Ga naar inhoud

Zwerver traant


Britt

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zag net bij de konijnen eten geven, dat Zwerver's oog traant, althans nat is. onder het oog op de rand, als ik het oog dicht maak is het net bij ons komt er een traan.

we hebben de dierenarts al meteen gebeld. en ze zij als het niet rood is en goed blijft eten drinken is het goed, we moesten het natuurlijk wel schoon houden met lauw water.

weten jullie wat het is ?

Zwerver, eet, drinkt en keutelt prima !

Alvast bedankt!

Mvg Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Houd het goed schoon en dep regelmatig met lauw water (kijk wel uit met dit weer, aangezien hij buiten zit). Probeer ook eens voorzichtig te kijken onder het ooglid. Misschien is er een strootje in gekomen of iets dergelijks. Als het over een paar dagen nog niet over is zou ik even naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het traanoogje kan veroorzaakt worden door stoffig hooi (dit was bij Pumbaa het geval), maar ook door haakjes idd.

Om het traanoogje te verzachten kun je het oogje druppelen met homeopatische oogdruppels van Oculoheel, verkrijgbaar bij de drogist.

Bij mijn konijnen heeft het regelmatig geholpen.

Mocht het traanoogje niet weggaan en-of erger worden, bel dan idd even je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .