Ga naar inhoud

Ik vind een worm!


Lianne22

Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb van Cindy panacur over kunnen nemen. Wat mij enorm veel scheelt. Morgen is het er dus dan gaat t beginnen. Mocht het teveel gevecht worden ga ik de pasta bestellen bij de DA wat een vermogen kost voor 14 dagen en dit gewicht haha. Dus hopen dat de bende even meewerkt!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke dosering hou je aan dan, met Cindy's panacur??

..

Dit snap ik niet goed...deze doseringen slaan nergens op.

1ml per 5kg is de dosering voor konijnen van de panacur 10% en absoluut niet van de 2.5%. In dat geval ben je zwaar aan het onderdoseren.

Waar de 0.5ml per konijn vandaan komt snap ik al helemaal niet.

En Cindy, waarom kom je nu met deze doseringen terwijl ik je hier al vaker op het forum heb weten zeggen dat je 0.8ml per kg konijn moet geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat heb ik aan mijn dieranarts gevraagd. Hun adviseren 0,5 tot 1 ml per kilo. De preciese dosering konden ze niet vertellen aangezien ze het konijn niet hadden gezien en dat verschillend ligt?? Ook de 10% is niet bij de DA te krijgen en ook niet te bestellen. (volgens hun ook niet geschikt voor huisdieren) alleen de pasta en 2,5 % is te krijgen.

Is het dan niet een idee om 0,5 te geven? Als ik dan morgen zie dat er wormen liggen is dit voldoende? En als ze er niet liggen dan naar 0,8 ? Ik weet niet wat verder de uitkomst bij brc is met 0,2 en 0,5?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja ik heb dan al 4 jaar bewezen dat een overdosering niet schadelijk is....met mij vele anderen.

Ik heb mijn konijn ontwormd gisteren die weegt maar 1150 gram!

Dus de dosering gegeven 0,25ml echt heel weinig...normaal zou ie 0,6 ml krijgen.

Nou na de dosering had ie toch zijn blinde darm keutels opgegeten.....dammmm

Dus gisteren nog eens panacur gegeven nu de normale dosering 0,6 ml dit is dag 2.

Blinde darm keutels gevonden en deze zijn schoon.

Dus mijn conclusie is dat 0,2 ml per kilo konijn voldoende is geweest.

Mijn da had geen antwoord waarom iedereen dus niet alleen zei 0,5 tot 0,8 ml aanraad?

Dit is wat hun uit de boeken halen.

Wat we hier weer mee moeten...lastig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dus mazzel hebt en je konijn eet zijn blinde darm keutels niet op!

Vind je na 16 uur dit....

dode%20wormen%20na%20behandeling%20(2).jpg

Dode wormen in de blinde darm keutels.

Zelfde konijn toen ik achter de besmetting kwam had deze keutels met levende wormen.

dode%20wormen%20na%20behandeling%20(4).jpg

Dus ja dit was een behoorlijke besmetting kun je zeggen.

Ik had dit konijn net aangekocht en was me ook een hoedje geschrokken :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er cindy! Nogmaals bedankt.

heb me idd aan de gewone doses gehouden aangezien overdoseren dus iig geen kwaad kon.

Nou het zit er in. En nu afwachten ze waren een beetje boos. Maar kwamen nog bedelend een stukje wortel aannemen dus het viel dan wel mee:he:

En nu afwachten. Ja die foto's had ik gezien!:beurk: ik ben benieuwd wat ik tegenkom! En als ik nou niks tegenkom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja ik heb dan al 4 jaar bewezen dat een overdosering niet schadelijk is....met mij vele anderen.

Ik heb mijn konijn ontwormd gisteren die weegt maar 1150 gram!

Dus de dosering gegeven 0,25ml echt heel weinig...normaal zou ie 0,6 ml krijgen.

Nou na de dosering had ie toch zijn blinde darm keutels opgegeten.....dammmm

Dus gisteren nog eens panacur gegeven nu de normale dosering 0,6 ml dit is dag 2.

Blinde darm keutels gevonden en deze zijn schoon.

Dus mijn conclusie is dat 0,2 ml per kilo konijn voldoende is geweest.

Mijn da had geen antwoord waarom iedereen dus niet alleen zei 0,5 tot 0,8 ml aanraad?

Dit is wat hun uit de boeken halen.

Wat we hier weer mee moeten...lastig....

sorry, maar ik snap deze conclusie niet. ten eerste, hoe wist je zeker dat je konijn wormen had? of heb je ze ook gezien. en hoezo concludeer je dat ze met 0.2 ml voldoende hebben gekregen? daar heb je immers niks van gevonden? hoe weet je dan dat ze er wel uitgekomen zijn? ze zijn er met 0.6 ook niet uitgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .