Ga naar inhoud

Hoe klef is jouw koppeltje?


mare79

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wilde even met jullie checken hoe klef jullie koppeltjes zijn :D

Stamper en Trixie zijn samen sinds exact een week en, na de rangordebepaling, is er rust, eten ze samen en hupsen gezellig rond in huis.

Maar echt uitvoerig wassen en naast elkaar slapen doen ze niet echt. Soms wel, maar vaak niet.

Je ziet ze vaak apart spelen, slapen etc.

Zijn ze dan wel gelukkig samen, hebben ze wat aan elkaar? Ruzie hebben ze niet.

M.a.w hoe klef moet een koppel zijn om gelukkig te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rakker en Klene accepteerden elkaar wel, maar dat was het in het begin dan ook. Ze zitten nu zo'n 4 maanden samen en ze zoeken elkaar steeds meer op. Samen wassen, bij schrikken samen 1 huisje inrennen, terwijl ze er 2 hebben.. Klene zoekt Rakker vooral veel op. Dus naar mijn ervaring komt dat vanzelf. De liefde moet groeien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet denk ik echt nog even geduld hebben, na een week kun je niet verwachten dat ze alles al samen doen :)

Toevallig poste ik gisteren dit in het "jippie topic" :

Ik moet het even delen hoor! Vanavond zag ik voor het eerst mijn ram ook mijn voedster wassen yeesss :party:

Mijn ram komt uit de opvang en heeft naar zij vermoedden altijd alleen gezeten dus toen ik hem koppelde met mijn voedster leek het wel eens of hij moest wennen aan konijnentaal. Mijn voedster was daarvoor gekoppeld aan een ram die helaas overleden is maar zij wasten elkaar altijd zo enorm schattig. Het viel me op dat hoewel ze nu al meer als een half jaar samen zitten Nala altijd Puk wast maar Puk nooit Nala. Terwijl ze wel steeds haar koppie zo onder hem duwt van "hey nu ik!" en hij leek altijd zo sukkelig te kijken alsof hij het niet snapte.

Maar net zag ik hem dus voor het eerst ook haar wassen, wat kan ik daar van genieten :love:

Dit is dus pas na een half jaar :) Net als bij mensenrelaties moet denk ik konijnenliefde ook groeien! In het begin negeerden mijn konijnen elkaar compleet. Ze zijn echter steeds meer dingetjes samen gaan doen en inmiddels behoorlijk onafscheidelijk.

Maak je dus na een week nog echt geen zorgen als je ze niet heel klef vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sonny enPluk zijn behoorlijk klef :) ze zitten 9 van de 10 keer dicht tegen elkaar aan en je ziet ze gewoon genieten.

M'n trio ligt ook vaak samen op een hoopje in het nachthok, of met z'n tweeen, in alle combinaties. Wel wordt 1 voedster regelmatig opgejaagd.

Na 1 week zijn ze nog niet helemaal aan elkaar gewend, dus ze zullen bij jou vast nog wel kleffer worden. Al is natuurlijk niet elk koppel even klef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus pas na een half jaar Net als bij mensenrelaties moet denk ik konijnenliefde ook groeien! In het begin negeerden mijn konijnen elkaar compleet. Ze zijn echter steeds meer dingetjes samen gaan doen en inmiddels behoorlijk onafscheidelijk.

bij mij had ik ook vanaf het begin een leuk koppeltje maar nu we een half jaar verder zijn valt me op dat ze nu de afgelopen 2 maanden erg klef zijn geworden. Het is hier dus ook gegroeid al was het mij in het begin niet meteen opgevallen ik vond ze al leuk bij elkaar en nu is alles gewoon op zijn plaats terecht gekomen heb ik het gevoel :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was ook mijn angst! Ze liggen wel af en toe bij elkaar maar ook heel vaak zonder elkaar. Als ze los rennen in de tuin dan rennen ze ieder een eigen kant op en dan hebben ze niet eens oog voor elkaar. Soms zitten ze samen in 1 banendoos tegen elkaar aangeplakt of liggen ze samen te zonnen maar vaak zitten ze alleen. Ze kunnen uit 1 bakje eten maar omdat ze er in graven hebben ze 2 bakjes naast elkaar staan en ze eten uit 1 ruif. Ze hebben nog nooit ruzie gehad of gejaagd dus ik denk dat ze het wel prima vinden zo. Luna is meer afhankelijk van Bobbie dan andersom. Bobbie rent ook vaak weg voor Luna als ze bij hem komt liggen. Maar ach zolang ze niet vechten zullen ze wel gelukkig zijn toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben de liefde uitgevonden! Het is zó genieten van die twee! Ze kunnen zo lief met hun snoetjes tegen elkaar aan knuffelen. Ze eten samen biks uit een bakje, gaan er om de beurt met hun koppie in. Groenvoer pakken ze wel eens van elkaar af, maar dat wordt altijd probleemloos geaccepteerd. Ze slapen tegen elkaar aan, waarbij er dan eentje in diepe slaap mag en de ander wat meer dommelt net of die de wacht een beetje houdt. Meestal zitten ze samen binnen of samen buiten. Soms zitten ze even apart van elkaar, maar nooit lang. Ze wassen elkaars koppie, oren en nek en geven likjes op de rug. Het is echt genieten met die twee. Als je dit ziet, wil je nooit een konijn alleen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maggy en Willow waren niet zo heel erg close. Tijdens de koppeling was Willow erg bang voor Maggy en rende steeds weg. Maar ik heb de ruimte toen steeds wat kleiner gemaakt en hij accepteerde haar toen wel. Maar knuffelen ho maar. Maggy legt regelmatig haar kopje bovenop Willow als ik eraan kom en ze staan met z'n tweetjes te bedelen om eten (wat ik echt superschattig vind). Maar klef zoals sommigen het noemen? Nee, merkte ik niks van. Ook met eten uitdelen zitten ze elkaar het lekkers af te jatten en rennen elkaar achterna, dus ik dach: ai, ik hoop dat het niet uitloopt op ruzie.

Totdat ik van de week onverwacht naar buiten kwam en ineens zag dat Mags Willows oor aan het wassen was. En Willow vond het helemaal prima. Toen was ik blij, want dat betekent dat ze elkaar goed accepteren. En dat er een match in zou moeten zitten leek me wel, want dat werd hier ook opgemerkt: Willow had een complete harem die hij drachtig heeft gemaakt dus bij mijn dames lag hij toch wel goed in de markt. ;)

Pluis en Yeti accepteren elkaar gewoon als moeder en dochter. Ze proberen elkaar wel eens het eten af te jatten (andermans stukje witlof of brood smaakt uiteraard veeeeeel lekkerder), maar ze zitten ook wel lekker bij elkaar. En mijn man heeft gezien dat Pluis het hoofd van Yeti nog wel eens stil houdt, zij is albino en slechtziend en ze zit daardoor vaak haar kop heen en weer te wiegen. Blijkbaar wordt Pluis daar nerveus van of zo. :P

Maar goed, laatstgenoemden gaan straks uit elkaar en Yeti komt naar binnen en dan zien we wel weer verder hoe het gaat met de andere drie en een mannetje. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 2 kleffe koppels; een thrianta exram van nog geen jaar met een "bejaarde" kruising voedster. Het heeft een maand geduurd voordat zij hem had geaccepteerd. Nu is het dikke mik. Ze liggen altijd bij elkaar en wassen elkaar soms de oren vd kop. Maar ze gunnen elkaar ook de ruimte.

Ander koppel is broer/zus duitse hangoor; zij is duidelijk de baas en hyperactief, terwijl hij alles wel ok vind en het liefst de hele dag ligt te luieren. Maar soms zet hij haar ook weleens op d'r nummer, vooral als zij via het gaas met de 2 buurvrouwen(moeder & dochter) zit te kissebissen.

Moeder & dochter thrianta kunnen soms niet met elkaar, vooral als ze wat lekkers te eten krijgen. Maar ze eten wel samen brokjes uit 1 bak. Ook likken ze elkaar regelmatig over de kop en zitten ze altijd bij elkaar in de buurt. Zolang er geen andere konijnen in de buurt komen maken ze ook geen bonje. Dochter is trouwens wel de baas over moeder...hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .