Ga naar inhoud

Zwerver traant


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee het heeft niks met zijn kiezen enzo te maken. en nee nog geen foto laten maken, ik ben er nu al 5 x geweest dus ik vind het nu wel even genoeg toch ?

ik moet nu 3 weken weer aan de gang, mocht het nog niet beter gaan doe ik ook geen behandeling meer, de DA heeft ook gezegt dat dat dan ook niks meer uithaalt. omdat ik al weken bezig ben,en het maar niet wilt helpen

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is AB :$?

Sascha : Ik zeg ook niet dat konijnen duur zijn, ze zijn helemaal NIET duur maar wel met de DA kosten dan wel. maar ik ben er nu al 5 x geweest. 2 x gratis , en 3 x in de praktijk. en dat heeft me nu intotaal : 58.10 gekost.

en dat vind ik voor 3 x niet veel, want normaal kost het per consult : 19.50

en ik heb 1 x, 10,- terwijl het dus eigenlijk 19.50 kost.

en de andere keer heb ik 22.40 moeten betalen dus 6 voor het zalfje. en 16.40 voor het consult. dus ik krijg wel korting, maar als de DA zegt dat geen enkele behandeling mee zin heeft dan houd het toch op ?

Jullie weten dat ik mijn best doe. en nee het eindigt niet zoals andere konijnen van mij !

Ik probeer alles totdat het geen zin meer heeft snappen jullie ?

maar Nathalie B. maar waarom wouden ze het oogje er uit halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een niet echt kundige DA op het gebied van konijnen?

Wij zijn in een hopeloze situatie (voor een second opinion) overgestapt naar een andere (ook duurdere) DA en dat was een opluchting.

Ons konijn zat dood te gaan, ook na een bezoek aan de eerdere DA.

Als 'laatste actie' zijn we naar de andere gegaan en die kwam veel zekerder over met haar diagnose.

Sindsdien gaat het (gelukkig) prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vaker gezegt wij hebben KK DA.

het gaat om een bacterie die niet te pakken is.welke dat weet ik niet,

daar heeft hij niks over gezegt.. 1 die in de longen zit. en dat op den duur Zwerver het heel benauwd kan krijgen..

en nee ik heb niet de verkeerde AB.

het is goed zo. ik heb 3 verschillende en er zijn er maar 3, en ik moet deze.

iklaat wel wete als het beter gaat.

die van ons ik ook kei duur, maar wij krijgen regelmatig korting.. volgens mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader zij net ook al, dat de de DA zei dat de bacterie te hardnekkig is. en niet te pakken is. dus na deze behandeling kan ik niks meer doen, want eigenlijk heeft het nu al geen zin meer, maar ik wil het proberen !!

Ik wil dat mijn kereltje beter word !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mensen meer bedoelen, op basis van wat heeft de DA geoordeeld dat er sprake is van een 'ongeneeslijke' bacterie?

Bloedtest? Het zijn niet zijn kiesjes, maar er is ook geen foto gemaakt?

Daar zijn we benieuwd naar, niet als aanval, maar om mee te denken en er zelf ook meer over te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt, mijn Nijn heeft dezelfde klachten als Zwerver gehad 1,5 jaar geleden. Ik heb een half jaar medicatie toegediend, waaronder zalfjes en later druppels (die dringen beter in de traanbuis door). Haar traanbuis is regelmatig doorgespoed, maar zonder resultaat. ik heb een röntgenfoto laten maken, maar ook daar was niets op te zien. Het enige wat nog mogelijk was is de zuurtegraad van het oogvocht opmeten en naar Wilhemina sturen. Dan doen ze een soort papiertje in het oogje voor de meting en dat wordt opgestuurd. Maar de kans dat ze erachter kwamen welke bacterie het is, was heel klein. Die keuze heb ik dus niet meer genomen. Een half jaar langer met haar rondrennen was geen optie. Nu een jaar later traant haar oogje nog altijd. Gelukkig maakt haar vriendje het wel elke keer schoon, maar helemaal over zal het niet gaan. Ze heeft er geen last van gelukkig, dat is bij Zwerver zo te lezen helaas wel het geval. Wellicht kun je bovenstaande optie eens met dierenkliniek Wilhemina bespreken via e-mail?

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 die in de longen zit. en dat op den duur Zwerver het heel benauwd kan krijgen..

Dit doet mij denken aan de pasteurella-bacterie.

Deze kan idd heel lastig te genezen zijn.

Het konijn van een vriendin van mij heeft dit ook.

Ze heeft 3 verschillende AB-kuren gehad, waarvan het 1 Duplocilline was, die zezelf thuis bij haar konijn moest injecteren.

Uiteindelijk heeft geen enkele kuur geholpen.

Haar konijn zit evengoed lekker in haar velletje & geniet samen met haar vriendje van het leven :)

Ze eet, drinkt & keutelt ook goed.

Ze heeft besloten geen kuur meer te proberen voorlopig, zolang ze stabiel blijft.

Ondertussen is dit alweer enkele maanden geleden en haar konijn is niet meer achteruit gegaan.

Soms lijkt het erop dat het zelfs beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een dierenarts met röntgen ogen!

wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super.

Britt, kijk het even aan, en als Zwerver er niet super veel last van heeft dan laat je het zo. Maak het oog regelmatig schoon met afgekookt, lauw water. Ik heb hier laatst een konijntje in de opvang gehad, die kwam hier een paar daagjes logeren om gekoppeld te worden. die had ook een traanoogje. Er was al vanalles mee gedaan. Niks leek te helpen. nu 2 jaar later is wel haar haar rondom de oogjes bijna weg, maar verder heeft ze niet heel veel last. ze wordt geregeld schoongemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DA net gebeld, het kan idd zijn van de kiesjes, maar waarschijnlijk is dt het geval niet, en er zit ook een prijskaartje aan !! want Zwerver moet ook onder narcose, maar hij zij dat ik eerst maar de kuur weer moest af maken en dan zagen wij wij wel verder. maar ik wil het wel een foto laten maken, maar dalijk is er niks te zien en dan ben ik ook weer dat geld kwijt, en miss het konijn ook onder narcose, ik wil dat risico liever niet nemen, tenzj de DA gezegt dta het wel verstandig is dan doe ik het wel.. ik ga dalijk weer en potje halen dit is al de 3de x dat ik die ga halen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Zwerver heeft er nu nog geen last van, hij eet / drinkt en keutelt goed.

maar zodra dat minder word ligt het dus hier aan, en als hij het benauwd krijgt kan het dus ook over zijn.

ik doe absoluut mijn best, aangezien Claire voort weinig meedenkt / helpt met Zwerver moet ik het ook in mijn uppie doen, bijv. naar de DA gaan, medicijnen halen in de praktijk, medicijnen toedienen enz.

ik probeer alles in 1 x, maar dat lukt niet altijd. darlijk dat potje kan ik weer halen al de 2de x.

ik zal het eens navragen over die Pasteurella-bacterie, ik ga dalijk eerst maar eens dat potje halen ;)

En het is een schat van een konijn en mijn echte vriend, dus denken jullie maar niet dat het vlug eindigt, en zoiezo niet vanwege een tranend oogje, Zwerver betekent ontzettend veel voor mij, meer dan mijn andere konijnen ( ik hou er natuurlijk ook ontzettend veel van) maar ik heb gwn iets met Zwerver, en dat zal ik niet vlug opnemen !

wat ik het belangrijkste vind is dat Zwerver geen pijn en last heeft, zodra het hij het wel krijgt dan weet ik het niet.

maar laten we nu maar eerst afwachten!

En Claire vind ook al dat ik te veel geld uitgeef aan hem..

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super.

QUOTE]

Ik zou daar niet graag wonen, maar dat is mijn mening.

Je hoeft ook niet tot het uiterste te gaan, maar mijn vraag was meer HOE is het vastgesteld? Joseeke sprak al over Pasteurella, dat moet dan toch ook vast te stellen zijn?

Als het na 3 weken nog niet over is zou ik wel een foto maken. Ok, is het waarschijnlijk niet, maar zeker weten doe je het niet. Dat hoort bij huisdieren. Tuurlijk, snap dat als een operatie honderden euro's kost er inderdaad op een gegeven moment een limiet komt, maar het gaat hier om een foto.. Zwerver heeft er echt last van, sterker nog, het zijn ook nog zijn longen..

Dus veel succes Britt en vooral Zwerver!

O, las net dat je het ging navragen, super! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super.

QUOTE]

Ik zou daar niet graag wonen, maar dat is mijn mening.

Je hoeft ook niet tot het uiterste te gaan, maar mijn vraag was meer HOE is het vastgesteld? Joseeke sprak al over Pasteurella, dat moet dan toch ook vast te stellen zijn?

Als het na 3 weken nog niet over is zou ik wel een foto maken. Ok, is het waarschijnlijk niet, maar zeker weten doe je het niet. Dat hoort bij huisdieren. Tuurlijk, snap dat als een operatie honderden euro's kost er inderdaad op een gegeven moment een limiet komt, maar het gaat hier om een foto.. Zwerver heeft er echt last van, sterker nog, het zijn ook nog zijn longen..

Dus veel succes Britt en vooral Zwerver!

O, las net dat je het ging navragen, super! ;)

Cassie, dat moet je zelf weten dat je niet hier wil wonen

Maar dat verwijst er wel op dat je wilt zeggen dt ik niet goed voor mijn dieren zorg, erg bedankt, erg leuke opmerking, hier word ik vrolijk van !

ik maak een foto als de DA het zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .