Ga naar inhoud

Ik vind een worm!


Lianne22

Aanbevolen berichten

Ik loop net in de serre en ik zie een paar keutels van Willy naast de bak liggen wat bijna nooit gebeurt..dus ik pak stoffer en blik en wil de normaal ogende keutels in de bak gooien zie ik daar iets geks..

Afijn keutels op een blaadje op t aanrecht en kijken maar. Zie ik daar een heel klein wormpje 2 op 2 keutels op de andere keutels niet en ze bewegen ook niet (dood dus?). Verder de keutels uitgepluist niets te bekennen ook die van brutus En bazooka erbij gehaald ook niks geks.

Gelijk op t forum wormen in de zoekmachine gezet. Maar daar zie ik inderdaad worm besmettingen maar dan met foto's van heel veel wormen op 1 keutel dit waren er maar 2. Maarja toch 2.. Wat moet ik nu doen? Panacur halen was me duidelijk maar moet dat nu? Of kan dat maandag? En moeten ze allemaal? En hoe erg zijn wormen? En kan het dat je maar 1 of 2 kleine wormpjes vind?

Ja sorry hoor ik zit gelijk in de stress bah smerige beesten:grrrrrr::duivel:

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vaak zie je helemaal geen wormen, dus dat je er maar twee kan vinden is niet gek. Zeker even ontwormen!

Hoe erg het is? Volgens mij niet hoor, het is niet prettig maar ach. Kan zeker wel tot maandag wachten, en dan twee weekjes panacur voor alle konijnen en het moet opgelost zijn.

Ik zou je katten en hond ook even ontwormen. Geen idee hoe groot de kans is dat ze het allemaal hebben, maar zou het toch even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè jakkes.. Bedankt voor je snelle reactie. Dan ga ik maandag panacur halen. Moeten ze dan allemaal mee? Of kan ik gewoon bellen met ik heb panache nodig want mijn konijn (en) hebben wormen? Dat zou een hoop stress schelen.

Wat kunnen wormen eigenlijk aanrichten? Jij zegt vaak vind je geen wormen dus het kan goed zijn dat Willy (of allemaal) al heel lang wormen hebben zonder dat ik het zag?

Jee ik ben ik zo'n muts met dit soort dingen vieze wormen waarom moet ik dat nu op zaterdag vinden niet gister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen kunnen voor ondergewicht zorgen en het is niet echt fantastisch voor de darmpjes. Of ze het al heel lang kan hebben durf ik niet te zeggen.. Waarschijnlijk had je dan wel wat gemerkt (afvallen, BDK niet eten, plakpoep) maar dat hoeft niet perse.

Ik zou de DA gewoon even bellen hoor. Je hebt het gezien dus ze moeten niet moeilijk doen. Eventueel kun je ook Panacur (in elk eval de pasta) bestellen via Medpets.nl, maar de pasta is een stuk duurder bovendien duurt het langer voor je het in huis hebt. Al is de pasta bij Brutus misschien wel aan te raden.. Van de vloeibare moet, uit mijn hoofd, 0.8 ml per kg gegeven worden.. Dat is nogal wat voor Brutus dus. Terwijl je met Panacur met 4 à 5 streepjes klaar bent. (Al is dat ook best veel.. Nadeel van grote konijnen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè jakkes.. Bedankt voor je snelle reactie. Dan ga ik maandag panacur halen. Moeten ze dan allemaal mee? Of kan ik gewoon bellen met ik heb panache nodig want mijn konijn (en) hebben wormen? Dat zou een hoop stress schelen.

Wat kunnen wormen eigenlijk aanrichten? Jij zegt vaak vind je geen wormen dus het kan goed zijn dat Willy (of allemaal) al heel lang wormen hebben zonder dat ik het zag?

Jee ik ben ik zo'n muts met dit soort dingen vieze wormen waarom moet ik dat nu op zaterdag vinden niet gister.

Ipad? Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Weet niet.. Het kan overal van komen.. Misschien ook wel van je hond ofzo.

Ik weet niet hoe Brutus is met medicatie, maar als hij niet moeilijk doet zou je de vloeibare ook eerst kunnen proberen. Het is alleen wel heel veel en ik lees regelmatig op BB dat mensen met grote konijnen er nogal moeite mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nina en polo hebben het hier ook gehad, toen ik een worm vond (ook maar 1) moest ik ook 3 dagen wachten voor ik de medicijnen binnen had. Ik heb het besteld via de webwinkel van bunnybin. En ik ben 2 weken doorgegaan dat advies gaf wilhelminapark me. Ik deed het door een plakje banaan prakken (een voor Polo en een voor Nina met de juiste hoeveelheid voor elk) dat ging er goed in. Op een gegeven moment wisten ze gewoon dat ze het weer kregen als ik eraan kwam, wild werden ze :) . Zo voorkom je wel de stress van het oppakken elke keer.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb bij brutus castratie ab en pijnstilling vloeibaar moeten geven..dat was geen pretje.. Moest met 2 man, mijn vriend hield hem vast tussen zijn knieën zittend op de grond en ik snel dat spul erin. Anders werkte het niet. Hij werd bang van ons en was echt boos op ons en van slag. dus persoonlijk zou ik liever voor die pasta gaan en die op de groente's smeren. Fijner voor hem en voor ons.

Oke het kan dus van zoveel dingen kan komen.. Ik vraag me dan toch af (ze hebben ook een keer beginnende oormijt gehad) hoeveel vaker moet ik schoonmaken? Elke dag schep ik de plas/poep hoek weg, Ik maak om de dag de hele serre schoon incl stofzuigen en bakken schoon spoelen en wassen. Stofzuig elke dag en dweil 2 x per week (ja kan echt niet tegen vuil ondanks zoveel dieren binnen). Hoeveel schoner moet t worden om deze besmettingen voorkomen binnen een paar maanden en een keer mijt en een keer wormen?

(ik ben trouwens gelijk gaan schoonmaken ja heel erg maar nu vind ik gelijk van alles weer vies)

Edit: Thanks voor je advies Soon! Banaan zullen ze niet erg vinden haha maar ik denk dat witlof t ook wel goed doet.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en ik kreeg hier toen als advies om dagelijks het hok te reinigen met soda en het stro te verversen, ik heb dat toen om de twee dagen gedaan. Naast het gewichtsverlies kunnen ze ook last van verstopping krijgen door wormen. Wilhelminapark adviseerd om twee maal per jaar te ontwormen,( ook omdat je het vaak niet merkt de wormen zijn namelijk alleen goed zichtbaar op verse keutels) maar ik geloof dat daar de meningen over verdeeld zijn. Ga je ze allebei behandelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote hoeveelheid wormen zie je na het ontwormen er uit komen....

De wormen die jij gezien hebt zijn meegelift naar buiten omdat het konijn er te veel in de blinde darm heeft zitten.

Aan wormen zelf gaan konijnen niet dood hoor...maar het kan wel met een andere complecatie net de druppel geven.

De wormen doen zich te goed aan de blinde darm keutels in het konijn...zo krijg je dus ook de herbesmetting.

Wormen kunnen van hooi,stro, groen andere dieren en mensen komen.

panacur vloeibaar is het goedkoopste voor jouw om te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .