Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij krijgt ze nog steeds Duplocilline,

Maar Laura, als de dierenarts zegt dat het goed is, en je voelt geen "verharde" plek onder de huid waar je altijd prikt, gaat het gewoon goed hoor, maak je geen zorgen.

Ik wilde je alleen waarschuwen, bij mijn konijn is het eronder wel hard geworden en een klein beetje gaan ontsteken, dat is ook wel weer weggegaan maar daardoor ging het prikken ook niet goed. (dit wist ik eerst ook niet totdat ik het aan m'n moeder en de dierenarts zei)

Vandaar dus, maar maak je er niet teveel zorgen om, was maar een waarschuwing ;)

Ik ben wel superblij voor je dat het zo goed gaat!! Ik hou je topic nog steeds bij met lezen en ben blij om te lezen dat het steeds beter gaat. Hou vol!!

Hoe gaat het met jou zelf eigenlijk? Ook weer aan het opknappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Anitaa: Ik gebruik inderdaad nog steeds die Duplocilline. (Is om het abces tot rust/weg te krijgen)

Ja ik weet wel dat als je je konijn laat enten er een bult kan ontstaan dus daar lette ik wel op bij Fluffie dat wel maar gelukkig heb ik niks gevoeld. En ik spoot dan wat dichter bij der nekvel en dan ietsie er vanaf dus het is gelukkig goed gegaan.:)

Bedankt dat je mij waarschuwde ervoor!:)

Gister was ik met me vriendin en haar moeder weg naar noordwijkerhout en dat was vroeg teminste om half 11 in de ochtend heb ik Fluffie dus haar spuitje gegeven en haar oogje gedaan, maar we kwamen laat thuis rond half 11 in de avond in die tussentijd is haar oog niet schoon gemaakt want alleen ik kan het, en ik wil haar oog schoonmaken zit het gewoon nog mooi open! Ik stond er echt versteld van, 3 dagen geleden moest ik het nog 3-4 x op een dag doen en zo uit het niets inenen niet meer..:O Ik was super blij:D

Fluffie eet uitstekend goed! Ze komt niet echt veel aan maar ik merk wel dat als ik haar vast heb ze wat dikker is ik niet al haar botten voel en ze is er nog lang niet want ik moet hierna nog 3 weken spuiten ofzo maar we kijken eerst aan hoe deze 7 spuitjes zijn werk doen. Ik zal hier wel een foto op zetten dat ze bij Hopper zit en van haar oogje dan kun je zien hoe goed het nu gaat waar ik zo blij om ben!!!

Ze krijgt nu ook biks met ander soort brokken er door heen om toch evt wat meer voedingstoffen binnen te krijgen en gewoon lekker een bakje groente!:D

Ik zal haar ook even wegen, vorige keer woog ze 4,7 hier bij mij hopelijk zit daar ook wat verschil in.

Zo net gewogen, ze weegt nu 4,9 !!! :D

Hier wat foto's:

1352964560_5_fJdb.jpeg

1352965441_5_Ea96.jpeg

1352966288_5_wP2b.jpeg

1352966982_5_jN6D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er mooi uit zeg ben erg blij voor je hoor hoop voor je dat het zo goed blijft gaan.

Ik ga zo werken dan ga ik Rocky weer vertroetelen morgenochtend om 9 uur moet ik weer met hem voor controle naar de DA ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Adviseer je nog iets om te vragen voor het oogje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte vlek wat op het oogje zit moet er langzaam aan afgaan door die zalf het is ook al kleiner geworden.

naast het witte zijn er nieuwe bloedvaatjes en dat moet dan aan elkaar sluiten als het witte langzaam weg gaat.

De DA zei nog als het zo door gaat hoeft het oogje er niet uit anders had het er nog slechter uitgezien dan slaat de zalf ook niet aan dus het gaat wel langzaam aan vooruit.

Heb ook gevraagd wat het ongeveer zou kosten als het oogje er toch uit zou moeten hij zei dat het dan rond de 100 euro komt in de randstad betaal je zeker veel meer ik woon in middelburg.

We gaan weer door met zalven en hopen op een goed eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gelukkig gaat het de goede kant op.;)

Hopelijk komt het dus ook helemaal goed, ja wie weet dat het in de randstad duurder is heb geen idee..

Fluffie geef ik nu dus 2 soorten voer door elkaar gewoon biks en nog iets heb ik wel is eerder gehad maar hier heb ik een foto ervan wat ze nu elke dag krijg:

met flits gemaakt:

1353877577_5_koP-.jpeg

Zonder flits gemaakt hopelijk is het goed te zien wat voor voer:

1353877209_5_RKOO.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rocky krijgt gemengd voer en Nala mijn eigen konijn krijgt biks van selective speciaal voor 4+ en nog iets er door is voor dat ze niet te dik word ook 2 soorten. Nala word van de winter 6 en rokcy is ongeveer 5.

Dit krijgt Nala van Rocky zijn eten heb ik geen foto.

1353961920_6_m_LQ.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef haar oog nu niet eens meer schoon te maken.. het blijft nu gewoon open! (ik haal wel rond 12 uur meestal de korstjes rondom heen weg want dat heeft ze nog wel af en toe) maar het gaat super! Zometeen even haar spuitje weer geven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister haar oog niet schoon gemaakt om te kijken of het open blijft en ja hoor vandaag gekeken en het zat nog prachtig open!! Haar onderste ooglid is al wat bij getrekt die is wat omhoog gegaan, ze heeft dus niet geen hangend ooglid meer van onder! Zo blij ben ik! :D Ik zal eerdas wel even foto's maken;) Ze eet trouwens als een gek! Ik moet wel 2x per dag haar stene bak vullen! En dan krijg ze oog nog witlof,komkommer,wortel+loof en spinazie en brood.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt het gaat gewoon steeds beter ik hoef het nu helemaal niet meer schoon te maken haar oog blijft gewoon open! GREAT :D

Ik ben wel steeds erg moe ik werk van 2 tot 6 nu van 3 tot 6 om toch wat geld te verdienen.

Fluffie is denk ik wel gewoon blind want ze knalt wel is ergens tegen aan maar goed haar oogbal zelf is geslonken dus ik neem aan dat het er niet meer uit hoef! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gister de dierenarts weer opgebeld dat ik door me spuitjes heen ben, ik heb nu weer 10 spuitjes mee gekregen omdat er steeds verbetering in komt met Fluffie's oog is het goed om door te gaan! Dus dat is dus super we hebben aardig wat kans dat het helemaal goed komt! :D Hier 2 foto's:

Je ziet dus wel goed bij de 2e foto dat haar onderste ooglid dus naar beneden hangt want daar heeft dus dat abces gezeten. Haar oogbol is ook niet meer zo opgezwollen zover ik kan zien normale grote en ze knipperd ook weer met haar oog dus dat is wel goed :)

img1362758970.jpeg

img1362759242.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .