goed vochtige dwangvoer.

Het duurt gewoon zo lang..en ik verlang ernaar hem weer vrolijk te zien. Voor hem ook gewoon. Hij heeft zo lang met dat ziek oog rondgelopen en allerlei kuren op aanraden van dierenarts doorlopen.. en dan zo'n zware operatie.. alles overleefd. Er groeien nu weer wat haartjes op zijn kaal huidje. Ik zou het niet aan kunnen als ik hem nu kwijt zou raken om zoiets onnozels na dit alles.

Hij moet gewoon weer vrolijk en blij worden en gekoppeld worden aan een nieuw vriendinnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij nu inmiddels wel duidelijk dat het niet willen eten nog weinig te maken heeft met de darmen die op gang moeten komen of verstopping. Hij keutelde de afgelopen dagen op zich best wel 'redelijk' en ook een redelijk formaat. Alsnog geen gezonde grote keutel, maar geen klein pieterig ding.

Wel heeft hij last van gas nog steeds. Dit was ook bevestigd door de dierenarts. Hij voelde gassig.

Daarnaast begon hij een aantal dagen terug met zijn achterkantje te 'slepen' waardoor ik aan terugkerende EC dacht. Nu heb ik mijn twijfels hierover, want het is niet echt een verlamming. Hij strekt echt met die achterkant alsof hij er last van heeft of het stijf aanvoelt. Hij drukt het ook naar beneden. Gisteren had hij er heel erg last van.

Daardoor denk ik, misschien komt dit door gas in zijn buikje op dat moment, of heeft hij kramp of mogelijk een zenuw dat opgezet is door narcose? Of mogelijk blaas of nier problemen. Dit heeft hij ooit eerder gedaan twee weken na narcose van haken verwijderen. Ik weet ook niet meer wat voor medicatie ik hem toen allemaal gaf. Fenbendrops sowieso. Toen ging het vanzelf weer over.

Dat was vorig jaar oktober/november

Eergisteren had hij echt een hele goede dag. Hij at werkelijk alles weer. Nog niet in de juiste mate, maar het begon te komen. Gisteren was het weer mis en had hij dus veel last van zijn achterkantje. Ook viel me op dat hij wat kleinere plasjes deed. Veel drinken doet hij natuurlijk niet vanwege de dwangvoer.

Ik ben preventief begonnen met AB, aangezien ik ook behandel tegen EC met Fenbendrops. Ik heb vanochtend urine ingeleverd, hoor nog hoe of wat. Beetje vaag verhaal. Het moest zo vers mogelijk, dus ik al in de koelkast stoppen en alles. En dan wordt er tegen je gezegd dat ze het nog wel even gaat overleggen en het bewaard. :surprised:

snap sowieso niet dat het bij mijn vorige dierenarts niet uitmaakte wanneer ik de urine inleverde. En alsnog konden ze zogenaamd kristallen, bacterie en eiwitten bekijken en eventueel bloed in urine ontdekken. Nu moet het opgestuurd worden voor bacterieel onderzoek en kunnen kristallen alleen in super vers urine gevonden worden omdat de urine zo kan kristalliseren enz. Klinkt logisch, maar waarom word je dan zo voor de gek gehouden door sommige dierenartsen.

Hij is uiteraard weer afgevallen.. ik krijg gewoon niet die hoeveelheid dwangvoer binnen wat hij nodig heeft om op gewicht te blijven of aan te komen.

Ook heb ik metacam gevraagd in plaats van carprofen. Dit werkt ook ontstekingsremmend en werkt misschien toch beter bij Bailey.

Alsnog slaap ik op de bank om zijn 'gedrag' in de gaten te houden zodat ik ernaar kan handelen. Morgenmiddag toch nog een keer met Bailey naar dierenarts. Ik weet dat urine onderzoek, eventueel bloedonderzoek, echo of rƶntgenfoto meer uitsluitsel kan geven. Maar de laatste twee is echt laatste optie aangezien dit onder narcose moet. Ik denk niet dat hij dat nu aan zou kunnen. Maar het is wel zaak om zo snel mogelijk te achterhalen waardoor het dan wel komt, want hij wordt er niet gezonder op.

:frown::frown::frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het hek is van de dam... Ik zou morgenmiddag weer met Bailey langskomen voor een zoveelste onzinnig bezoekje waar ze weinig uit kunnen halen.. alleen net wilde ik Bailey een paardebloemblaadje geven en hij wilde opstaan en hij gaf een pijnkreetje. Hij was alweer wat aan het drukken met zijn achterkantje..

In paniek dierenarts gebeld. Die assistente wilde me doorsturen naar veendam om daar een echo te laten maken. Nu was het daar bomvol, dus kon ik morgenvroeg terecht. Nu bleek uit het stickje van urine onderzoek zo niks bijzonders uit te komen. Volgens haar geen bloed in de urine.

Wat zou dat inhouden?? Kan je wel blaas of nierstenen hebben zonder bloed in urine? Ik hoop niet dat dat het is..maar wat is het dan! Volgens mij kan het dan alleen maar erger worden aan mogelijkheden. Ergens voel ik mij opgelucht dat er eindelijk wat gedaan wordt.. aan de andere kant ben ik doodsbenauwd dat ik straks iets te horen krijg wat ik NIET wil horen.

Gek genoeg begon hij ineens spontaan te eten..alsof hij een of andere overlevingsdrang heeft om te laten zien van: kijk ik eet wel hoor!! Ik ben niet ziek!! Nu ligt hij weer. Arm arm beestje. Dat hij ziek is tot daar aan toe, maar blijkbaar ondanks pijnstilling alsnog pijn. Dat is het minste.. Nu had ik wel ergens gelezen dat je 0,2 ml mag geven aan metacam kat en dit drie keer per dag? Terwijl mijn dierenarts mij twee keer had voorgeschreven. Kan het kwaad om toch drie keer te doen? Ik wil hem vooral niet laten lijden.

Zucht.. mijn laatste geld gaat nu aan de echo op..hopelijk kan ik nog geld van iemand lenen als het aankomt tot een operatie. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben allang al blij dat de echo niet onder narcose hoeft.. zou ook wat zijn zeg.. nog geen vier weken later onder narcose weer en daarna zeker weer voor een operatie. Dat is best heftig hoor. Ik hoop alleen niet dat er geopereerd hoeft te worden en dat medicatie voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, wat een ellende en drama weer. Ik heb het echt met je te doen. Ik had er al even niks meer over gelezen, had zodoende zoiets van het gaat inmiddels vast weer de goede kant op. Niet dus. Echt balen dit.

Helaas heb ik geen advies of tips voor je. Wel wil ik jou heel veel sterkte wensen. Ik blijf voor Bailey duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit begrepen van mijn vorige dierenarts dat als er geen bloed in de urine zat er geen tumor in blaas of nieren kon zitten? Ik ben nu een beetje aan het googlen en zelf alles aan het analyseren wat het zou kunnen zijn en wat het hopelijk niet is.. blaas of nierstenen kan wel zonder blaasonsteking of is er dan altijd sprake van blaasonsteking? Aangezien hij dit dus destijds ook had na narcose enz. Misschien toeval dat het net na een ingreep is geweest. Zou die het dan ook al gehad hebben? Maar waarom is het toen over gegaan? Misschien de AB kuurtjes vanwege zijn oogje? Nee die had hij volgens mij toen niet gehad.. want ik kan mij nog herinneren dat ik AB wilde gaan gebruiken voor zijn oogje en dat de dierenarts dat afraadde omdat zijn darmen nog niet optimaal op gang waren na de haken verwijderen.. Pff.. gekte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bailey heeft wel enorm veel gas. Ik heb het net drie keer vlak achter elkaar gemasseerd en telkens heeft hij weer een harde buik met gas wat ik amper weg kan krijgen. Een compacte massa.. Ik krijg ook weinig kans de tijd ervoor te nemen want langer dan 5 a 10 minuten laat Bailey het niet toe.. soms al eerder niet. Dus doe ik het in etappes en pak hem na een halfuurtje weer. Heel vervelend die luchtbellen die maar niet weg gaan..ik moet ze haast wegstrijken in plaats van masseren. Dan plopt het even en dan kan ik het makkelijker wegmasseren.

Misschien dat dat de reden is van zijn pijn en zijn rare houding met zijn achterkant. Nu is een echo natuurlijk altijd meegenomen, want dan weet je meteen wat er allemaal NIET mis is, maar ik ben zo bang dat hij super gestresst raakt. Hij gaat namelijk niet onder narcose.. en ik ben wel bij hem, maar de vorige keer bij de dierenarts sprong die in mijn nek en ademde super snel en moest ik hem sussen als een baby en dat hielp nog niks. Nu heb ik die afspraak al staan en volgende week begint mijn stage dus dan heb ik ook minder tijd en mijn broer kan mij mooi brengen. Dus laat ik nu maar gewoon gaan voor ik achteraf spijt krijg en het toch wat anders blijkt te zijn. Daarnaast zit je net tegen het weekend aan, zal je net zien... nee we gaan gewoon en zien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bailey heeft wel enorm veel gas. Ik heb het net drie keer vlak achter elkaar gemasseerd en telkens heeft hij weer een harde buik met gas wat ik amper weg kan krijgen. Een compacte massa.. Ik krijg ook weinig kans de tijd ervoor te nemen want langer dan 5 a 10 minuten laat Bailey het niet toe.. soms al eerder niet. Dus doe ik het in etappes en pak hem na een halfuurtje weer. Heel vervelend die luchtbellen die maar niet weg gaan..ik moet ze haast wegstrijken in plaats van masseren. Dan plopt het even en dan kan ik het makkelijker wegmasseren.

Misschien dat dat de reden is van zijn pijn en zijn rare houding met zijn achterkant. Nu is een echo natuurlijk altijd meegenomen, want dan weet je meteen wat er allemaal NIET mis is, maar ik ben zo bang dat hij super gestresst raakt. Hij gaat namelijk niet onder narcose.. en ik ben wel bij hem, maar de vorige keer bij de dierenarts sprong die in mijn nek en ademde super snel en moest ik hem sussen als een baby en dat hielp nog niks. Nu heb ik die afspraak al staan en volgende week begint mijn stage dus dan heb ik ook minder tijd en mijn broer kan mij mooi brengen. Dus laat ik nu maar gewoon gaan voor ik achteraf spijt krijg en het toch wat anders blijkt te zijn. Daarnaast zit je net tegen het weekend aan, zal je net zien... nee we gaan gewoon en zien wel.

Echt vervelend dit is al eindeloos lang aan de gang.... echt niet meer leuk voor je nijn en jou :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

het cirkeltje blijft zo wel doorgaan bedenk ik mij ineens.. hij heeft gas doordat hij nog wat haren in zijn darmen heeft en dus verstopping hier en daar, en ook vanwege stress, warmte enz. en zijn darmen zijn zo niet goed gevuld en voedsel blijft gisten. Daarnaast, door de gas wil hij niet eten, want dat doet zeer en veroorzaakt ook weer stress. Zo blijft die gas in stand. Soms gaat het goed en houdt hij het anderhalve dag vol en eet hij weer wat beter en doet hij het weer goed.. en dan is het weer mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee inderdaad..ik was gestopt met de laxeermiddel omdat methocloral en cisaral voldoende moet zijn, maar aangezien hij aardig wat haren nog in zijn keutels heeft..is het misschien niet geheel onverstandig om er weer mee te beginnen..al is het misschien in mindere mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .