Ga naar inhoud

Zwerver traant


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wat een onaardige opmerking... we weten allemaal dat Britt ondanks haar beperkte mogelijkheden (geld, vervoer ed) ontzettend haar best doet. Niet iedereen kan tot het uiterste gaan. Als ik een konijn was zou ik graag bij Britt wonen. Als ik kijk waar veel konijnen zitten dan is het daar toch super.

Britt, kijk het even aan, en als Zwerver er niet super veel last van heeft dan laat je het zo. Maak het oog regelmatig schoon met afgekookt, lauw water. Ik heb hier laatst een konijntje in de opvang gehad, die kwam hier een paar daagjes logeren om gekoppeld te worden. die had ook een traanoogje. Er was al vanalles mee gedaan. Niks leek te helpen. nu 2 jaar later is wel haar haar rondom de oogjes bijna weg, maar verder heeft ze niet heel veel last. ze wordt geregeld schoongemaakt.

Oh, sorry hoor. Grapjes mogen dus niet meer gemaakt worden :sarcastic:.

Het lijkt nu net alsof Britt het allemaal zo slecht heeft qua vervoer en geld. Dat is regelrechte onzin. Moet je eens hier komen kijken. Geen auto die er is en toch heb ik alles over voor mijn beesten! Als ze naar de dierenarts moeten wordt er meteen vervoer geregeld, en in het ergste geval bel ik gewoon een taxi! Sorry hoor, maar ik ben het totaal met Cassie eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sascha dat moet je zelf weten, maar ik heb het hier eenmaal niet makkelijk. en ik moet meestal met de fiets als ik naar de DA ga.

en nee zulke grapje zijn niet leuk.. ik zeg helemaal niet dat ik het slecht heb met vervoer / geld. maar ik heb er wel wat probleempjes mee. en ik heb er ook alles voor over hoor, alsof jij nu wilt zeggen dat ik er niks voor over heb.

je moet eens meer aan andere denken vind ik.of rekening houden, dat niet iedereen een super situatie heeft in verschillende gevallen..

maarja, ik ga hier verder niet meer op in ;)

ik maak eerst maar weer de kuur af en dan zien wel wel hoe het afloopt.

ik heb trouwens net nog het potje gehaald, maar de DA was er niet, dus kon ik het niet vragen, ik vraag het nog wel na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan andere denken heb ik al een aantal jaren geleden laten vallen. De mens is een egoist, en het heeft totaal geen zin om maar met iedereen rekening te houden. En wie zegt dat ik een supersituatie heb? Ik vind het allemaal maar een beetje onzin dit. Er zijn genoeg manieren om erachter te komen wat het nou is, maar dan krijgen we toch weer de opmerking hoeveel geld je al betaald hebt dus dat betekend wel dat je over het geld inzit. Je weet verder ook niks over mij.. Dus vertel mij maar niet dat ik rekening met iedereen moet gaan houden want dat doe ik dus niet meer. Ik vind best dat er een keer gezegt mag worden dat jouw dierenarts dus niet kundig is aangezien hij maar een beetje aanmodderd. Maargoed. Ik zal wel niks meer zeggen want men is hier snel op de teentjes getrapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, sorry hoor. Grapjes mogen dus niet meer gemaakt worden :sarcastic:.

ow... dat was een grapje.... tjee... humor....

Er wordt altijd zo raar op Britt gereageerd, het lijkt wel alsof het een sport is deze meid in de grond te stampen. wat ze ook doet ze doet, het nooit goed genoeg... dat irriteerde mij behoorlijk... maar ik zal mijn roze kantjes weer indammen.

Wellicht kunnen jullie ook eens positief reageren, of gewoon niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er nou uitgesloten en wat niet? Persoonlijk zou ik niet zo lang doorgaan met medicijnen zonder een echt resultaat. Ik zou gaan voor die röntgenfoto om er zeker van te zijn dat het niet een ander probleem is. Je gebruikt nu AB toch? Is het niet zo dat dat op de lange duur bijwerken/neveneffecten kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow... dat was een grapje.... tjee... humor....

Er wordt altijd zo raar op Britt gereageerd, het lijkt wel alsof het een sport is deze meid in de grond te stampen. wat ze ook doet ze doet, het nooit goed genoeg... dat irriteerde mij behoorlijk... maar ik zal mijn roze kantjes weer indammen.

Wellicht kunnen jullie ook eens positief reageren, of gewoon niet...

Gelukkig heb ik mijn vrijheid van meningsuiting! Ik hoef dus niet iets positiefs te zeggen! Maargoed, mijn mening hier lijkt me iig wel duidelijk. Succes met Zwerver. Ik hoop dat zijn oog goed geneest en zoniet dat zijn oogje eruit gehaald wordt mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow... dat was een grapje.... tjee... humor....

Er wordt altijd zo raar op Britt gereageerd, het lijkt wel alsof het een sport is deze meid in de grond te stampen. wat ze ook doet ze doet, het nooit goed genoeg... dat irriteerde mij behoorlijk... maar ik zal mijn roze kantjes weer indammen.

Wellicht kunnen jullie ook eens positief reageren, of gewoon niet...

Ik heb juist het tegenovergestelde gevoel. Omdat Britt niet al te slim is wordt er altijd een hand boven haar hoofd gehouden. Geloof me, het gemiddelde 15/16 jarig meisje wat hier komt krijgt ook gewoon eerlijk te horen hoe het zit en dat ze maar geen konijnen moet nemen als ze daar geen geld voor heeft. Ik zie hier honderden hokken te koop staan (zelf in een rouwtopic!) zelfs als er een konijn in zit wordt het nog gekocht. Sorry, maar dat kan gewoon niet, het feit dat Britt misschien wat naief is doet daar niet aan af, daar zijn we voor omdat eerlijk te vertellen. Niet om 40 keer te herhalen dat ze zo geweldig en goed is, terwijl de konijnen de pijp uit blijven gaan.

Geloof me Britt, ik vind jou als persoon helemaal niet slecht en ik geloof zeker dat jij hart voor je dieren hebt, ik vind alleen wel dat je de verkeerde keuzes maakt en dat je da waarschijnlijk niet konijnkundig is.

Dat doe ik niet om Britt te pesten, maar om Zwerver (waar het hier om gaat, het is een KONIJNENforum, geen slijmforum) te helpen.

edit, door dit gezeur vergeet ik nog het belangrijkste, oeps. Heb nog steeds geen antwoord op mijn eerdere medische vragen. Waarom wordt zijn traanbuisje niet eerst gespoeld? Minder drastisch dan een foto en kost ook niet zo heel veel.

aangepast door Cassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sascha, sorry ik had niet zo moeten zeggen hoe het bij andere is qua situatie. mijn fout, ik dacht even alleen aan mijn situatie nogmaals sorry !

Melizzy, ja ik gebruik nu AB

Cassie, de pijp uit laten gaan ??

wat denk je nu, volgens mij heb je zelf niet in de gaten wat zegt. maarja.

ik heb alles verteld.

maar ik geef haas&co wel gelijk. dat ik 9 van de 10 x altijd negatieve reactie''s krijg maarjaa, aangezien een meid van 15 alles voor haar konijnen moet doen, en nou in haar uppie. doe ik het niet slecht of wel dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist het tegenovergestelde gevoel. Omdat Britt niet al te slim is wordt er altijd een hand boven haar hoofd gehouden. Geloof me, het gemiddelde 15/16 jarig meisje wat hier komt krijgt ook gewoon eerlijk te horen hoe het zit en dat ze maar geen konijnen moet nemen als ze daar geen geld voor heeft. Ik zie hier honderden hokken te koop staan (zelf in een rouwtopic!) zelfs als er een konijn in zit wordt het nog gekocht. Sorry, maar dat kan gewoon niet, het feit dat Britt misschien wat naief is doet daar niet aan af, daar zijn we voor omdat eerlijk te vertellen. Niet om 40 keer te herhalen dat ze zo geweldig en goed is, terwijl de konijnen de pijp uit blijven gaan.

Geloof me Britt, ik vind jou als persoon helemaal niet slecht en ik geloof zeker dat jij hart voor je dieren hebt, ik vind alleen wel dat je de verkeerde keuzes maakt en dat je da waarschijnlijk niet konijnkundig is.

Dat doe ik niet om Britt te pesten, maar om Zwerver (waar het hier om gaat, het is een KONIJNENforum, geen slijmforum) te helpen.

edit, door dit gezeur vergeet ik nog het belangrijkste, oeps. Heb nog steeds geen antwoord op mijn eerdere medische vragen. Waarom wordt zijn traanbuisje niet eerst gespoeld? Minder drastisch dan een foto en kost ook niet zo heel veel.

Cassie, je antwoord : Hij deed met een tangetje iets deed hij een lapje in het ooghoekje opzij houden. maar dat zag er allemaal goed uit. duss daarom heeft hij dat niet gedaan.

nee een foto kost niet veel. wat denk je dat dat kost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doorpsoelen van de traanbuisjes (of het proberen van, lukt niet altijd en dat betekent dan mogelijk dat de wortels van de kiezen zo zijn doorgegroeid dat ze de het traanbuisje afsluiten, maar er zijn ook andere mogelijk oorzaken).

Dat kost ook meestal 2x niks en wordt niet onder narcose gedaan.

Het spoelen met lysomucil is ook nog een mogelijkheid om met de DA te bespreken.

Trafloxal oogdruppel valt ook nog te proberen, maar ik ben van mening dat je hier eerst een oorzaak moet hebben in plaats van verder aan te klungelen.

Ik denk dat het niet slim is om zomaar allemaal medicatie toe te dienen, Lysomucil is iets anders aangezien je er ook niet echt iets fout mee kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik vergat nog even te zeggen dat orale AB ook veel neveneffecten kan hebben, zeker op lange termijn... dus wees voorzichtig en laat alsjeblieft even goed uitzoeken wat het nu precies is.... Wat ik las is dat je veel hokken hebt verkocht inmiddels, dan moet dat financieel wel lukken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het kippenhok idd verkocht ja,, maar ik ga eerst deze medicatie afmaken. met Enfloroxoral ( of zo iets ) afmaken, en mocht het niet over zijn, gaa ik weer terug naar de DA. en bespreke we weer wat anders af. maar geen enkele behandeling zal meer helpen zij de DA, en ik denk niet dat Zwerver dat leuk vind als ik de hele tijd met hem bezig ben :P

maar nogmaals ik doe mijn best !

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zwaarder ademen/longen verhaal kan zelf goed een bijwerking van de ab zijn. Ik zou idd ook eens voor een second opininion gaan.

Ik vind het bijzonder om te lezen hoe mensen hier alles opzichzelf gaan betrekken terwijl dit topic over britt en haar zwerver gaat. Maar dat zullen de "roze kantjes" idd wel zijn.

Ik weet uit zeer persoonlijke ervaringen hoe goed Britt voor haar dieren en konijnen zorgt en heb idd ook het gevoel dat wat ze ook doet ze toch vanaf de grond afgesabelt blijft worden. Na al die vrachtwagenladingen commentaar waarvan in veel gevallen totaal over de top elkaar napraat commentaar vind ik het uberhaup te knap dat ze nog op bb komt met een probleemsituatie.

Ik denk alleen Britt, dat het misschien echt wel eens goed idee is om eens naar een andere DA te gaan. En dan eentje die konijnkundig is. De kans bestaat dat je eigen DA iets over het hoofd heeft gezien of gewoon niet ziet wat een tweede DA we lziet of na wil laten kijken.

Het is vooral jammer dat zwerver er last van lijkt te hebben, hoewel je wel moet kijke nof hij last heeft van het traned oog of van de AB bijwerkingen. IN dat laatste geval. Zou ik hem rust geve nvan de medicatie e neens kijken hoe hij er dan aan is.

Heeft hij van het tranend oogje opzich weinig last en de AB kuren hebben niet aangeslagen zou ik overwegen om het een tijdje zo aan te kijken. Ken zelf ook enkele konijnen met een tranend oogje die er gewoon gelukkig en zonder last meer verder leven. Waar al heel veel mee gedoktort is dat ik het extreme door maar die niet van het tranend oogje af zijn gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zwaarder ademen/longen verhaal kan zelf goed een bijwerking van de ab zijn. Ik zou idd ook eens voor een second opininion gaan.

Ik vind het bijzonder om te lezen hoe mensen hier alles opzichzelf gaan betrekken terwijl dit topic over britt en haar zwerver gaat. Maar dat zullen de "roze kantjes" idd wel zijn.

Ik weet uit zeer persoonlijke ervaringen hoe goed Britt voor haar dieren en konijnen zorgt en heb idd ook het gevoel dat wat ze ook doet ze toch vanaf de grond afgesabelt blijft worden. Na al die vrachtwagenladingen commentaar waarvan in veel gevallen totaal over de top elkaar napraat commentaar vind ik het uberhaup te knap dat ze nog op bb komt met een probleemsituatie.

Ik denk alleen Britt, dat het misschien echt wel eens goed idee is om eens naar een andere DA te gaan. En dan eentje die konijnkundig is. De kans bestaat dat je eigen DA iets over het hoofd heeft gezien of gewoon niet ziet wat een tweede DA we lziet of na wil laten kijken.

Het is vooral jammer dat zwerver er last van lijkt te hebben, hoewel je wel moet kijke nof hij last heeft van het traned oog of van de AB bijwerkingen. IN dat laatste geval. Zou ik hem rust geve nvan de medicatie e neens kijken hoe hij er dan aan is.

Heeft hij van het tranend oogje opzich weinig last en de AB kuren hebben niet aangeslagen zou ik overwegen om het een tijdje zo aan te kijken. Ken zelf ook enkele konijnen met een tranend oogje die er gewoon gelukkig en zonder last meer verder leven. Waar al heel veel mee gedoktort is dat ik het extreme door maar die niet van het tranend oogje af zijn gekomen.

Ik wil dat wel, maar ik kan moeilijk met de fiets buiten uden gaan fietsen met een konijn in mijn armen..

Mijn DA is KK, het kan heus zijn dat hij iets over het hoofd heeft gezien, maar ik vertrouw mijn DA, hij kent ons ook voortaan,omdat wij al zo vaak daar zijn geweest.

ik wil gerust daar een andere DA gaan, maar dan moet ik wel vervoer hebben. Maar als ik al 3 a 4 weken aan het zalven ben, en dalijk 5 weken AB, dan kan ik toch ook niks meer doen? dan ben ik zo lang bezig. Maar dan heeft waarschijnlijk toch ook geen enkele behandeling nut of wel dan ?

Ook al stop ik er veranderd niks, net ging ik kijken, en allemaal dat witte vloeistof bij zijn oogje, en tranend.

Ik heb ze net wat soort hooi gegeven en hij vreet dat is niet normaal. en dirnke doet hij ook prima, mocht Zwerver er last van krijgen, niet eten / drinke / rustig enz. dan ga ik acuut naar een DA toe. zeker weten !!

Maar ik weet ook niet meer wat ik moet doen, als ik al zo lang bezig ben en het maar niet wilt helpen of verminderen dan houd het toch op of niet dan ?

Zwerver is een konijn dat je niet wilt verliezen echt niet..

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Britt,

ik denk dat dat nu exact Saf zijn punt was (correct me if I'm wrong). Juist omdat je nu al zooo lang bezig bent met medicijnen en het geen effect schijnt te hebben en je eigen da eigenlijk ook met de handen in het haar zit, is het juist goed om een second opinion aan te vragen.

Iemand die er even met een 'frisse' blik naar kan kijken en die bewezen konijnkundig is (bijv. door andere BB-leden aangewezen.)

Misschien kan een bus- of treinkaartje of eventueel taxi van het potje af? Denk dat het wel de moeite waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Britt,

ik denk dat dat nu exact Saf zijn punt was (correct me if I'm wrong). Juist omdat je nu al zooo lang bezig bent met medicijnen en het geen effect schijnt te hebben en je eigen da eigenlijk ook met de handen in het haar zit, is het juist goed om een second opinion aan te vragen.

Iemand die er even met een 'frisse' blik naar kan kijken en die bewezen konijnkundig is (bijv. door andere BB-leden aangewezen.)

Misschien kan een bus- of treinkaartje of eventueel taxi van het potje af? Denk dat het wel de moeite waard is.

wat bedoelen jullie dat dat vergedrukte?

nee ik ga niet met de bus,trein of taxi !

ik heb dat 1 x gedaan met de bus en ik doe dat niet een 2de x.

en ik ga zeker niet met de taxi of trein.

ik heb geen vervoer, dus kan ik er niks aan doen !!!!

ik wacht deze 3 weken af, en dan kijk ik wel wat ik kan / moet doen

ik hoop dat jullie dit begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een neutrale dierenarts die er naar wil kijken, die nog niet weet wat er al is gedaan en kijken wat deze zegt.

Britt, als ik het zo lees, ga ik toch even wat hard worden.

Je zegt ik heb geen vervoer en je wilt duidelijk geen moeite doen om je konijn te helpen. Er rijdt een bus naar Oss, in Oss gaat er een bus naar Berghem. Waarom wil je dat niet doen? Het lijkt er voor mij op, dat je Zwerver niet alles gunt en ik denk dat als je zo doorgaat, Zwervertje het misschien niet haalt. Is dit wat je wilt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .