Ga naar inhoud

Hoeveel geld zijn jullie kwijt per konijnenleven aan dierenartskosten?


Evee

Hoeveel heeft jouw konijn gekost aan dierenartskosten (NIET CASTRATIE / ENTINGEN!)  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel heeft jouw konijn gekost aan dierenartskosten (NIET CASTRATIE / ENTINGEN!)

    • 0 euro
      5
    • 50 euro
      7
    • 100 euro
      10
    • 200 euro
      9
    • 300 euro
      5
    • 400 euro
      2
    • 500 euro
      3
    • 600 euro
      2
    • 700 euro
      2
    • 800 euro
      1
    • 900 euro
      0
    • 1000 euro
      1
    • Meer dan 1000 euro
      2


Aanbevolen berichten

Hiermee bedoel ik niet de jaarlijkse enting of een castratie, maar wat kost een konijn nou eigenlijk aan dierenartskosten?

Het ene jaar kom je er nooit, het andere jaar maandelijks. Het ene konijn heeft nooit wat, het andere konijn komt er regelmatig. Ik wil wel eens weten wat het gemiddelde is. Daarom deze vraag.

Deze enquete kun je voor meerdere konijnen invullen (meerdere antwoorden mogelijk)

Het konijn mag gerust nog in leven zijn hoor! Maar het mag ook gaan over konijnen die nu niet meer bij ons zijn.

Kies het bedrag dat het dichtst bij het werkelijke bedrag ligt.

Dus: hoeveel heeft jouw konijn gekost in zijn hele leven aan dierenartskosten (met uitzondering van inentingen en castratie)

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik zou best mee willen werken aan deze enquete, maar het nadeel is dat ik niet echt representatieve nijnen heb aangezien ze zo ongeveer gemiddeld een half jaar oud zijn. Dan kan ik nu wel invullen dat de ene al honderden euro's heeft gekost en de andere pas 0 maar pas over 10 jaar of zo (hoop ik) kan ik zeggen wat ze in hun hele leven verbrast hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas al heel wat geld bij de DA gebracht, de duurste tot nu toe is *Joekel die eerst een oorontsteking had, bleek toch EC te zijn , hij kreeg er een abces bij waaraan hij geopereerd is en toen een beginnende longontsteking. Hij heeft heel wat nachtjes bij de DA doorgebracht. We waren zeker €700 kwijt aan het einde en het ergste van alles is dat *Joekel helaas is overleden.

Ik heb er geen moment spijt van , ik heb huisdieren en dan zal ik ervoor zorgen ook wat het ook kost (wel naar de kwaliteit van leven kijken natuurlijk)

Momenteel is Babs bij de DA en moet morgen geopereerd worden aan een abces, er word een schraapsel van de pus opgestuurd om precies te kijken welke AB er nodig zal zijn , deze test alleen kost al €100 en daarbij komt dus nog het opereren enzo. Geen idee wat ik kwijt zal zijn maar zal wel richting de €250 in totaal gaan denk ik. Nouja het belangrijkste is dat Babs beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Yeti 200 euro, dit was wel een castratie, maar deze was noodzakelijk vanwege een baarmoederinfectie.

Voor Nessi rond de 100 euro voor EC.

Voor Bodri tussen de 200 en 300 voor de tandjes trekken en voor een wondje onder haar kun.

Maar ook voor mij geld dat de konijnen nog erg jong zijn, al vind ik het al veel voor zon kort leventje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike had de eerste helft van dit jaar een abonnement bij de dierenarts. Ik heb de rekeningen maar weggegooid, want daar werd ik niet vrolijk van ;) Maar het heeft toch flink aangetikt.

Mijn rammetje heeft het dan weer wat meer verspreid, maar uiteindelijk tikt dat ook aan.

Beide monsters zijn nog maar 1,5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het zo niet voor alle konijnen uitrekenen, maar Jet heeft ongeveer 250 euro gekost, Chevy zal rond de 150 zijn, Ik denk dat Juul ook richting de 250-300 ging en Moos een euro of 50. De andere twee heb ik gelukkig nog geen andere kosten aan gehad dan jaarlijkse inentingen en een castratie. Jet, Moos en Juul leven helaas niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, da's een moeilijke vraag.

Sam 2 keer tanden verwijderen, consult ivm urinebrand en recent 3 keer naar dierenarts ivm luchtweginfectie. Ik denk 250-300 euro? En dan de crematie nog, maar dat is niet tijdens zijn leven natuurlijk.... :erf:

Alice is 1 keer bij de dierenarts geweest, maar slechts 1,5 jaar oud geworden.

Roos 3 keer naar dierenarts voor kleinigheidjes, ik schat 100 euro in totaal.

Jasmijn was zomaar dood en heeft me dus niks gekost in haar veel te korte leventjes.

En de rest leeft gelukkig nog. ;)

Ik gok op gemiddeld 200 euro per konijnen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschilt heel erg. Puk en Bindi zijn nog nooit naar de DA geweest, behalve enten dan. Fo is er een paar keer geweest voor kleine dingetjes, en Slof moet er best vaak heen. Ben voor hem nu in nog geen jaar 200 euro of meer kwijt, maar voor Puk en Bindi niks.

Van m'n vorige konijnen weet ik het echt niet meer. Hun zijn ook niet zo vaak naar de DA geweest, alleen voor kleine dingetjes soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens denken hoor...

2009 4x haken van Nijn.

2010 3x haken van Nijn

2011 1x haken Nijn

2012 1x haken Nijn.

De gemiddelde prijs die ik betaal bij mijn vaste DA is 55 euro > rond de 495 euro inmiddels, maar er zitten ook 2 duurdere dierenartsen tussen. Laatste keer was 89 euro. Nijn is inmiddels bijna 6.

2011 Kelly & Nijn Sore Hocks > Consultkosten, pawwax, ABzalf. Geschat op circa 50 euro per konijn als dichtsbijzijnde keuzemogelijkheid.

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan deze enquete niet invullen.

Ik kan niet vantevoren zeggen hoe lang mijn konijnen zullen leven, wat er zal gebeuren (hopelijk niks!!!) en het is zowieso per konijn anders.

De gegevens van deze enquete lijken mij alles behalve valide om te kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rian, de gegevens van de enquete zijn wellicht niet valide, maar door de toelichtingen die mensen erbij zetten krijg je wel een redelijke indruk wat een konijn aan DA kosten met zich mee kan brengen en voor welke behandelingen.

Ik heb twee hele erge pechkonijntjes gehad (1 met darmtumor en en 1 met kies/ oogproblemen door slechte kaak) en die hebben me allebei zo'n 1000 euro gekost. Momenteel zit ik met Borisje door verstoppingen in het verleden en haakjes in het heden rond de 500 euro. Met Loesje zit ik denk ik rond de 100 euro voor de behandeling van beginnende EC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rian, de gegevens van de enquete zijn wellicht niet valide, maar door de toelichtingen die mensen erbij zetten krijg je wel een redelijke indruk wat een konijn aan DA kosten met zich mee kan brengen en voor welke behandelingen.

.

Oke, maar wat heb je daar nou aan? Een redelijke indruk? Ik heb hier een konijn waarvoor ik in twee weken tijd 300 euro kwijt was, en een ander die me (buiten inenting) nog nooit iets gekost heeft.

En daarbij, elke DA heeft andere tarieven en qua handelingen zit er ook verschil in.

Dus nee... ik zie het nut er werkelijk niet van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen over de dieren die niet meer leven.

Op zich is er wel iets van te leren denk ik. Een konijn kost i.p. niet zo veel aan dierenartskosten, buiten het enten en castreren om. Echter: zijn ze ziek, kan het opeens oplopen tot een paar honderd euro. Daar moet je dus op bedacht zijn als konijnenbaasje. Hoe vaak een diertje ziek zal worden in zijn/haar leven weet je natuurlijk niet.

Eehhh, wat precies het doel van de enquete was, heb ik even gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik dus ook, wat moet ik nou zeggen? Mijn ene konijn nooit ziek geweest in 7 maanden, alleen kosten aan enten en castreren.

Andere konijn is morgen een half jaar oud, nou die heeft toch al een partij pech gehad, daar zitten (niet alleen door mij) zeker honderden euro's in. Vul ik de waarheid in, dan is dat niet representatief, het gaat om een half jaar. Ik kan het ook niet x 20 doen ervan uitgaande dat het konijn 10 jaar wordt. (zo, dat zou absurd zijn zoveel geld).

Ik kan ook onmogelijk inschatten hoe vaak we nog bij de DA staan voor andere dingen dan enting en castratie.

Als je wilt weten waar je allemaal geld aan uit kan geven bij de DA voor je konijn dan pak je een lijstje met konijnenziektes en klaar.

Als je wilt weten hoe groot je potje moet zijn: denk gewoon minstens 200 euro

Als je wilt weten hoe duur een konijn in zijn leven gemiddeld is: Geen antwoorden meenemen van konijnen die nog niet overleden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het niet zo handig is om ook van nog in leven zijnde dieren dit op te nemen maar dat je bijvoorbeeld al €300,- kwijt kunt zijn aan één ziekte o.i.d. dat geeft wel aan dat ook konijnen aardig wat kosten met zich mee (kunnen) brengen. Weet alleen niet of dat het doel was :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn beide 2 en Cleo heeft al x 60,- gekost consult +medicatieomdat ze van giftige plant had gegeten. en jackson en Cleo samen 300,- omdat ze om onverklaarbare redenen niet aten..

+dan castratie Cleo omdat ze enorm normaal was en toen bleek dr baarmoeder al onrustig te zijn a la 150,-

Tsja k hoop dat ze beiden nog heel lang meegaan dus heb nov maar niets aangekruist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .