Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

Oke, Fluffie heeft nu weer wat..

Gister bij de dierenarts toen zag de dierenarts dat ze een rood oogje had, en het 3e ooglid uit bleef, ze vroeg aan mij of Fluffie wel is vaker dat 3e ooglid uit had ik zei ja want dat is ook zo. Maar meestal na een tijd (als ze stress gehad heeft) gaat het daarna weer weg.

Maar nu.. De ene kant is wel gewoon normaal daar zie je gewoon haar oog weer.

Maar de andere kant blijft uit is erg rood en gaat blijkbaar ook niet meer weg of in! Ze kan dus nu ook niet goed erdoor zien want de helft van haar oog is met dat 3e ooglid bedekt. Wat nu?:erf:

Ik heb het net met kokend water (laten afkoelen) en dan met een doekje haar oog schoon gemaakt.;)

Alles komt wel in 1 keer, dat beestje word gek van mij dat ik van alles voor haar moet doen om haar beter te krijgen. Ze is niet meer rustig wilt ook amper aangehaald worden.. vind het zielig voor der :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom heeft de dierenarts je daar niks voor meegegeven dan? Klinkt als een lichte infectie. Cavasan of Gentamicine druppelen en na max een week moet het over zijn.

Gewoon even opbellen dat het nu ook rood is en een van die meds vragen. Als de assistente zegt dat je dan toch echt langs moet komen dan zeg maar dat je gisteren nog geweest bent en niet op en neer blijft slepen met je konijntje.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld, maar die dierenarts van gister was er vandaag niet, ik heb het uitgelegd en die assistente heeft die dierenarts even opgebeld en die had weer door gegeven dat ze mij gewoon een zalfje mee kon geven dus die heb ik vandaag gehaald. ;)

3-4 x daags moet ik het oog zalven met Cavasan

(Ik begin er morgen mee want vanavond ben ik er niet, ik heb het 1 x gedaan en verder ben ik pas in de nacht thuis en doe ik morgen wel 3-4 x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

********** Het oog is nog verder ontstoken geraakt!! Ik dee die zalf op en deed dan haar oogje dicht zodat het dus verspreid raakt en het er niet "uitdruipt" en nu na 1,5 dag is die 3e ooglid wel 2x zo groot geworden! Wat nu?? Stoppen met die zalf? Of gewoon door gaan?:oh::erf:

Ik moest het 3-4 x per dag doen en dat volgens mij een week ook net als dat andere.

Arme Fluff:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben persoonlijk nooit zo weg van Cavasan. Het wordt naar mijn mening zo makkelijk meegegeven terwijl het soms totaal niet helpt.

Ik heb bij mijn konijntje soms wel eens dat haar traanbuisje dicht gaat zitten. Ik had daar toen ook Cavasan voor gehad (het was toen nog niet echt bekend wat ze precies had, behalve dat het erg traande en viezig was), maar dat werkte totaal niet en het werd alleen maar een groter zooitje. Toen ben ik bij een andere dierenarts geweest die meteen zag wat het probleem was en gaf me druppeltjes mee.

Als ze het nu af en toe weer eens heeft hoef ik maar 1 druppel in haar oogje te doen en het is weer een hele tijd over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen en een ander middel aan je DA vragen. Blijkbaar reageert je konijn allergisch op deze zalf. Welke druppels heb jij toen gehad Domino? Ik heb ook Gentamicine gehad en dat werkte prima tegen een geïrriteerd/ontstoken 3de ooglid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is nu zondag dus veel kan ik niet doen. Het word dus kijken of ik maandag weer naar de dierenarts kan.. pff wat een gedoe.

Dus ik geef die zalf niet meer en moet dan gewoon morgen kijken of ik bij de DA terecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoppen en een ander middel aan je DA vragen. Blijkbaar reageert je konijn allergisch op deze zalf. Welke druppels heb jij toen gehad Domino? Ik heb ook Gentamicine gehad en dat werkte prima tegen een geïrriteerd/ontstoken 3de ooglid

Ik heb Gentapolycort gekregen. Ik heb geprobeerd te lezen waar het precies voor dient, maar al die Latijnse namen zijn leuk maar ik snap er weinig van ;)

Edit:

Ik heb ondertussen m'n zusje even gevraagd en die wist te vertellen dat dit middel is voor ontstekingen van het oog of in het oog maar er mogen geen wondjes of krasjes in het oog zitten. Want dan moet je een ander middel hebben.

Ik zou, als ik jou was (Laura) de dierenarts eens bellen en vragen of je in ieder geval moet stoppen met het middel (het lijkt mij van wel, maar ik ben geen dierenarts dus ik kan daar niet over beslissen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou haar oog was niet kapot dus geen wondjes, maar ik vind het ook best raar want ik heb het een vrijdag pas laat gehaald en moest die avond weer ergens heen dus heb maar 1 keer haar oogje kunnen zalven dan, zaterdag heb ik het 4x gedaan, en nu vandaag was het dus wel 2-3x zo dik! En nog roder, dus schrok me kapot ik heb het toch wel even ingesmeerd (was om 1 uur) en nu doe ik het niet meer want als jij zelf ook wat hebt en er is geen verbetering en het word gelijk erger moet je ook direct stoppen. En de dierenarts zei ook dat als het erger word je beter kan stoppen maar ze nam aan dat het gewoon na 5 dagen over zou zijn ofzo nou en als het nou binnen 1,5 dag zo erg is geworden neem ik het risico niet om het nog verder te gebruiken want straks word het zo erg dat er andere maatregelen genomen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik neem niet het risico om het nog te gebruiken, als wij wat hebben en het word erger moeten we er ook mee stoppen. En ik heb dat zalfje pas 6 x aangebrengt en het is dus nu al zo dik nou dan klopt er iets niet. Dus ik bel morgen gewoon even, straks ga ik ermee verder en dan word het erger en zouden er andere maatregelen genomen moeten worden met haar oog. Zelfs zonder dat spul dat ik moest gebruiken zag het er nog beter uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP HELP HELP!!

Je weet hoe een 3e ooglid eruit ziet, je dan zie je als het ontstoken is dat het niet in gaat en wat rood is en klein beetje dik..

MAAR NU NA 6 x GEBRUIK VAN CAVASAN IS HAAR HELE 3e OOGLID NET ZO GROOT ALS HAAR OOGBAL ZELF!! EN OOK SOORT VAN GESCHEURT JE ZIET GEEL WEEFSEL!!!!!

Ik moest net haar andere medicijnen geven en zag dat het nu zo erg was!! Morgen bel ik gelijk dat het een spoedgeval is! Want dit is eng en zo zielig!!!! Ik ben me kapot geschrokken!

Ik heb die cavasan ook niet meer gebruikt want ik vertrouwde het niet dat het al wat dikker was geworden! OMG wat kan ik nu nog doen?????

Waarom mijn Fluffie doe ik zo me best voor alles en dan gebeurt er dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geel weefsel? Of is het pus van de ontsteking? En echt zo groot als haar oogbal? dat klinkt als een ontsteking. Ik zou meteen naar de dienstdoende gegaan zijn denk ik. Maar dat is wel weer lastig als dat geen KKDA is. Morgenochtend meteen bellen en toch maar weer met haar langsgaan.

Eet en poept ze nog wel gewoon? Is ze niet suf? Anders toch maar de dienstdoende bellen, want als ze niet goed eet (van de pijn) krijg je er ook nog darmproblemen bij en dat moet je zien te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze at in het begin niet goed want ze heeft ook een flinke ontsteking in haar mond daar heb ik medicijnen voor die slaan gelukkig aan want ze eet wel gewoon biks en groente en verder ligt ze gewoon in haar hok met Hopper samen.

Ja net zo groot als haar oogbol zelf! Ja je ziet dat 3e ooglid je moet het zien als opgezwollen dus gewoon helemaal bol het puilt helemaal uit en dan zie je dat randje en die is open en dan zie je geel weefsel (net als bij een operatie waarbij je geelachtig weefsel ziet bijv vet) dus het is geen pus.. ik zag het net pas en schrok me kapot vanmiddag was het alleen iets dikker dus ben gestopt met die zalf.

Ik bel morgen gelijk op. Ik had dus die zalf gehaalt omdat de dierenarts haar oog wel gezien had maar het ging meer om haar bek die dierenarts zei dus dat ik die zalf op kon halen. Maar blijkbaar heeft die zalf het veel erger gemaakt!:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er is iets anders aan de hand. Waar zit die ontsteking in haar bekje? Die kan ook naar buiten geslagen zijn. Vaak zijn oog en tandproblemen met elkaar verbonden. Als dat geel geen pus is dan klinkt het alsof er weefsel naar buiten gedrukt wordt door een ontsteking/abces aan de binnenkant. Morgen maar even met je konijn langsgaan zodat de DA even goed kan kijken wat hier nou de oorzaak van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft het maar aan 1 oog. Haar mond van binnen was opgezwollen en rood ze kon heel moeilijk haar tanden zien laat maar zeggen. De ontsteking in de mond blijkt wat minder te zijn geworden want ze eet wat beter. Maar sins ik dus die Cavasan ofzo heb aangebracht is haar oog zo erg geworden! Want had al een week last van haar mond want ze kwijlde maar door dingen enzo kon ik niet naar de dierenarts haar oog daar had ze nog niks aan de dag voordat ik naar de dierenarts zou gaan had ze nog niks aan haar oog, totdat ik naar de dierenarts ging stresde ze heel erg en bij de dierenarts was haar 3e ooglid uit en geiriteerd en wat ontstoken en door die zalf is het nu zo erg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net eten gegeven meestal stormen ze erop af, Hopper was er gelijk bij maar Fluffie bleef scheef met haar hoofdje liggen.. in de richting waar ze last heeft van haar oog, ze wilde ook niet eten zelfs geen hapje van de wortelloof wat ze juist zo lekker vind! Ze heeft vandaag wel 2 stukjes ter grote van een postzegel op van brood en wel wat wortelloof maar nu haar oog zo erg is eet ze niet.. ze voelt zich echt niet goed en dat is duidelijk te zien ik vind het zo erg!!:(

Ik heb een paar foto's met me mobiel net gemaakt slechte kwaliteit maar wel om jullie even een beeld te geven:

1318537248_5_4EYw.jpeg

1318537274_5_TAyO.jpeg

1318537309_5_UC4m.jpeg

1318537345_5_jZfo.jpeg

1318537363_5_Qmin.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet wat het is: een kersenoog. Er is een klier die netjes achter het oog hoort te zitten naar buiten gezakt. Dit moet verholpen worden met een operatie. Ik denk niet dat een DA nu midden in de nacht veel kan doen, behalve pijnstilling geven. Heb je dat in huis? En misschien dwangvoer en darmstimulatie als hij niet eet.

Ik heb er een medisch artikel over gevonden. Het staat hier: http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Klieren/Harders_nl.pdf

Je hoeft het niet te snappen, maar print het maar uit en neem het mee naar je DA. Bel morgenochtend meteen de DA en zeg dat je onmiddellijk langs moet komen met een konijn met extreem kersenoog (of daar lijkt het in ieder geval op) wat niet meer eet van de pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bussen rijden niet, en als het te ver is en ik weet de weg niet op de scooter word het hem ook niet.

Ik snap niet hoe Fluffie dat allemaal in 1 keer kan hebben ze is altijd zo gezond geweest en ze is pas 2! Ik wil haar nog lang niet verliezen! Ze is bij mij geboren heb haar op zien groeien en ze is echt een schat!

Me moeder zegt dat ik gewoon morgen op moet bellen in de ochtend en gewoon langs moet gaan. Ze is al chagrijnig dat ik er zo over zeur. (eerst moch ik nooit met me konijnen naar de dierenarts dat was nooit nodig "t is maar een konijn" zei ze dan altijd) en ze is ook boos dat ik nog niet slaap.. Ik kan verder niks doen.

Me moeder zei tegen mij bereid je maar alvast voor morgen bij de dierenarts, dat gaat je veel geld kosten en het zou evt wel een operatie moeten word als het morgen ochtend nog veel erger is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .