Ga naar inhoud

Hoeveel geld zijn jullie kwijt per konijnenleven aan dierenartskosten?


Evee

Hoeveel heeft jouw konijn gekost aan dierenartskosten (NIET CASTRATIE / ENTINGEN!)  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel heeft jouw konijn gekost aan dierenartskosten (NIET CASTRATIE / ENTINGEN!)

    • 0 euro
      5
    • 50 euro
      7
    • 100 euro
      10
    • 200 euro
      9
    • 300 euro
      5
    • 400 euro
      2
    • 500 euro
      3
    • 600 euro
      2
    • 700 euro
      2
    • 800 euro
      1
    • 900 euro
      0
    • 1000 euro
      1
    • Meer dan 1000 euro
      2


Aanbevolen berichten

Tsja vooral dwangvoer als Critical Care vind ik achterlijk duur, voor noodgevallen in huis te hebben kan je nog een klein zakje pakken maar als je een groot ziek konijn hebt doe je daar nog geen dag mee, dan heb je een grote zak nodig en die is al 23 euro. Ik vind het bizar dat konijnenvoer zo duur moet zijn, en dan komen alle medicijnen en consulten e.d. er nog bij.

Alleen al dwangvoeren wat bij heel veel ziektes moet tikt dus al enorm aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja vooral dwangvoer als Critical Care vind ik achterlijk duur, voor noodgevallen in huis te hebben kan je nog een klein zakje pakken maar als je een groot ziek konijn hebt doe je daar nog geen dag mee, dan heb je een grote zak nodig en die is al 23 euro. Ik vind het bizar dat konijnenvoer zo duur moet zijn, en dan komen alle medicijnen en consulten e.d. er nog bij.

Alleen al dwangvoeren wat bij heel veel ziektes moet tikt dus al enorm aan.

Ik koop mijn voer bij bunnybin. Daar hebben ze ook van die kleine zakjes dwangvoer en die bestel ik daar altijd. Ik zorg dat ik er 2 of 3 op voorraad heb. Je kunt ook SS brokjes fijn malen in een vijzel. Kun je net zo goed gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Critical Care zitten allerlei additieven qua vitaminen en mineralen die belangrijk zijn voor een ziek konijn, geloof meer dan in SS. Volgens mij zit daar wel degelijk verschil in. Kijk maar eens naar de ingrediënten. Ik denk ook dat het makkelijker in een spuitje te krijgen is, ook al vind ik dat nog best tegenvallen is je bedenkt dat het daarvoor bedoeld is.

Goede tip van dat je het ook bij Bunnybin kan bestellen! Ik zie dat ze daar geen Oxbow Critical Care hebben maar ScienceRecovery. Scheelt behoorlijk in de prijs! Ik heb tot nu toe altijd Oxbow bij de dierenarts meegekregen met de andere medicijnen. En de rekening :P

23,- hoe groot is die zak dan???

Kijk hier gevonden, alleen dan in Engelse ponden en niet in euro's: http://www.nutrecare.co.uk/Product-3696/Rabbit-Supplies/Oxbow-Critical-Care-For-Herbivores 141 gram en 454. Met een middelmaat konijn van 2,5 kilo dat je iedere 4 uur 10 ml moet geven kun je met die kleine zak nog geen 24 uur vooruit was mijn berekening toen mijn konijn ziek was. Met die grote zak 3 dagen.

Kortom, moet je een week Critical Care dwangvoeren, ben je 50 euro kwijt alleen al aan voer. Moet je geen Vlaamse Reus hebben zitten want dan kan je richting de 150 euro voor een week gaan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij Kanina was ik elke 6 weken 100 euro kwijd door haakjes die elke keer weg gehaald moesten worden.

en voor Mickey,Jill en Ginny had ik voor vorige week alleen consult 1 keer per jaar en inenting dat was in april.

maar nu met die rook die ze afgelopen zondag binnen hebben gehad was ik maandagmiddag 55 euro kwijd maandagavond voor Mickey 31,50 kwijd.

en vanmorgen was ik 46,90 kwijd voor drie injectie,s met controle.

dus nu loopt het aardig op de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Critical Care zitten allerlei additieven qua vitaminen en mineralen die belangrijk zijn voor een ziek konijn, geloof meer dan in SS. Volgens mij zit daar wel degelijk verschil in. Kijk maar eens naar de ingrediënten.

Ik zie die dwangvoeding ook nooit als volledig voer, maar meer als iets om de darmen op gang te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dan moet ik gaan tellen. Bij mij is het ook meer denk ik doordat ik meestal de zieke zielige dieren adopteer.

Heb een konijn met chronische snot en eentje met EC. Op dit moment gelukkig wel weer gezond. De andere twee hadden in het begin ook veel kosten maar zijn nu ook weer gezond. Dan nog eens gevecht erbij pas geleden wat ook alweer 120 euro heeft gekost.

Ik bewaar wel altijd de dierenarts rekeningen dus ik ga ze eens opzoeken en bij elkaar tellen.

Ik heb nog wel eens geluk dat de dierenarts mij wel eens geen consult laat betalen dus daar ben ik wel blij mee.

Het is ook een reden nu om niet nog meer konijnen te nemen vind ik. Ik wil ze goede zorg blijven geven en met twee studerende kinderen en voor mijzelf toch wel hoge zorgkosten kunnen we dat financieel dan echt niet meer.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de inentingen en de castratie om.. Even denken..

Hummeltje, mijn overleden lieverd, had Ecuniculi, alleen bij haar was ik al RUIM 300 euro kwijt, aan consulten en medicatie's.

Hupje was toen mogelijk zwanger, en dat wou ik écht zeker weten, dus heb een echo met er gedaan (was natuurlijk niet perse nodig geweest, maar ik wou niet met een verrassing thuis komen, gelukkig was ze niet drachtig).

Alleen helaas afgelopen woensdag met er naar de dierenarts gemoeten omdat ze erg vreemd doet met er mond, en die dag zelfs kwijl/slijmde. Wat het is weten we nog niet, even het kuurtje afwerken.. Dus hoeveel me dat totaal gaat kosten, is me nog de vraag. (Haakjes had ze trouwens niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen leven gelukkig allebei nog. Ik kan zodoende geen antwoord geven op de vraag hoeveel ik uiteindelijk per konijnenleven kwijt ben aan dierenarts kosten. Ik kan alleen zeggen dat de kosten nou al behoorlijk oplopen en dat terwijl beide konijntjes nog geen jaar oud zijn. Dat beloofd nog wat voor in de toekomst. Qua gezondheid tref ik het helaas niet met mijn konijnen.

Vooral Puk is een 1ste klas zorgenkindje. Ik weet eigenlijk ook niet of ik wel wil weten hoeveel ik uiteindelijk kwijt zal zijn, ik denk namelijk niet dat ik daar vrolijk van word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .