Ga naar inhoud

Alles van de paardebloem?


desi

Aanbevolen berichten

Bij ons achter stikt het nu weer van de paardebloemen en mijn 6-tal vind dit ontzettend lekker, lekkerder dan alle groente dus errug makkelijk voor mij en voor mijn portemonnee haha

Maar.....mogen ze alles van de paardebloem? ik zoek nu echt de blaadjes er tussen uit en geef alleen dat, maar zag in het eten-topic een bakje met paardebloemen inclusief de bloem? dus dat mogen ze ook?

Dus zeg maar de gehele plant kunnen ze krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bloem is helemaal geen probleem hoor, mogen ze gewoon hebben. Dacht alleen dat de stengel niet goed is vanwege dat witte spul erin, weet alleen niet zeker of dat zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd de hele plant gegeven, enkel de lelijke, kapotte of gele blaadjes haal ik er van tussen,

net zoals ik ook met het groen van radijs of wortel doe.

Dat ze de steel niet mogen hebben is goed mogelijk, ik heb die altijd gegeven, maar kan best dat het niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardebloem bevat vitamine A, C, K, D en B - complex, mineralen en proteïnes. De wortel is goed voor de lever, deze zuivert namelijk de bloedstroom en bevordert de productie van gal. De bladeren hebben een positieve werking bij de volgende kwaaltjes; hartproblemen, artritis (gewrichtsontsteking), nierstenen, en bij problemen met de galblaas. Het zorgt er voor dat het lichaam genoeg kalium binnenkrijgt . Alle delen van de plant hebben een geneeskundige werking.

Uit het artikel konijnen en alternatieve geneeskunde

Volgens mij zijn de stengels niet schadelijk voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de nijnen gisteren even op het gras gezet(op een stukje met heel veel paardenbloemen) en ze smulden er echt van, het duurde even voordat ze de felgeelgekleurde bloemen die zeker in de meerderheid waren tegenove het gras ontdekten, maar toen waren zew ook zo weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .