Ga naar inhoud

Ik vind een worm!


Lianne22

Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een konijn poept niet in een openbare zandbak als het goed is en honden en katten wel, de laatste die lopen vaak vrij rond dus weet niemand wat een kat allemaal precies doet en waar ;)

Heb nog niet een konijn in het wild gezien die in een zandbak ging zitten... maar in je eigen zandbak die ook voor de kinderen is tja dat kan weer wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, maar ik snap deze conclusie niet. ten eerste, hoe wist je zeker dat je konijn wormen had?

( gewoon even lezen Wupsie)reeds eerder geschreven.

Ik kan overigens gelijk testen of de 0,2ml voldoende is aangezien ook ik gisteren een worm heb gevonden.

Zal dit konijn vandaag behandelen en kijken wat morgen het resultaat is.

Normaal zie ik 16 uur later de grote hoeveelheid wormen liggen op de blinde darm keutels.

of heb je ze ook gezien. en hoezo concludeer je dat ze met 0.2 ml voldoende hebben gekregen? daar heb je immers niks van gevonden? hoe weet je dan dat ze er wel uitgekomen zijn? ze zijn er met 0.6 ook niet uitgekomen.

Aangezien ze er met 0,6 ml niet uitgekomen zijn moet 0,2 ml voldoende zijn geweest.

Reeds eerder aangegeven je ziet niet altijd de wormen uit de blinde darm keutels dood.

Dit ligt aan de hoeveelheid wormen bij het konijn.

Daarnaast binnen 15 minuten drogen ze uit en zie je er maar weinig meer van.

Ik ga me toch aan de dosering houden van 0,2ml

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. Ik vind helemaal niks. Geen bdk's en dus ook geen bdk's met wormen. Die smerige viespeuken eten het dus gewoon weer op!? Of was t dan geen worm wat ik vond? Wat stom hè ik heb er geen foto van. Maar t was wel een worm hoor! 2 zelfs Denk ik..

Bij bazooka en Willy gaat de panacur makkelijk naar binnen. Bij brutus is het toch een strijd. Morgen eens proberen de panacur op zijn ss te doen misschien dat dat beter werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja ook al vind je niks, ik zou toch maar gewoon doorgaan met de panacur. baadt het niet dan schaadt het niet toch? maar ben je wel zeker van brutus's gewicht? misschien dat je toch onder doseert? of was het flesje al open? misschien dat het dan niet meer goed is ofzo? geen idee hoelang zoiets houdbaar is na openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben zeker van brutus zijn gewicht en ze worden niet onder gedoseerd (heb ze juist ietsie meer gegeven gister om er zeker van te zijn aangezien t geen kwaad kon) maar dat moest bij brutus dus in 3 keer.

Willy was ook degene bij wie ik die 2 wormen vond. Bij brutus en bazooka vond ik sowieso niks geks. Maar uiteraard moeten die dan ook meteen. Ja ik ga zeker door met geven hoor! Maar kan je het dus ook mengen met biks of het daar over heen 'sproeien' ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh ik dacht dat die wormen die je had gevonden op de keutels van brutus zaten. Whoopsie!

Want denk ik het nadeel is als je het over de brokken heen doet is dat je het niet precies kunt doseren en met de hoeveelheid van brutus wordt het denk ik ook een beetje papperig:p

Als het over de brokken heen zit kunnen ze niet allemaal precies de juiste hoeveelheid eten natuurlijk. dan heb je kans dat Willy heel veel binnen krijgt en Brutus te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne, ik heb ook nooit dode wormen op bdk's gevonden, ondanks dat ik ook een levende worm op een verse keutel vond. Ik moest toen gewoon doorgaan met de kuur. Vlgs de dierenarts eten sommige konijnen idd die vieze bdk's op..... Brrrrrr

Trouwens na de kuur geen verse worm meer gevonden en ook de keutels zijn weer normaal. Ik ga er dus maar vanuit dat het geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat smerig hè? Haha. Ik heb ook nog steeds niks gevonden. Wel merk ik een verandering in de keutels? Ze zijn erg zindelijk. En deden maar een paar keer per dag keutelen maar dan in 1 keer heel veel zegmaar. Nu lijkt het wat ongecontroleerder. Ik vind op verschillende plaatsen losse keutels (van allemaal) ipv van netjes een bergje op de wc. Ook lijken de keutels zwarter. Komt dit door de panacur?

Brutus trapte niet in het panacur op een hoop biks verhaal. Helaas. Dus weer de strijd aangegaan. Et ging al iets makkelijker dat wel. Die andere 2 doen het wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dan is brutus toch niet zon sulletje als ie doet vermoeden,

dan zijn de 2 pittige dames een stuk makkelijker.

ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruitziet als brutus zo doet,

flo vond het toenstraks niet leuk op de weegschaal, en kroop op mijn schouder,

zie ik brutus niet zo snel doen. :whistle2:

aangepast door roomie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind t wat minder om hem zo te zien. Brutus is juist echt heel bang wat echt zielig is en probeert weg te komen om snel ergens te schuilen. die andere 2 laten het gewoon over zich heen komen. En gaan dan weer weg bikkels. Gelukkig lijkt brutus het wel snel te vergeten en komt weer gewoon aandacht vragen. Maar als hij die spuit ziet wordt ie gek.

Haha in me nek klimmen doet hij gelukkig niet. Wel op schoot met Willy samen (als ik eten heb) maar is ook niet heel fijn hoor:mdr:. Bazooka kan wel lekker liggen op schoot zo af en toe.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

misscchien kun je het voor brutus wat minder erg maken door hem na afloop iets te geven wat hij heel erg lekker vind(en misschien is dat wel heel slecht, maar wat maakt dat uit voor een keertje) dat probeer ik hier wel altijd als ik medicijnen geef. om er iets leuk aan te verbinden zodat ze op een gegeven moment doorhebben dat er na iets vervelends iets leuks komt.

Op een gegeven moment zal brutus ook door hebben dat hij geen keus heeft en minder wild proberen te ontsnappen. al zal hij nog niet vrijwillig zn bekkie open doen denk ik :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coquille heeft er niet vier weken Panacur opzitten, en op het einde werd hij echt tegendraads. Hij. Wou. NIET. Meer. Wriemelen en krabben, en soms wou hij de Panacur niet slikken, maar bleef hij het in zijn mondje houden, en ik maar wachten tot hij wel wou slikken. Maar twee dagen na afloop van de behandeling, is hij weer superlief. Komt weer bij me langs om snoepjes bedelen. (biks dus, of stukjes groente.) Vergeven en vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, heb je er al eens aan gedacht dat jij en je man/vriend ook wormen kunnen hebben als de dieren deze hebben?

Ik zou voor de zekerheid naar de huisarts gaan om zelf ook een ontwormingskuur te doen, voor de zekerheid.

Ik denk dat je wel redelijk wat met de dieren bezig bent, en als er een wormeneitje op een van de konijnen zit (bijvoorbeeld het kopje, dat het daar gekomen is toen ze zich aan het wassen waren) en jij krijgt het op je hand of mauw, met wat geluk was je het eraf maar die eitjes zijn plakkerig, en het valt op je boterham...

Zeker als meerdere dieren wormen hebben, en je bent veel bezig met de uitwerpselen (uitmesten dus) is de kans op besmetting redelijk groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou inderdaad kunnen. maar niet elke worm kunnen mensen ook last van krijgen (het zelfde als mt schapen en paarden. Als je voor het seizoen dat je paarden in de wei zet schapen in diezelfde wei laat lopen eten die de eitjes van die bij paarden tot wormen uitgroeien van het gras af, maar krijgen er geen wormen van. Hoef je je paarden dus eigenlijk niet meer te ontwormen ;) geleerd op een voorlichtingsdag van mijn werk van iemand van een bedrijf dat worm onderzoek doet als je een monster opstuurt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 4 dagen panacur gehad nog maar 10 te gaan haha. Nog steeds geen wormen gevonden. Vuile viespeuken.

Heeft iemand misschien een idee over de keutels die ik noemde? Het lijkt nu alweer minder zwart en meer gecontroleerd op een hoopje te liggen ipv allemaal losse keutels dat wel.

Wupsie de tip over wat lekkers heb ik idd gedaan. Dat wil hij wel. Het is alleen zo dat hij gewoon heel sterk is en het hem dus nogweleens lukt los te komen en dan begint het weer opnieuw en nog meer stress. Maar vandaag had mijn vriend hem gelijk in een goede houding dus het ging vlot!

Mystique inderdaad slikken doet hij ook niet waardoor het nog langer duurt voor m. Ze hele bek zit ook onder maar dat likt hij na afloop toch nog op. En die dame's die werken zo lief mee hè. Altijd weer die mannen die lastig doen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 4 dagen panacur gehad nog maar 10 te gaan haha. Nog steeds geen wormen gevonden. Vuile viespeuken.

Heeft iemand misschien een idee over de keutels die ik noemde? Het lijkt nu alweer minder zwart en meer gecontroleerd op een hoopje te liggen ipv allemaal losse keutels dat wel.

Wupsie de tip over wat lekkers heb ik idd gedaan. Dat wil hij wel. Het is alleen zo dat hij gewoon heel sterk is en het hem dus nogweleens lukt los te komen en dan begint het weer opnieuw en nog meer stress. Maar vandaag had mijn vriend hem gelijk in een goede houding dus het ging vlot!

Mystique inderdaad slikken doet hij ook niet waardoor het nog langer duurt voor m. Ze hele bek zit ook onder maar dat likt hij na afloop toch nog op. En die dame's die werken zo lief mee hè. Altijd weer die mannen die lastig doen haha.

daar zijn het toch mannen voor :P:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .