Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt allemaal!

Ik kan gewoon niet uitdrukken hoe blij ik ben dat ze het qua eten terug zo goed doen. Had het eigenlijk niet meer verwacht.

Eufrasie heeft vanmorgen echt bijna een uur rond haar groentenschotel gezeten en ze stopte niet met eten... mijn lieve snoepkont is terug :love:

Dat geeft mij nu ook de tijd om deze week rustig genoeg info te zoeken/in te winnen, met DA'en praten,... om te kijken wat we het beste met haar tanden kunnen/moeten doen. Tijd voor het maken van een weloverwogen en doordachte beslissing in het belang van mijn lieve meisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Ondanks dat ze nu met de pijnstilling erg goed eet, blijft ze natuurlijk ‘ziek’.

Het geeft het gevoel dat ze een wandelende tijdbom is, waarmee het op elk moment erg mis kan gaan… en dat is moeilijk.

Je ziet ook gewoon nog steeds duidelijk dat er een probleem is.

Haar neusje blijft nat.

En eigenlijk heb ik zelfs het idee dat ze achteruitgaat (hoewel ze langs de andere kant vooruit lijkt te gaan)… ook haar oogjes zijn nu vaker nat en voor het eerst ooit zie ik gewoon meerdere keren per dag haar derde ooglid. Ook maakt ze af en toe als ze ademt een vreemd geluidje dat uit haar ene neusgat lijkt te komen…

Dat kan dus allemaal door die tanden (en ontsteking) komen…en hoewel je de pijn bestrijd en ze het dan goed lijkt te doen, zit je nog steeds met een serieus probleem. Je behandelt de symptomen, maar de oorzaak blijft én kan verergeren.

Het is ook zo dat andere mensen het probleem momenteel niet zien… Ze eet echt super goed nu met dit schema van pijnstilling. Ze loopt af en toe rond en ze ligt languit. Maar ze ligt erg vaak languit en zit nooit meer (volgens mij lukt dat niet met haar voorpootjes). En haar neusje en oogjes zijn nat, maar dat zien buitenstaanders niet zo als een probleem.

Ik heb vanmorgen een aantal DA’en met het verhaal gemaild oa. Inge Thas. Aangezien ik wil weten of er nog iets is wat we aan die tanden kunnen doen. En of het idd een goede optie is om de kies die voor de ontsteking zorgt te laten trekken.

Het is iets wat hier erg weinig lijkt voor te komen of ontdekt te worden… Dus ik dacht dat het mss handig was om wat ideeën te hebben van DA’en die het al vaker hebben gezien.

Inge Thas is de enige van wie ik al antwoord heb. Nou ja, antwoord…

Ze vraagt of ik met Eufra deze week kan langskomen en vraagt of er al bloedonderzoek is gedaan.

Pff...mss had ik beter niet gemaild. Nu weet ik het niet meer goed.

Nog naar een DA gaan, krijg ik bij mijn tante niet meer verkocht (dus al zeker geen vervoer). Zeker niet aangezien ze nu goed eet en we het probleem kennen. En eigenlijk weet ik zelf eerlijk gezegd ook niet wat ik nu het beste moet doen…

Ik wil haar geen stress geven die niet nodig is en haar geen onnodige onderzoeken aandoen. Maar langs de andere kant wil ik wel alles voor haar doen wat ik kan. Maar het moet eerlijk blijven.

Jeetje wat is het moeilijk…

Goed willen doen, maar niet te ver willen gaan ten nadele van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Yvonne.

Pfff... weer verandering hier...

Ik heb Eufra om 1.30u nog pijnstilling gegeven en toen was er niets aan de hand. Toen ik vanmorgen ging kijken lag werkelijk het hele hok vol diarree.

Dus ik blijf nu proberen om de DA aan de telefoon te krijgen. En ik denk dat ik dan aan hem eens vraag of het mss een optie is om naar Inge Thas te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA is er weer heel de dag niet. Had een collega aan de lijn en die heeft geen flauw benul waar de neurologische klachten vandaan zouden kunnen komen. En van de diarree weet ze het ook eigenlijk niet.

Het enige wat ze kon zeggen, is dat ik mss wat diarree kon langsbrengen en dan kon het onderzocht worden door het labo...

Bij honden zouden er ook parasieten zijn die af en toe klachten geven....ik heb geen hond...pff

(Ik weet dat dat bij konijnen ook kan, maar die continue vergelijking...)

Oh man, ik weet even echt niet meer wat ik het beste kan/moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee he Loes, het leek even zo goed te gaan en nu dit weer. Het mag je gewoon echt niet mee zitten. Arme Eufrasie! Ik kan me voorstellen dat dit voor jou gewoon heel moeilijk is, Eufrasie telkens van hot naar her slepen is ook niet goed voor haar. Volg gewoon je hart, alleen jij kunt nu beslissen wat juist is voor Eufrasie en dat kun je:yes:

Heel erg veel sterkte Loes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee! niet weer :(

ik heb geen raad voor je wat je wel of niet kan doen... dat moet echt moeilijk voor je zijn.

mocht het nodig zijn, morgen moet ik (voor mij althans) aan de andere kant van belgië zijn, vanaf de middag (ongeveer) ben ik vrij, ik wil je best vervoer aanbieden mocht je beslissen om naar Inge te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bikkel en Meroke: Bedankt voor jullie lieve aanbod!

Ik was van plan om met het OV te gaan, maar aangezien ze hier thuis merken dat Eufrasie nu duidelijk achteruit is gegaan, vinden ze dat we iets moeten doen. Had het nooit verwacht, maar mijn tante wilt uiteindelijk toch rijden. Ze geeft het niet toe, maar ze is toch hard aan Eufra gehecht.

Ik heb Inge vanmiddag nog gebeld. Aangezien ze nog 4 zware en lange operaties moet doen vanmiddag, hebben we een afspraak om 19u. Ze wilt ons er niet zomaar tussennemen omdat ze tijd wilt voor Eufrasie.

Maar als Eufrasie nog achteruit gaat moeten we gewoon in de auto springen en bellen dat we onderweg zijn.

Alleen de röntgenfoto's meekregen blijkt nog een probleem te zijn.

Die collega wilt ze niet meegeven omdat het niet mag van de orde..., kopies lukken volgens haar niet, duplicaten had ik op voorhand moeten aanvragen,... Het kwam er bijna op neer dat ik er dan maar nieuwe moest laten maken :arf:

Uiteindelijk mag ik ze om stipt 16.30u ophalen als ik ze morgen terugbreng.

Ik ben er nog steeds niet uit of ik het juiste doe, ik weet alleen dat ik nu iets moet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het zo hardverscheurend om te lezen. Loes ik leef ontzettend met jou en je konijnen mee.

Of je het juiste doet is natuurlijk geen vraag met een antwoord. Het gaat om je diertjes, daarvoor ga je door het vuur. verstand en gevoel zijn waarschijnlijk geen vriendjes momenteel. Misschien dat Inge je meer kan helpen vandaag. Ik hoop het van harte!! Heel veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .