Ga naar inhoud

Pfft, zo boos op dierenwinkel :grrrrrr:


Merel Bloem

Aanbevolen berichten

En je denkt dat ze dat gaan doen? Waarom zou je GEEN verbod willen overigens? Wat is er op tegen? En dan niet aankomen met 'een dierenwinkel zonder dieren is geen dierenwinkel', dat is geen argument. Dan veranderen ze de naam maar naar dierenspeciaalzaak.

zijn genoeg dierenwinkels die geen dierenverkopen :) en daar kunnen de andere dierenwinkels een voorbeeld aan nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 'informatie' hangt ook bij onze PetsPlace.

Ik vind het wel goed dat ze erbij gezet hebben, hoe oud een konijn kan worden.

Jammer dat het zo klein is en dat waarschijnlijk veel mensen niet de tijd zouden nemen om het te lezen.

Ik ben het eens met het dierenverbod in de winkels. De dieren zien er vaak slecht uit en hebben ook geen hooi.

Mijn buurvrouw heeft ook een konijntje bij de Pets Place gekocht. De eigenaar heeft haar geïnformeerd.

Hierdoor heeft zij een kooitje van 80cm, een knaagsteen, gemengd voer en ga zo maar door.

Als mensen er geen verstand van hebben, dan moeten ze het naar mijn mening ook niet vekopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig draait het bij elke top van wat voor bedrijf dan ook om geld en al helemaal bij winkels. Hoe de kopers met de "producten" omgaan intresseert ze niks, want als het "produkt kapot gaat" koopt de consument toch weer een nieuwe. Het klinkt echt koud en hard maar zo gaat het helaas wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hoe meer ze verkopen hoe beter. Ik zie in de petsplace hier allemaal jonge mensen lopen die er ook helemaal niets van snappen. Komt met een konijn aan zetten het is een vrouwtje, ik zag toch echt duidelijk 2 ballen zitten. Ook die vogels daar ze hebben geen idee hoe ze die beesten moeten verzorgen.

Er zou veeeeeeeeeel beter gelet moeten worden op de dierenverkoop in winkels enzo.

Zodat mensen ook geen impulsieve aankoop kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ben vandaag nog bij Aveve geweest, super schattige baby nijntjes... Maar als ze 5 weken oud waren was dat nog oud... Staan er ook nog twee kindjes eerst bij de kuikens (ja die verkopen ze daar ook) te kloppen en vervolgens "ohhh babykonijntjes die vind ik zo schattig" en dan daar ook nog op het glas gaan kloppen... Toen heb ik de jongetjes maar even rustig uitgelegd dat ze dat niet moeten doen en dat de konijntjes rust nodig hebben en overdag slapen. Ze gingen na mijn uitleg rustig erbij staan en kijken en genieten van hoe lief ze lagen te slapen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het zou verboden moeten worden.

Mijn Pip heb ik ook bij de dierenwinkel vandaan. Ja, maar daar heb ik spijt van.

Je ziet gewoon dat de lichaams-verhoudingen niet kloppen. Voorkant klein, fors hoofd, enorme achterpoten.. Als ze hupt zie je ook dat die poten gewoon te groot zijn. Mijn andere konijn, hollander, heeft hier natuurlijk geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .