Ga naar inhoud

Ik vind een worm!


Lianne22

Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

misschien kun je de pasta alleen doen voor brutus,

ja dat wordt een duur grapje,

kan het ook komen van herbesmetting? dat wist ik niet.

ik heb zelf methy... nog wat drops gehad,das geen aanrader,

billie en flo hadden zachte keutels, ze zeiden ach ontwormen kan nooit kwaad bij de opvang, dus ik dat gedaan, ik zo moet ik geen panacur, nee dit was ook goed.

maar heeft niks geholpen.,

hij was ook over de datum, heb toen mijn geld terug gehad, maar omdat ie niet sterk over de datum was en nooit was geopend kwam ik ze het nog geven.

misschien was de werking daarom minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier ook een topic over geopend, omdat ik met hetzelfde probleem zat. Mijn vlaam weegt 9 kilo, dus zou hij van de vloeibare 9x0,8= 7,2 ml moeten hebben. Dat is best een flinke hoeveelheid en ze vinden het heel vies.

Van de petpaste hoeft hij maar 4 streepjes, en dat gaat er heel makkelijk probleemloos in. De FH waar hij mee samen zit is een echte drama-queen, dus die kan ik zeker geen vloeibaar geven. Voor haar doe ik 3 streepjes. En hoewel het even knokken is met haar vasthouden, is dit ook een fluitje van een cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nooit een worm gezien... waren zachte keutels maar dat heb ik hier toch al snel althans met billie en flo.

deed het ook omdat billie toen wegging, wou haar wel goed weg laten gaan, omdat ik er nu bijna geen controle over heb.

weet je hoe willy reageert op zulke druppels?

flo deed het de eerste keer echt voorbeeldig,,, maar daarnaar.

billie vond het ook verschrikkelijk, was de eerste keer dat ik haar zag stampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haha dat hoop ik ook! Ik ben benieuwd. Ik zit niet echt op 14 dagen gevecht te wachten brutus en brutus ook niet dus het zou toch wel makkelijk zijn als hij idd die groente met pasta eet. En anders is het niet anders natuurlijk. Voor Willy en bazooka haal ik wel die vloeibare dat is wel weer makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we toch bezig zijn over de verschillende vormen van panacur.

Volgens mij ben je het goedkoopst uit met de suspensie 10% i.p.v. 2,5%

De hoeveelheid die je dan aan een reus moet geven is ook niet zo groot aangezien de concentratie 4X groter is.

Alleen hebben niet alle DA'en die vorm in huis. Meestal wordt hij gebruikt voor schapen en ander vee (net zoals de 2.5% initieel).

Hier in BE kan je ook nog panacur puppy krijgen, maar volgens mij is die vorm in NL niet te krijgen (hier is de pasta dan weer niet te krijgen). Dat is een flesje van 100ml waarvan de concentratie ook 100mg/ml is. Dus even handig als de 10%.

In ieder geval succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info zp. Ik zal dat ook eens aangeven bij de DA. Wat is dan een mogenlijkheid waar ik het kan krijgen mocht mijn eigen DA het idd niet hebben? En stel ik heb de suspensie 10% dan moet ik gewoon de dosering delen door 4? Dus inplaats van 0.8 per kilo 0,2 per per kilo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja t zou allemaal kunnen. Maar bazooka is hier nu sinds de kerst ergens. En verder bij haar nooit wat gezien nu ook niet. Maarja dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn dus ja ik weet t niet haha. Maargoed belangrijker is dat we er vanaf komen. Vandaag ben ik weer alle keutels gaan bekijken en vind niks geks. Het was dus echt toeval dat Wormpje gister vond anders had ik nu nog niet geweten en wie weet voor hoelang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha vandaar. Thanks voor je reactie! Denk jij nog dat het nodig is de hooi en stro aubiose voorraad weg te gooien? En voor de zekerheid nieuw te kopen? Of is dat niet nodig?

Zou de spullen gewoon blijven gebruiken....de besmetting kan al wel een half jaar terug zijn opgelopen.

zelf heb ik panacur suspensie 2,5% Fenbendazol 25 mg/ml

gebruik staat op de fles 1 ml per 5 kilo zou dus 0,2ml per kilo konijn zijn.

( mijn da adviseerd 0,5ml per kilo konijn) Zal daar dan toch nog eens naar vragen.

Ik koop altijd een literfles of 2,5 liter.Dit is enkel op resept verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info zp. Ik zal dat ook eens aangeven bij de DA. Wat is dan een mogenlijkheid waar ik het kan krijgen mocht mijn eigen DA het idd niet hebben? En stel ik heb de suspensie 10% dan moet ik gewoon de dosering delen door 4? Dus inplaats van 0.8 per kilo 0,2 per per kilo?

Jep, klopt...dan is het 0.2ml/kg.

Meestal is het te vinden bij DA'en die ook schapen behandelen. Dus meer een veearts.

Zou de spullen gewoon blijven gebruiken....de besmetting kan al wel een half jaar terug zijn opgelopen.

zelf heb ik panacur suspensie 2,5% Fenbendazol 25 mg/ml

gebruik staat op de fles 1 ml per 5 kilo zou dus 0,2ml per kilo konijn zijn.

( mijn da adviseerd 0,5ml per kilo konijn) Zal daar dan toch nog eens naar vragen.

Ik koop altijd een literfles of 2,5 liter.Dit is enkel op resept verkrijgbaar.

Dit snap ik niet goed...deze doseringen slaan nergens op.

1ml per 5kg is de dosering voor konijnen van de panacur 10% en absoluut niet van de 2.5%. In dat geval ben je zwaar aan het onderdoseren.

Waar de 0.5ml per konijn vandaan komt snap ik al helemaal niet.

En Cindy, waarom kom je nu met deze doseringen terwijl ik je hier al vaker op het forum heb weten zeggen dat je 0.8ml per kg konijn moet geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier pikten ze de groenten ook niet met de pasta erop, toen was het twee dagen een worsteling. Dat vond ik zo zielig dat ik het daarna door n klein stukje banaan gaf, voor die twee weken zullen ze daar echt niet aan dood gaan. Dus mocht het niet lukken dan kan je dat ook nog proberen. Succes met alle berekeningen, pfff wat een gedoe met zo'n groot konijn. Hier moest ik 1,5 streepje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook misschie een paar keutels late nonderzoeken bij de dierenarts

Dan weten ze misschien welke wormen het zijn

De behandeling blijft hetzelfde natuurlijk

en waarom zou je dan onnodige kosten maken om het te laten onderzoeken? kun je het geld beter besparen voor iets nuttigs.

Maar ik kan me je helemaal voorstellen hoor lianne, ik zou ook helemaal de kriebels krijgen.

Maar is het ook niet zo dat ze bij een ernstige wormenbesmetting een darmperforatie of maagperforatie kunnen krijgen doordat de wormen zich door de darm/maagwand heen vreten? maar dan moest de besmetting wel heel erg zijn dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik kan me je helemaal voorstellen hoor lianne, ik zou ook helemaal de kriebels krijgen.

Maar is het ook niet zo dat ze bij een ernstige wormenbesmetting een darmperforatie of maagperforatie kunnen krijgen doordat de wormen zich door de darm/maagwand heen vreten? maar dan moest de besmetting wel heel erg zijn dacht ik.

Brrrrrr alleen het idee al....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Cindy, waarom kom je nu met deze doseringen terwijl ik je hier al vaker op het forum heb weten zeggen dat je 0.8ml per kg konijn moet geven?

Omdat mijn dierenarts dit zegt...daarom zeg ik ik koppel het deze week even terug wat de reden daar achter is.

Vergeet niet ze gaan van een schaap uit.

Wie weet heb je toch een bepaalde hoeveelheid nodig voordat het optimaal werkt.

Dosering van mijn da was 0,5 ml bij preventief en 0,8 ml bij daadwerkelijk wormen besmetting.

Ik kan overigens gelijk testen of de 0,2ml voldoende is aangezien ook ik gisteren een worm heb gevonden.

Zal dit konijn vandaag behandelen en kijken wat morgen het resultaat is.

Normaal zie ik 16 uur later de grote hoeveelheid wormen liggen op de blinde darm keutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom zou je dan onnodige kosten maken om het te laten onderzoeken? kun je het geld beter besparen voor iets nuttigs.

Maar ik kan me je helemaal voorstellen hoor lianne, ik zou ook helemaal de kriebels krijgen.

Maar is het ook niet zo dat ze bij een ernstige wormenbesmetting een darmperforatie of maagperforatie kunnen krijgen doordat de wormen zich door de darm/maagwand heen vreten? maar dan moest de besmetting wel heel erg zijn dacht ik.

Tegen die tijd dat dit zich voor zou doen...is je konijn graad mager hoor...Dan kunnen de wormen zich niet meer voeden met de blinde darm keutels....

Onderzoek da zou ik enkel doen met blinde darmkeutels daar zitten de eitjes in namelijk niet in de gewone keutels....

Ik zelf laat het niet meer onderzoeken...ik handel er naar als ik het zie.

Nu blijkt ook dat konijnen met plak poep zonder overgewicht, de oorzaak wormen kan zijn.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen die tijd dat dit zich voor zou doen...is je konijn graad mager hoor...Dan kunnen de wormen zich niet meer voeden met de blinde darm keutels....

Onderzoek da zou ik enkel doen met blinde darmkeutels daar zitten de eitjes in namelijk niet in de gewone keutels....

Ik zelf laat het niet meer onderzoeken...ik handel er naar als ik het zie.

Nu blijkt ook dat konijnen met plak poep zonder overgewicht, de oorzaak wormen kan zijn.

dat zeg ik toch......dat de besmetting dan wel heel erg moet zijn, maar Lianne vraagt wat de gevolgen van een wormen besmetting kunnen zijn dus zeg ik wat ik denk te weten.

en waruit blijkt nou volgens jou dat plakpoep zonder overgewicht de oorzaak van wormen kan zijn? die heb ik even gemist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft dus niemand antwoord op niet de Da en Ik.

De da kon niks vinden in de ontlasting, dit konijn heeft ruim 8 maanden plak poep gehad....alles gedaan om dat te veranderen met voer.

Ook dat hielp niet maar ontwormen wel? En nog steeds zijn voer is het zelfde gebleven ( SS) en meneer eet ook meer groen weer zonder viese kont...Wat de panacur gedaan heeft....is wel de oplossing geweest.

Daar zijn alle partijen van overtuigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .