Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pfff... ik heb daarnet Inge nog gesproken. Ze moeten er zeker nog tot na het weekend blijven.

Over die longfoto...

Ze had het gisteren niet durven zeggen, maar eigenlijk had ze heel veel schrik voor een bepaald soort tumor die in de borstholte bij konijnen voorkomt (én waar je niks aan kan doen). Gelukkig blijkt het dat niet te zijn.

De foto ziet er volgens haar redelijk uit, maar ze gaat hem voor de veiligheid nog duursturen naar een vriendin die thoraxchirurg zou zijn.

Ze zou goed zelfstandig eten, maar haar gewicht blijft niet constant. Dus ze moeten haar toch nog 1 tot 2 keer per dag bijvoeren.

En haar keutels zouden nog steeds te klein zijn.

Eigenlijk maakt ze zich nog vooral zorgen over het feit dat haar bloedwaarden zo slecht zijn.

Dat is absoluut niet goed. Misschien dat ze maandag die test nog eens herhaalt om te kijken of er toch verbetering is.

Bah...wat een rotnieuws.

Hier thuis zijn ze bang dat we haar op het 'einde van de rit' toch nog moeten laten inslapen...en dat we haar dan allemaal onderzoeken hebben aangedaan, in een vreemde omgeving, niet de ruimte die ze gewend zijn,...

Wat is dit verdomd (sorry, ik vloek normaal nooit) moeilijk/lastig en frustrerend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Loes, ik vind het echt vreselijk voor je.

Wat moeilijk dat er zoveel onderzoeken zijn en er uiteindelijk geen oplossing uit de bus komt. Is er nog steeds geen mogelijke oplossing of lijkt het gewoon ongeneeslijk wat ze heeft?

Wellicht is het voor Eufrasie inderdaad niet leuk om de hele tijd onderzocht te worden, van de ene DA naar de ander en steeds weer in een nieuwe omgeving. Maar als dat haar kan helpen is het dat waard natuurlijk.

Alleen weet ik niet in hoeverre dat Eufrasie kan genezen als ik je zo hoor.

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Voor een deel van de problemen is er een oplossing...

Zeg maar voor de kleine bijkomende problemen zoals de coc., daar wordt ze nu voor behandeld.

Maar Inge liet idd uitschijnen dat ze niet weet of die bloedwaarden terug in orde kunnen komen.

En dan hebben we de oorzaak voor haar slecht ademen nog niet gevonden...

Ze heeft de DA die toen in het weekend de langwerkende corticosteroïde heeft gegeven, nog niet kunnen bereiken. Maar ze vreest wel dat dat voor een deel van de problemen heeft gezorgd... hoewel het met de beste bedoelingen zou gegeven zijn, had ze het niet mogen krijgen...

*zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh, Loes, Het blijft maar niet ophouden :(

Ik moest tog wel even wat bijlezen hoor.

Hopelijk komt het met je nijntjes echt goed.

Je doet er zóó ontzettend veel voor.

Je moet best lang wachten op de uitslag. Echt

heeel veel sterkte, en heel veel beterschap.

Hopelijk worden ze allebei beter.

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er een beetje op dat je in een fase belandt bent waarbij niemand echt goed meer weet wat er nu wel of niet aan de hand is...

De ene arts zegt dit, de ander dat..de één bestrijdt wat de andere geizen heeft, de ander bestrijdt wat de één de gedaan heeft...

Iedereen doet van alles waarvan men denkt dat het kan helpen of roept wat het (niet) kan zijn, maar pas als je konijn écht compleet beter wordt, kan je zeggen wat er nu wel of niet geholpen heeft..

Tot die tijd kan jij niets anders doen dan maar hopen en afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er een beetje op dat je in een fase belandt bent waarbij niemand echt goed meer weet wat er nu wel of niet aan de hand is...

De ene arts zegt dit, de ander dat..de één bestrijdt wat de andere geizen heeft, de ander bestrijdt wat de één de gedaan heeft...

Iedereen doet van alles waarvan men denkt dat het kan helpen of roept wat het (niet) kan zijn, maar pas als je konijn écht compleet beter wordt, kan je zeggen wat er nu wel of niet geholpen heeft..

Tot die tijd kan jij niets anders doen dan maar hopen en afwachten...

Daar heb je weer gelijk in.

Er valt ook niets meer aan te veranderen, we staan waar we staan en voor de rest moet ik idd afwachten.

Alleen is dat met momenten erg moeilijk en frustrerend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het dat !

Juist omdat de één bestrijdt wat de ander doet/zegt etc etc....Iedereen heeft een eigen visie op de situatie.

Zoiets maakt je mega onzeker omdat je je wel steeds aan iedereen vastklampt die weer iets noemt...maar ondertussen zie jij niets verbeteren...

Dat is héél frustrerend..Je kan er namelijk niets mee..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk weet je het allemaal gewoon echt even niet meer. Het is zoals ZaZa zegt, de een roept dit, de ander dat, de een geeft dit, de ander zegt dat dat nooit gegeven had mogen worden. Jij gaat ervan uit dat de DA-en weten wat juist is en het is dus in deze situatie volkomen begrijpelijk dat je het moeilijk vind, frustrerend, dat je het allemaal gewoon even niet meer weet.

Je kunt het beste leven bij de dag en gewoon kijken wat er komen gaat. Als het moet komen, komt het toch.

In ieder geval wens ik jou, Hypoliet en Eufrasie en iedereen bij jou thuis heel erg veel sterkte toe, want dit is gewoon erg moeilijk!

En uiteraard, we blijven duimen:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Ze mogen nog niet naar huis :frown:...

Ze wil vooral Eufrasie haar gewicht nog even in de gaten houden.

Anderhalve week geleden, woog mevrouw zoals normaal 1.8kg. Toen ze bij Inge binnenkwam na een dag diarree nog maar 1.7kg en ondertussen blijft ze lichtjes afvallen en weegt ze momenteel 1.6kg.

Dat mag niet nog verder naar beneden...

Eufrasie haar ademhaling lijkt haar heel lichtjes verbeterd te zijn, maar is nog verre van normaal.

Ze zitten samen en ze ging ze vanmiddag nog even laten rondcrossen.

Inge verschiet er van hoe dol ze op kruiden zijn en moet die telkens aanvullen.

Eufrasie zou zich wel terug iets 'normaler' gedragen en zou in ieder geval terug alerter zijn.

Al bij al dus wat goed en minder goed nieuws...

Ondertussen zijn alle konijnenspullen al 2 keer opgeruimd/gesorteerd.

Alle hokken, kooien, kattenbakken, huisjes, spulletjes,... geschrobd, ontsmet en opnieuw geschrobd :$

Hoog tijd dat ze naar huis mogen gaan komen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Als Eufra vandaag en morgenvroeg stabiel blijft qua gewicht, mogen ze morgen normaal naar huis :bounce:

Volgens Inge had ik wel genoeg ervaring en kennis om de medicatie en verzorging verder te zetten.

Ik mag alleen niet vergeten dat het nog steeds een herstellend konijn is en dat ze tijd nodig heeft.

Haar gewicht is momenteel 1560 gram en ze zou op al het eten aanvallen.

Nu kwam Inge wel nog met een idee...

Ga op zoek keutels van een gezond konijn en natuurlijk het liefste BDKs en voer die even aan Eufrasie om haar darmflora te 'normaliseren'.

Tja, nu was ik daar zelf altijd nog een beetje twijfelachtig over... maar mss is het wel gewoon het proberen waard? Baat het niet dan schaadt het niet zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk zijn ze snel terug thuis!

Wel 'n beetje vreemd, zo keutels van 'n ander konijn geven? willen ze die dan wel?

Ben ook benieuwd hoe het verder gaat met de kiezen van Eufrasie, want daar ligt toch wel de oorzaak niet? Of moet ze de rest van haar leven pijnstilling krijgen?

*edit, je antwoord staat hier boven al :)*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .