Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

Dankje:love:

Nou gister is de medicijnen goed gegaan gelukkig!:)

Ik zou eerdas wel even een foto van Fluffie's oog maken en dan hier op zetten, dan kun je zien hoe het nu is.

Wat ik nu wel merk is dat de zalf die ik nu gebruik ervoor zorgt dat haar oogleden aan elkaar vast gaan zitten.. en het ontzettend moeilijk is om dat los te krijgen en ik het eigenlijk open moet trekken (warm water erop helpt niet eens!) en dus het heel erg veel zeer doet bij Fluffie.. wat nu?

Verder komt er af en toe wat meer vuil uit.

Nu moet ik nog even

Pijnstillers en zalf gebruiken.;)

(Och og en morgen krijg ik de uitslag van school of ik wel of niet geslaagd ben!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou even niet weten wat je het beste aan dat plakken kan doen....maar ik kan je wel vertellen dat ik vind dat jij je er knap door heen bijt. Het is al niet leuk om een ziek konijn te hebben, maar dan ook nog zelf niet lekker. Echt toppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet wat ik aan het plakken moet doen.

Ik moet het gewoon voorzichtig open maken de oogleden van elkaar af.

Onder haar oog zag ik steeds wat (pus dik wit spul dat gewoon bleef zitten) Heb zelfs met een wattenstaafje geprobeerd om het weg te krijgen maar lukte niet.. Nu net probeerde ik het 'eruit' te trekken en het lukte 2 stukjes weggetrokken en toen zag je het pas goed waar het pus ook uit kwam precies zo'n gat waar het uit kwam en wat ik weg haalde was dus de verstopping wat harder pus, veel meer krijg ik niet weg dat is veelste pijnlijk voor haar want wat ik deed vond ze ook absoluut niet leuk en knarsetande een beetje dus verder ga ik er niks aan doen.

Maar nu in haar ooghoek (vooraan dus waar het 3e ooglid ook zit) daar is het nu ook dik en komt ook pus uit!? Geen idee hoe dat inenen komt maar daarom is dus haar oog steeds zo dicht geplakt en dus niet door zie zalf.. Maar dat heeft dus ook veroorzaakt dat haar oogleden waarschijnlijk ook wat dikker zijn want het is ook rondom wat dikker geworden..

En haar oog word steeds witter. Blind is ze zowieso. Maar haar oogbol zelf word ook steeds groter! Je weet wij mensen en dieren hebben als we onze onderste ooglid naar beneden doen zie je dus rood dat stuk is dus bij Fluffie helemaal dit geworden ook alsof het eruit komt zetten en boven haar oogbol zie je allemaal aders die op knappen staan! Ik weet niet hoe dat zo inenen kan gebeuren vind het zo zielig voor haar.:(

Ik heb trouwens wel wat foto's van haar oog gemaakt maar zijn niet perfect gelukt, en gewoon een foto van Fluffie zelf en een filmpje dat ze bij Hopper zit. Foto is wazig (tsja mobiel kwaliteit) :

Dicht geknepen oogje:

1331812092_5_qxFx.jpeg

Hier zie je dus dat haar oogleden er rondom dus dikker op zijn geworden..:

1331812453_5_DUXt.jpeg

Hier zie je dat het dicht geplakt is:

1331812821_5_eigQ.jpeg

Hier zie je dus goed dat ze blind is en dat haar oogbol dus groter geworden is en het er rondom ook dikker is geworden.. arme fluff!!:

1331813191_5_sEJv.jpeg

Hier zie je der oog hoe het er dus gewoon uit ziet nu:

1331815507_5_FIIu.jpeg

Hier zie je dus dat het vast komt te zitten door het pus en het dus moeilijk voor het pus is om eruit te komen:

1331816646_5_80tg.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nu een paar lieve foto hoe ze bij Hopper zit, want de goede dingen moeten we natuurlijk ook niet vergeten en daar moet ik dus nog het beste van genieten, want wie weet valt ze toch niet meer te helpen dus hier dan maar wat leuke foto's!:D :

Lekker gek liggen met ze tweetjes lief he!

1331749919_5_tV6a.jpeg

Saampjes chillen in het hok:)

1331749208_5_Ye-P.jpeg

Lekker Hopper wassen:D

1331749328_5_MMW2.jpeg

Chillen in de tijl (hier zie je dat Fluffie erg is afgevallen trouwens)

1331749661_5_eTzO.jpeg

Kusjes geven doet mijn meisje erg graag aan Hopper :love:

1331749734_5_Uhhs.jpeg

Hier een filmpje (vandaag gemaakt niet op mij letten ik doe gewoon gek haha) (als het filmpje hierop gelukt is):

watch?v=n-ebVhQgnwE

Zo niet dan heb ik hem op youtube staan:

http://youtu.be/n-ebVhQgnwE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind, ondanks alles, dat ze er nog behoorlijk goed uitziet!! Ze is wel wat afgevallen inderdaad maar ze is ook nog wel vrij levendig. Ik hoop echt nog steeds heel hard dat ze het gaat redden en dat de dierenartsen een oplossing weten. Misschien als het oog ook ontstoken is, is het een optie om het hele oog te verwijderen. Maar dat is aan de dierenartsen.

Ik blijf voor je duimen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze is wel aangekomen dat gelukkig wel, dat merk ik wanneer ik haar op moet pakken om op de grond te moeten zetten en dan tussen me benen moet doen om haar oog schoon te maken en te zalven en haar pijnstillers te geven, en ik geef haar de spuit als ze lekker relaxed in haar hok ligt dus dan hoef ik haar niet te pakken, ik kan haar zo wel even wegen.

Bij de dierenarts woog ze 4,7 ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ze nu weegt, denk dat ik dat nu even ga kijken (weegschaal naar beneden halen want ze zit nog in de ren en dan wegen dan weeg ik Hopper die dikke ook gelijk even ben bij hem ook wel benieuwd heb hem nog nooit gewogen)

Ja ze doet het opzich allemaal wel goed ja. En haar oog wilden ze er ook wel uit halen, als het oog namelijk te gezwollen is want het oog is zelf 2x zo groot als normaal alleen al het oog minder word zouden ze het oog willen laten zitten maar denk dat die er ook maar uit moet. Maar het ligt helaas wel aan hoeveel geld het gaat kosten want me moeder is hier allemaal niet zo blij mee, het heeft ons al 160 euro gekost alles bij elkaar en de laatste x was dan gratis (42 nog wat) want me moeder wilt voor de operatie die eraan komt niet meer geld uitgeven dan 200 euro ofterwijl ik heb zelf nu nog maar 100 euro over.. en ze wilt dus maar 100 euro bijleggen dus in de hoop dat de dierenarts vriendelijk is en dus niet te veel er voor wilt.. Want het is deels toch hun schuld dat het zover gekomen is met dat 3e ooglid.. enzo. Maar hopen en duimen!

Ik ga der even wegen ben benieuwd of ze aangekomen is:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het niet, want dit is een vervangende dierenarts hij is wel makkelijk maar mijn eigen dierenarts....

Fluffie weegt nog steeds 4,7 terwijl ze echt aangekomen is! Echt raar.. (of de weegschalen verschillen gewoon)

En Hopper weegt 6,1 die dikkert:P

En toch de hond ook maar even gewogen die is 9,7 :P

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad:(

Weet je wat nu best vervelend is.. Zondag moet ik de laatste spuit geven. Dan zou ik waarschijnlijk maandag naar de dierenarts moeten. Ten eerste ben ik echt gewoon goed ziek! En ten tweede is me moeder op vakantie en zij gaat ook over het geld en de beslissingen.. dus ik kan eigenlijk helemaal niet gaan ik moet wachten totdat me moeder terug is van vakantie en ik moet dan wel wat beter zijn want ik ben degenen die het meest snapt over Fluffie aangezien ik haar behandel en ik er dus bij wil zijn om dingen met de dierenarts te bespreken. Wat nu??

Zou ik tegen de dierenarts zeggen dat ik zelf erg ziek ben en dat me moeder op vakantie is en zij mee beslist over Fluffie vanwege geld enzo en dat is dus gewoon nog even door wil gaan met pijnstillers en met de zalf voor haar oog en evt dat me vriend of iets nieuwe spuitjes komt ophalen? (Aangezien ik merk dat de puit nu pas 2 x goed gewerkt heeft daarvoor werkte hij niet goed en nu is het pas aangeslagen zo te zien want nu komt het pus er pas uit)

Wat moet ik nu doen?

Ze zit nu lekker met Hopper binnen aangezien het buiten regende heb de panelenren van buiten even naar binnen gehaald en erom heen gezet, en heb buiten een stuk wilgentak geplukt en afgespoeld en gegeven vinden ze lekker:) Fluffie is volop ervan aan het eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was zelf helemaal vergeten de dierenarts te bellen.. Dus hij belde mij blijkbaar na sluitingstijd (meestal als ik bel zeggen ze dat hij terug belt en dan denk ik ze zijn al gesloten maar dan belt hij dan pas)

Ik krijg van hem nu voor 3 weken lang die spuitjes mee die ik om de dag moet geven. Hiermee heb ik kan dat het abces helemaal weg gaat en hoeft er geen operatie te komen, werkt die spuitjes niet moeten we kijken wat er gaat gebeuren. En krijg gewoon weer wat pijnstillers en moet dus gewoon weer verder gaan met wat ik al dee. Dus in de vakantie kan ik verder niks leuks meer doen want mijn Fluffie moet beter worden.

Ik ga nu met koppijn en een verstopte neus vanwege holte ontsteking zo op de scooter en dan hop naar de dierenarts om het op te halen.. pff.

En ik moet foto's opsturen over hoe ze er nu uitziet.

En dat caf die abces heeft veroorzaakt zou minimaal zijn (maar dan denk ik bij mezelf er is dus een kans dus wie weet is het bij Fluffie gebeurt) Want haar gebit alles zag er prima uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook.

Want de dierenarts vroeg zich af of die spuitjes wel werkte.

Wat mij dus opviel was dat de laatste 2-3 spuitjes wel echt werkte want het pus kwam er dus weer goed uit. Dus daarom wilde hij het langer meegeven. Normaal gesproken moet je tot 8 weken dat gebruiken. Maar hij wilt mij nu eerst voor 3 weken mee geven.

Verder is het wel een heel gedoe. Fluffie moet blij wezen dat ik niet op vakantie ga, anders had ik nooit geweten wat ik met haar had moeten doen. Niemand die een spuitje durft te geven hoor hier in de wijk haha.

Maarja ik ga niet op vakantie ik blijf lekker thuis uitzieken:P

Nou ik ga ff eten en dan ga ik die spuitjes ophalen (of het me dit x wel geld gaat kosten geen idee maar dat heb ik er dan wel voor over)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt al veel meer pus uit (ranzig) kan er echt niet meer tegen zo vies elke dag 4 x zoieso op een dag moeten ruiken en zien maargoed, ik hou het vol hopelijk komt het goed.

Haar oog blijf wel steeds dicht plakken dat vind ik zo jammer want dan moet ik het schoonmaken en dat doet weer pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .