Ga naar inhoud

Pfft, zo boos op dierenwinkel :grrrrrr:


Merel Bloem

Aanbevolen berichten

Ik was vanmiddag in de Pets Place...

Zag ik een stuk of 15 konijnen in glazenbakken die het erg warm hadden en in 1 bak zaten 3 grotere konijnen met een leeg flesje. Meteen personeel er op aangesproken

De overige konijnen waren extreem klein/jong

Toen zag ik dit formulier hangen;

attachment.php?attachmentid=69105&d=1371764936

Ja hor vanaf 6 weken scheiden van de moeder...

Kunnen we hier nu echt niets mee?

Misschien met z'n allen een brief maken voor het programma Zembla of zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat inderdaad mannetjes vruchtbaar vanaf 5 maanden en vrouwtjes vanaf 4 maanden. Lekker is dat.

Ze geven een compleet verkeerd voorbeeld van hoe je konijnen moet houden, geven verkeerde informatie en zorgen er op deze manier voor dat er straks alleen maar meer pretnestjes en ongewenste nestjes komen.

Het zou heel mooi zijn als stichting konijnen belangen hier iets mee kan. Het is namelijk ronduit triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gisteren bij de dierenwinkel heb ik t nog met die man over te vroeg weghalen bij de moeder.

Die man vond dat vreselijk en dat broodfok gedoe ook. Loop ik later langs de ramen, zitten er allemaal grijze kleine konijntjes.

Maargoed misschien zijn het dwergjes, dan mag ik misschien niks zeggen. Maar het kwam even raar over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest hoor, maar zo ie zo is mijn mening over de PEt place in het algemeen niet goed. Ze hebben me vier x 2 konijntjes verkocht die voedsters zouden zijn maar heuse rammen waren :grrrrrr:

Ze zouden het hele dierenverkoop in dierenwinkels moeten verbieden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat van die hoeveelheid biks nog helemaal niet gelezen. 100-150 gram brokken per konijn per dag. Waar halen ze dat in vredesnaam weg? Er word ook geen onderscheid gemaakt tussen grote en kleine konijnen. Als ik mijn konijnen zoveel biks zou geven, zou het echt niet goed komen.

Het zou inderdaad heel mooi zijn als de verkoop van dieren in dierenwinkels verboden word, maar dat zie ik eerlijk gezegd nog niet zo snel gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij bovenstaande pets place gebeurd is goed bedoeld natuurlijk maar inderdaad niet de juiste info. Misschien kun je ze even aanspreken dat ze het een en ander even moeten aan passen.

Ik vind overigens niet elke pets place slecht. Hier zit een pets place xl, en daar werken kundige mensen, elke "afdeling" werken mensen die weten waar ze het over hebben, er lopen ook vaker stagaires rond die de opleiding dierverzorging doen. Voor hele kleine dingen ga ik vaker naar die winkel in plaats van gelijk die dierenarts te bellen. Dan heb ik het niet over ziek zijn ofzo maar gewoon advies. En zoals nu hebben ze een aantal zieke konijntjes en die worden dan uit de winkel hokken gehaald en naar achter gebracht om daar in rust te kunnen herstellen en een dierenarts erna te laten kijken. Er zijn dus nog wel goeie dierenwinkels hoor:)

Dat ze dierenwinkelbeestjes moeten verbieden ben ik het trouwens wel mee eens hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou Tara was eerst dr naam op BB ben nu ff dr naam kwijt...Eefje? DIe is vrijwilliger van de SKB ( ik zelf ook maar ben even op non-actief zoals dat netjes heeft :P ) het kunnen oppakken of iemand anders van de SKB?

Ik roep ook even wat geen idee of het een mogelijkheid is hoor, ik zit nog maar kort bij de SKB.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een dierenverbod in dierenwinkels? Omdat dieren al snel als impuls aankoop in dierenwinkels worden gekocht, ze zien er immers zo lief en schattig uit. Mensen beseffen alleen vaak niet dat er nog heel wat bij het houden van dieren komt kijken en dat kleine dieren ook groot worden. Waarom denk je dat dieren massaal gedumpt worden, in opvangen belanden en dat marktplaats compleet vol staat met dieren? Zolang dierenwinkels dieren blijven verkopen, zal dat niet veranderen.

Verder zitten de dieren er vaak belabberd bij, krijgen ze niet de zorg die ze nodig hebben, hebben ze over het algemeen gezien totaal geen verstand van de dieren die ze verkopen, geven ze compleet verkeerde informatie aan klanten en zo kan ik nog wel even door gaan. Als dierenwinkels geen dieren verkopen maar wel alle benodigdheden, is het nog steeds een dierenwinkel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom dierenverbod in dierenwinkels? dan zijn het ook geen dierenwinkels meer er moet wat aan de situatie gekeken worden en niet gelijk de dieren weghalen dat vind ik onzin! sorry mijn mening

Inderdaad: de situatie zou moeten verbeteren. Dierenwinkel zouden alleen volwassen dieren moeten verkopen. In elk geval geen dieren die nog bij de moeder horen te zijn. De geslachten zouden altijd moeten kloppen. Men zou de rammen alleen gecastreerd moeten verkopen. En je zou alleen een dier mogen kopen als je met een foto kunt bewijzen dat je een goed verblijf hebt. En dat je groepsdieren niet alleen gaat houden. De winkels zouden correcte informatie moeten geven over de behoeften van een dier. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar aangezien bovenstaande allemaal een illusie is, hoop ik dat de verkoop van dieren in winkels (in elk geval in tuincentra e.d., maar ook in dierenwinkels) z.s.m. verboden wordt! Een dier haal je bij een opvang. En anders bij een fokker die goed voor zijn dieren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan juist vind ik dat de dierenwinkel eigenaren daar wat aan moet en doen en geen verbod

En je denkt dat ze dat gaan doen? Waarom zou je GEEN verbod willen overigens? Wat is er op tegen? En dan niet aankomen met 'een dierenwinkel zonder dieren is geen dierenwinkel', dat is geen argument. Dan veranderen ze de naam maar naar dierenspeciaalzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .