Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

Ze heeft gister avond 2 keer gekrapt maar er is niks te zien. Nu heeft ze het niet meer gedaan. Hopelijk houd ze het zo. Net dacht ik dat ze het deed, maar ze ging zich wassen met haar achterpoot haar oor krabben en dan de poot wassen dus dat leek er erg op maar het was het niet. Zometeen naar de apotheek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het word er allemaal niet beter op!!:(

Ik ging 1 dag ergens heen, blijkbaar heeft ze die avond aan haar oog gekrapt. Ik was van 7 uur s'avonds tot 1 uur de volgende dag niet thuis. Ze stond op mijn kamer boven. Ik zag dat op de theedoek in het hok bloed op lag paar druppels.

Verder kan ze haar oog niet dicht doen. Haar bovenste ooglid is naar benden gezakt dus je ziet haar oog ook niet. Haar hele oogkas is ontstoken zo te zien. De onderkant is gaan hangen, je ziet geel weefsel er komt wit spul uit en en dan zie je korstjes overal zitten dus dan lijkt het beter te gaan het geneest, nu zit ze dus sins 1 dag buiten in haar kooi. Niks aan de hand gewoon oogje zalven en druppelen (nu alleen nog zalven) en nou net ging ik even kijken en toen lag in de ren overal bloed, het bloed dreep gewoon uit haar oog.. Het blijkt dus dat je NIET meer kan ZIEN! Waarschijnlijk is ze ook blind, ze knalt dus overal tegen aan en het maakt haar niet uit of ze nou wel of niet met haar oog ergens tegen aan schuurt..

Haar oog is dus erg dik en ontstoken en bloed steeds omdat ze overal tegen aan komt. Haar oogkas is wel 2x zo dik/groot als de ander. Ze kan haar oogje niet dicht doen, en haar oog zelf zie je dus niet meer behalve als ik haar bovenste ooglid omhoog doe, maar daar heeft ze een witte waas overheen dus ik neem aan dat ze blind is of aan het worden is.

Ik had voor Hopper medicijnen voor zijn luchtwegen, heb eergister voor het laatst gebruikt toen was het op het leek wat beter te gaan maar gister merkte ik toch wat zware ge-adem.. En net hoorde ik hem ook gigantische slecht ademen die medicijnen hebben dus NIET geholpen..

Voor Fluffie had ik ook nog medicijnen voor de ontsteking in haar bekkie want ze kwijlde heel erg en at heel moeilijk. Eergister ben ik dus ook met die medicijnen gestopt en het leek beter te gaan. Maar nou nu net kwijlde ze weer ontzettend grootte plekken (15 bij 15 cm ongv is verschillend soms meer soms minder) eerst zag je heel goed aan haar bekkie want haar bek zat onder de kwijl en droogte op dus een hele vieze bek had ze, dat was minder geworden door die medicijnen maar nu is het weer net zo erg, die medicijnen hebben dus ook NIET geholpen!!

En nou heeft mijn hond ook nog is een ontstoken oog!!! Die maken we schoon met kokendwater (afgekoeld) want ik ben nu bang om oogzalf of oogdruppels te gebruiken aangezien het bij Fluffie ook maar fout gaat, wil ik niet dat ze bij mijn hond wat voorschrijven terwijl het er niet voor werkt.

NIKS GAAT GOED!

Ik ben bang dat Fluffie haar ontsteking van haar MOND & OOG naar haar HERSENEN schieten, want haar hele kant van dat oog is gigantische dik! De dierenarts is nu niet open. We hebben zoveel geld al uitgegeven, mijn geld is op en hebben nog geen enkele verbetering gezien! Hoe ga ik nou verder met haar zonder geld en dierenarts die niet open is?? Ik doe alles voor haar maar ik weet niet of het zo nog door gaat. Ze heeft trouwens ook geen pijnstillers!! Waar kan ik die halen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je in Maarssen woont, is het niet een idee om eens telefonisch contact op te nemen met dierenkliniek wilhelminapark, of een andere die bij je in de buurt zit?? Die zitten niet zo heel erg ver bij je vandaan en die hebben zeker weten een spoeddienst. En een dierenarts die veel verstand heeft van konijnen. (ik zie trouwens dat wilhelminapark alleen 24 uur per dag bereikbaar is voor eigen klanten en dat je de eerste keer meteen moet betalen, dus ik weet niet of ze er wat mee kunnen voor je..)

Misschien kan je je verhaal uitleggen en ook van je financiën, misschien is het mogelijk om het in delen te betalen of wat later, als je weer geld hebt?

Ik zeg niet dat jouw dierenarts niet goed is hoor, maar 2 zien meer dan 1 en misschien heeft een andere arts er weer een andere kijk op en een idee zodat je konijn wel beter wordt. Want naar mijn mening gaat het niet goedkomen op deze manier. Ik ben ook bang dat ze haar oogje zal verliezen als het te lang onstoken blijft.

Ik hoop dat ze je kunnen helpen!

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb nog een dierenarts hier in het dorp. Maar weet niet zeker of dat wel wat is voor mijn konijnen, aangezien hij mijn Zorro (een vrouwtje noemde) terwijl je duidelijk ballen zag. Maar hij deed het wel goed met het gebit van Zorro dat had hij wel gelijk verholpen en is goed gegaan. Dus die kan ik toch evt doen.

Dan zit er dacht ik nog 1 of 2 in maarssenbroek ik zelf zit in maarssenbroek bij de koornwinder.

Nou zou ik het persoonlijk niet zo erg vinden dat Fluffie bijv een oog zou verliezen of niet meer kan zien (liever wil ik dat het gelijk over is) Maar zolang het maar goed komt, dat ze weer lekker zichzelf kan zijn zonder nog meer behandelingen en pijn te lijden!

Ik moet nu weer haar oogzalf geven. Die ik in het begin ook kreeg waarna toen die rare bol ontstond.. dus ik snap het niet hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb nog een dierenarts hier in het dorp. Maar weet niet zeker of dat wel wat is voor mijn konijnen, aangezien hij mijn Zorro (een vrouwtje noemde) terwijl je duidelijk ballen zag. Maar hij deed het wel goed met het gebit van Zorro dat had hij wel gelijk verholpen en is goed gegaan. Dus die kan ik toch evt doen.

Dan zit er dacht ik nog 1 of 2 in maarssenbroek ik zelf zit in maarssenbroek bij de koornwinder.

Nou zou ik het persoonlijk niet zo erg vinden dat Fluffie bijv een oog zou verliezen of niet meer kan zien (liever wil ik dat het gelijk over is) Maar zolang het maar goed komt, dat ze weer lekker zichzelf kan zijn zonder nog meer behandelingen en pijn te lijden!

Ik moet nu weer haar oogzalf geven. Die ik in het begin ook kreeg waarna toen die rare bol ontstond.. dus ik snap het niet hoor..

Dat vind ik dus ook zo raar. Ik ben bang dat het meer kwaad dan goed doet, maar dat is mijn mening. Ik denk dat het wel goed is om eens een ander te bellen, kijken wat die ervan zegt. Eventueel vraag je ook of diegene veel verstand heeft van konijnen en hun ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vond ik dus ook zo raar. Toen zei ze van ja goed dat je gestopt bent want het is dan een alergische reactie. En nu moet ik gewoon dezelfde zal (cavasan) weer gebruiken.. terwijl toen ze geopereerd was, de ontsteking weg was. Ze kon haar oogje open en dicht doen dat nog wel het was geen zwelling ofzo. En nu is haar hele oogkas van binnen ontstoken en haar oog ook, als je voor haar staat lijkt het net alsof haar hele hoofd aan de linkerkant misvormt is.

Ik denk dat ik er gewoon mee ga stoppen, en gewoon met kokend water verder ga. Want ik ben echt super bang dat die stomme klote zalf die ik niet meer mocht gebruiken nu weer MOETS gebruiken en dat daardoor dit is gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

( Ik heb de zalf nu nog niet gebruikt net zei ik dat ik het zou doen, maar zit dus ernstig te twijfelen, toen was ik wel gestopt en dat had ook wel gemoeten anders zou dat 3e ooglid ontploffen/knappen. Dus denk dat ik het nu ook maar beter kan doen voordat haar oogkas door al die druk scheurt/breekt!! Want het is echt ernstig!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dierenartsen hiero zijn ook allemaal gesloten.. Verder weet ik niet hoe.

Maar ik stop met die zalf, ik wil geen verdere risico's meer nemen met DIE ZALF, want die zalf heeft het in het begin al erg gemaakt en nu al helemaal!

Ik heb dus net haar oog gedaan. (water koken, in een bakje laten afkoelen, een spuitje gebruiken om het op haar oog te laten druppelen en zo het bloed weg te krijgen dat helemaal rondom haar oog zit en ook wat op haar oog want dat is juist dat voor die verdikking zorgt, zo maak ik het goed schoon (korsten laat ik zitten) zo maak ik het nu schoon)

Die zalf gooi ik weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze knarsetand ook als ik het schoonmaak. Ze heeft geen pijnstillers gekregen van de dierenarts toen ze haar weer mee gaven. Weet je misschien waar ik dat kan halen of kan ik evt aspirine gebruiken voor vandaag en morgen en dan maandag een dierenarts weer bezoeken?

(dan wil ik die hier in het dorp doen, makkelijk met vervoer en hij heeft Zorro zijn gebit ook goed behandeld, die had een beschadiging enzo en haakjes) Misschien dat hij meer weet over haar bek dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel het niet om te drammen hoor, maar heb je gebeld naar een van de dierenartsen? Want de meesten zijn wel gesloten maar voor spoedgevallen heeft er altijd op z'n minst 1 dierenarts dienst. Hier is dat ook zo, als ik dan bel, dan hoor ik welke dierenarts er spoeddienst heeft.

Het is dat je niet naast de deur woont maar anders had ik wel pijnstillers voor je gehad.. (maar persoonlijk is mijn voorkeur dat de dierenarts je dat geeft, dat ik later geen verwijt kan krijgen ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff over fluff:

Fluffie:

Eet nog goed, (behalve harde dingen zoals wortels en brood) Biks eet ze, en witlof en appel zelfs aan een wilgentak heeft ze wat gegeten.

Drinkt ook,

Plast ook gewoon.

Poepen ja dat zijn soms inimini keutels en soms grotere (vanwege een dag niet gegeten te hebben toen)

Ze speelt met haar balletje in de ren, en hupst nog gewoon, maar met dit warme weer ligt ze liever in de schaduw samen met Hopper.

Haar oog mag ik wel gewoon schoonmaken, niet dat ze boos word of iets of gaat tegenspartelen.

Ik ga nu de hond uitlaten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och arme dat diertje!

Ik zou toch niet zomaar gaan aanrommelen, want dit klinkt echt niet goed. Als je zegt dat het al zo gezwollen en ontstoken is... een ontsteking die niet goed behandeld wordt, kan flink mislopen. Het zit ook op een behoorlijk delicate plek. En als het bloed en rommelt... knarsetandt van de pijn.

Ik kan ook alleen maar dringend adviseren om op z'n minst een dierenarts te bellen. Zoals gezegd, er is altijd een dierenarts van wacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen allemaal dit zeg. Maar feit is dat dieren geld kosten, zeker als ze ziek worden. :arf:

Zigje had een gasaanval van donderdag op vrijdag dus ik meteen op Hemelvaart ermee naar de dienstdoende DA geweest en ik rekende 159,09 af voor consult, infuus, twee ampullen medicatie en twee flesjes medicatie. De volgende dag was het niet over dus heb ik hem ter opname naar mijn eigen DA gebracht. Geen idee wat dat gaat kosten.

Nou heb ik makkelijk praten want ik ben geen tiener meer en ik ben niet heel rijk, maar ik heb wel reserves waar ik dit uit kan betalen. Maar dat hoort vind ik zelf wel een beetje bij huisdieren hebben. :arf:

Dus als het nog zo slecht gaat.. toch naar een DA gaan. WP vind ik zelf een goed idee, want ik vond het al een beetje vreemd dat ze het gezwel hebben weggehaald zonder te weten wat het was.

En waarom hebben ze geen Gentapolycort gegeven ipv Cavasan? Of krijgt hij dat nu allebei? Het hoeft niet zo te zijn dat de bult van de Cavasan is gekomen hoor, dat kan ook bijna niet.

Maar durf een beetje mondig te zijn en als je een medicijn meekrijgt waar je zelf twijfels over hebt, zeg dat dan ook. Dat konijn kan niet praten, dus hij heeft alleen jou om te zorgen dat hij de goede meds krijgt.

Maar dat ze een konijn opereren een GEEN pijnstilling meegeven, dat is onverklaarbaar en onvergeeflijk.

Wat je kan doen is een mail sturen naar WP met de foto's erbij en een beschrijving van wat de DA heeft gedaan en welke medicijnen hij krijgt. En dat je je heel erg zorgen maakt, maar dat je niet meer zoveel geld uit de konijnen-spoed-potje over hebt, dus dat je hoopt dat ze je ook met voornamelijk advies verder kunnen helpen.

Dat is wat ik in ieder geval zou doen in jouw situatie.

heel veel sterkte meiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de spoed gebeld en alles uitgelegd, ze zeiden dat ik kon komen maar het veel geld zou kosten. Ik ben dus niet gegaan maar ga morgen wel naar me eigen dierenarts. Ik moet gewoon zorgen dat Fluffie gewoon blijft eten, en moet het oog vochtig houden en dan morgen dus gewoon terug naar mijn dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze houd haar hoofd ook schreef,morgen bel ik gelijk mijn dierenarts op dat het dringend is en dat ik gelijk wil komen. Dat ik wil weten of ze echt geen ec heeft en hoe het met haar oog verder moet,ik ben bang dat het oog eruit moet. Het is nog niet aan t afsterven dat niet, het is nog gewoon warm en niet koud. En dat ik nu wel goede medicijnen wil hebben voor haar mond omdat t gewoon nog steeds niet over is en ze nog steeds erg kwijlt, en dat ik pijnstillers mee wil krijgen voor haar en andere oogzalf. Fluffie eet nog wel gewoon en drinkt ook nog goed en poept ook weer normaal dat gelukkig wel. Haar oogkas is gewoon erg groot dik en ernstig opgezwollen! Je voelt de ontsteking net boven haar wang ook zitten en boven haar oogkas. Hopelijk komt het goed,veel geld heb ik niet meer dat is aan het opraken helaas. Maar ik hoop dat het nog goed komt, ik probeer de beste beslissingen te nemen voor haar. Ze is een harde echt waar ze houd zich echt sterk na alles en ze is een echte vechter dus ik zal ook vechten voor haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus toch besloten de dierenarts te nemen hier in het dorp. Ik durfde mijn eigen dierenarts niet meer op te bellen en daarna ernaar toe te geen, ben veelste bang dan ze het nog erger maken. Ik zal je een foto laten zien. Je ziet hier een foto voor de operatie, na de operatie, en 1x zalven met cavasan na de operatie, en toen moest ik ermee verder en nu is het dan zo:

Voor de operatie na 1x zalven nadat ze ontstoken 3e ooglid had:

1318537309_5_UC4m.jpeg

Voor de operatie na 3x zalven:

1321185281_5_Wp8n.jpeg

Na de operatie: (grote opluchting voor Fluffie toen, maar dan...)

1321186257_5_q7Tq.jpeg

1321186686_5_XZYA.jpeg

1x zalven na de operatie:

1324394352_5_WeKb.jpeg

1324394490_5_woeD.jpeg

Toen 3x zalf 3x oogdruppel (3 dagen maar die oogdruppel) en daarna nog 3x per dag 2 dagen zalf.:

1324394803_5_YFco.jpeg

1324394938_5_8rWj.jpeg

1324395385_5_A4Tf.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .