Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

Er valt niks meer aan te doen, ze is te zwak , haar hele hoofd is aangetast, ik moet haar laten inslapen!:(:(:(:( toen ik net weg wou gaan na de dierenarts kwam er wit spul uit heeeeel veeeel! En dat was dus pus in een hele slechte vorm, ze heeft ook een groten andes achter haar oog zitten er valt verdomme niks meer te doen! Ik had die cavasan gewoon niet moeten gebruiken! Wat doe ik mijn flickr aan dat arme meisje van mij! Nou moet ik haar voor altijd gaan missen!:(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sjeemig, dat ze haar oog zou verliezen was ik al bang voor maar dit is wel even heel heftig! Jij hebt gedaan wat je kon, helaas was de ontsteking te heftig.

Heb je je eigen dierenarts nog op de hoogte gebracht? En zo ja, wat zeiden ze? En wat zei deze dierenarts ervan waar je vandaag bent geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het niet over mijn hart halen om haar in te laten slapen.. Ze eet gewoon goed, drinkt goed, poept/plast goed en speelt zelfs af en toe met het balletje... hoe kan ik dan mijn meisje laten inslapen? Veel geld heb ik niet.. dus stel dat het te duur is heb ik echt geen keus.. En voor haar is dit inderdaad ook een lange lijdensweg.. want al ongv een week met zo veel pijn.. en geen verbetering.. is niks..

Ik had Fluffie weer meegenomen naar huis (ze zit apart in een hok) , ik heb haar nog wat lekkers gegeven en vond dat het haar tijd gewoon niet was, ik huilde en zei tegen Fluff die stomme dierenarts het is hun schuld dat ze niet naar mij luisterde over die cavasan, en toen dacht ik, ik bel mijn dierenarts op en leg het uit en word boos omdat ze niet geluisterd hebben.

Ik zei tegen die vrouw aan de telefoon dat er allemaal wit dik pus uit kwam, toen zei zij dat dat al voor de operatie er ook uit kwam, NOU ECHT NIET! dus ik werd boos en zei Echt niet! Echt niet! Zei: Wel , wel wel! (ik was er zelf bij toen ze met een naalt in dat 3e ooglid zaten en er kwam GEEN VOCHT OF PUS UIT helemaal niks!) Toen zei ze bij de operatie kwam het er wel allemaal uit, toen zei ik: Leuk dat dat mij dan even verteld word dan zeg! Ik zou terug gebeld worden, om half 8 zijn ze gesloten en ik belde om half 9 terug, ja natuurlijk antwoordapparaat, ik natuurlijk ontzettend BOOS! Ik naar mijn vriendin gegaan, toen kwam na 5 min me moeder aanzetten dat de dierenarts aan de telefoon was, ik dus gelijk naar huis en met die dierenarts aan de telefoon gehangen.

Ik het verhaal uitgelegd, Hij zei dus ook dat op de operatie kamer GEEN wit pus eruit kwam (dus die vrouw loog gewoon! :grrrrr: )

Hij zei ook dat het niet klopt met Fluffie oog, dat hoort NIET te gebeuren, Toen zei ik over die Cavasan dat ik er toch van overtuigd was dat het daardoor kwam, Wat bleek nou! Hij had helemaal NIET door gekregen dat ik het gevoel had dat het door die Cavasan kwam! En hij daar dus ook geen rekening mee had gehouden (het was niet mijn eigen dierenarts hij komt van een andere dierenartspraktijk) En dat vond hij wel een fout, hij zei anders had ik je andere zalf meegegeven maar dit wist ik helemaal niet. Nou vond hij het wel raar dat het door de Cavasan zou komen, Maar ik zei dat ik op internet ook gelezen had dat het dus een alergische reactie kan zijn, hij zei ja dat komt wel is voor, maar toch vond hij het wel raar, ik zei ook elk dier reageert er anders op! En daar was hij het met mij eens! Hij vond het ook best raar dat ik geen pijnstillers mee kreeg aangezien ze zoveel pijn heeft en het toch niet niks is wat ze heeft..

Nou stelde hij voor om morgen ochtend om kwart voor 9 naar mijn dierenarts te komen voor Fluffie, Hij is er dan ook. Ik ben de eerste best die aan de beurt is. Hij wilt haar goed bekijken en evt als het nodig is haar daar houden. Ik heb hem ook verteld dat het volgens de andere dierenarts (in het dorp bij mij) een abces onder haar oog of achter haar oog zit en dat haar oog niet meer te redden valt. Toen liet die dierenarts die ik aan de telefoon had op internet zien (wat ik dus ff op moest zoeken) over een abces wat hij dacht dat Fluffie had, Toen zei ik dat zou het best kunnen zijn ja, MAAR je ziet haar hele oog NIET meer, en dat vond hij wel degelijk zorgwekkend! Voor het laten kijken naar Fluffie rekend hij niks zei hij, want er moet goed werk verricht worden zei hij en dat is dus niet helemaal zo gebeurt.. Hij zei dat er over het geld het 1 en ander over gepraat kon worden. Hij gaat ook een foto opsturen naar een collega van hem zodat die ook kan zien waar het nu om gaat, Weet hij zelf niks dan moet ik naar zijn collega toe (dierenarts wilhelminapark) dus. Ik hoop dat ze evt wat kunnen betekenen alhoewel ik er een hard hoofd in heb.

Ik mocht nooit met me konijnen naar de dierenarts, Maar me moeder is wel helemaal gek op Fluffie, dus het mocht toch, nou mag ik eindelijk een keer en dan word het alleen maar erger! En ja het geld raakt op.. En daarom ben ik zo bang.. Want die dierenarts bij mij in het dorp zei dat het 600 euro zou kosten met evt nog meer dingen erbij en dat hebben we niet! (alleen staande moeder met uitkering en 2 kinderen..) dus zo breed hebben we het niet. En zelf werk ik ook nog niet, zit met school en werk zoeken is moeilijk overal moet je MBO voor hebben.. (alles wat ik spaar houd ik over voor me dieren maar dat is nu na die ene operatie en andere medicijnen wel opgeraakt)

Morgen dus vroeg er heen, en daarna ook nog naar school voor presentatie als ik voor me presentatie onvoldoende haal mag ik niet slagen! Dus het is me wat! Dit allemaal!:(

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik Fluffie dus meenam naar de dierenarts in het dorp en ik in mijn scooter schuur stond, net haar erin gedaan had, zag ik wat wits aan de tralie van het hok, toen ging ik naar mijn Fluffie kijken en ff zeggen dat het allemaal goed komt, MAAR TOEN.. Ik SCHROK ME KAPOT!! Want dit is wat ik zag!! Niet normaal:

1325347943_5_a8HC.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu eerst even kijk hoe het met me Fluffie is, dan even eten, dan de hond zijn ontstoken oog schoonmaken. En dan op naar de DA en daarna weer naar school...

Me moeder wilt niet veel geld aan Fluffie uitgeven, omdat we ook nog Hopper hebben die nog steeds niet beter is terwijl hij medicijnen gehad heeft, EN omdat de hond nu ook een ontstoken oog heeft, en we dus uiteindelijk met hen ook moeten gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pus die er uit komt....lijkt dat een beetje op smeerkaas ? Dan heb je inderdaad kans dat het een abces is.

Weet niet in hoeverre die behandeld kan worden als hij achter het oogje zit, maar grote kans dat ze het oogje toch al niet meer kunnen redden. Ik duim hier extra voor je, maar ik vrees met grote vrezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wabbit: Het is inderdaad dat kaasachtige pus, dat hebben konijnen omdat zij een enzym missen die het pus vloeibaar moet maken. En meestal heb je dat pus vaak bij abcessen ja.

Ben net terug, mijn eigen dierenarts heeft een kind gekregen dus die man valt in. Hij heet Maarten van den Heuvel (als ik het goed heb ze voornaam dan) hij komt dus van dierenarts wilhelminapark. Hij heeft van Fluffie ook foto's gemaakt en dat stuur hij dus weer op naar Evert Jan de Boer en daar belt hij ook mee om te overleggen over Fluffie.

De dierenarts vond het wel erg raar eruit zien dat oog, Hij zei ook dat ze er niet meer aan kan zien (Fluffie's oog zelf is wel 2x zo groot als het oog hoort te zijn!) dus dat is gewoon jammer, ook dat abces vind hij maar raar hoe dat zomaar kan komen, Hij vermoed via het gebit maar bij de operatie van het 3e ooglid heeft hij niks kunnen vinden dan alleen mini kleine haakjes op haar achterste kiezen die hij ook bijgevijld heeft en een beschadiging in het slijmvlies wat hij ook verholpen zou hebben, maar verder kon hij niks vinden, alle kiezen zaten gewoon vast, geen vergroeiing of iets daarom vind het hij maar een raadsel. Ze denken niet dat het van de Cavasan komt maar zelf denk ik wel dat het meegedragen heeft eraan, na het aanbrengen word het niet voor niets zo dik dat hoort gewoon niet.

Maar goed ik heb haar weer mee naar huis gekregen, en ze ligt nu lekker in haar kooi binnen (houd haar liever binnen omdat dat makkelijker te behandelen is en omdat dat pus ook bij andere dieren en mensen infecties kan geven en de medicijnen ook vandaar dat ze ook niet bij Hopper mag helaas) Ze heeft al gegeten (Appel,Witlof, en een koekje en gewoon gedronken) Ze is nu wel uitgeput naar al dat gedoe van de dierenartsen en al dat heen en weer gereis.

Ik heb haar dus terug mee gekregen met uiteraard allemaal medicijnen. Dit heb ik mee gekregen:

- Novacam ( 1x daags 0,6 ml in der bek)

- Fucithalmic (2x daags oog zalven)

- Duplocilline ( Om de dag in haar nekvel spuiten.) Ook een uitdaging voor mij dus! (hij heeft het mij wel laten doen met vocht)

Dus het is weer wat.

Die Duplocilline moet ervoor zorgen dat dat abces verminderd word en de pus ook zodat ze daarna kunnen kijken wat ze nog voor haar kunnen doen, want ze kunnen haar niet zomaar opereren want eerst moet die abces rustig zijn.

Nou zo even haar oog schoonmaken en zalven en dan op naar school! Voor presentatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu tor met die zalf treden er geen verdikkingen op, dus dat is beter, bij de cavasan na 1 x aanbrengen en dan de 2e x aanbrengen (2uur later dus) was het dus al heel erg dik, dusja, ik maak haar oog schoon met eerst een keukenrolletje dan met kokend water op een gaasje en dan af laten koelen dan schoonmaken en dan de zalf en gewoon tussen door ook schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet trouwens erg goed en drinkt ook goed, dat vind ik echt wonderbaarlijk ook met al die pijn, ze is zo'n vechter! Ze zit nu apart van hopper al 2 dagen dus en dus dacht ik laat ik ze even samen in de ren zetten en hopper herkende fluffie niet eens meer, het werd gelijk koppelen en hij wou de dominantste zijn en ging dus op haar rijden, fluffie was blij hopper te zien en waste hem helemaal maar hopper dacht wie ben jij hoe kan dat zo? Verder ziet haar oog er nog eng uit en stinkt t nog erg ook het hele huis stinkt er naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik maak haar oog zelf schoon, kan ik er wat pus uit krijgen dan is dat goed, die spuiten moet ik om de dag geven, in haar nekvel spuiten zodat het abces minder word. En elke dag moet ik pijnstillers geven en dan haar oog schoon maken en schoon houden en 2 x per dag zalven.

Mijn hond had toch ook een ontstoken oog, ik heb vandaag goed naar haar oog geken en zag een stukje strootje takje of iets zitten, ze beet mij de hele tijd omdat het natuurlijk pijn deed, ik de muilkorf om gedaan haar goed vast geklempt tussen mijn benen en met een doekje dat stukje beetje omhoog gekregen toen kon ik het vast pakken en trok zo een stuk zaadje eruit van zo'n grasachtig spiertje!!! Nu is die eruit dat veroorzaakte dus die ontsteking! Nu maken we het nog schoon met kokend water dan laten afkoelen, is het vrijdag niet minder dan gaan we naar de dierenarts, maar gelukkig zag ik het voordat het erger werd, ze zit nu ook niet meer met haar poot op haar oog te wrijven en doet ook niet zo zielig meer, dus denk dat het probleem wel opgelost is. Dat is dus beter nieuws :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb dat zo meegekregen en zo staat het erop, ik dacht er ook al aan, maar ik ben zoieso blij dat ik het überhaupt al heb mee gekregen want daarvoor had ze niks, ik kan morgen wel even opbellen,dan is die man van Wilhelminapark er nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoor ik nog van hem, misschien verteld hij het morgen wel als ik even opbel. Ik ga zoieso haar oog zo nog even voor dat ik ga slapen schoon maken.maar ik mocht ook maar 0,6 ml in der bek geven van die pijnstillers, dus het maakt nieter uit hoeveel je geeft de tijd van uitwerking blijft gewoon 12 uur? Niet dat ik meer geef maar moet morgen pas beginnen met die pijnstillers omdat ze vandaag al een spuitje van pijnstillers gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .