Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Ik vind het knap dat je zo blijft vechten voor je nijn :)

Ik zou zelf echt radeloos zijn als m'n nijn zo lang al ziek zou zijn, zeker omdat 't beestje zelf ook zo erg afziet. Blijf doorzetten en hopelijk heb je over een tijdje weer een gezond vrolijk rondhuppelend konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben net een halfuurtje thuis (maar heb snel even wat gegeten), maar wel zonder de konijnen.

Er moet serieus gekeken worden wat er allemaal mis is, want er zijn meedere dingen die momenteel gewoon niet kloppen.

Ik had diarree meegenomen en die wordt onmiddellijk naar het labo gestuurd. Er wordt ook een volledig bloed onderzoek gedaan. Ook de medicatie kan enkele effecten geven en die moeten ook onderzocht worden.

Daarnaast moeten haar nierfuncties getest worden als ze voor de rest van haar leven Metacam moet krijgen.

Ze heeft de foto nog herbekeken en kon er enkel hetzelfde van maken dan de vorige DA. Maar voor een nog gedetailleerder beeld heb je nog een foto van een ander zicht nodig.

Ze heeft de konijnen daar eerst los laten lopen om te kijken wat ze doen.

Ze ging Eufrasie nog een kalmeermiddel geven aangezien haar ademhaling gevaarlijk snel ging.

Er kunnen nog een hoop onderzoeken gebeuren (zelfs een MRI scan zou bij konijnen een mogelijkheid zijn...in het slechtste geval), maar ze gaat beginnen met een uitgebreide bloedanalyse en onderzoek van de ontlasting.

En een goede observatie. Als er andere onderzoeken nodig zijn neemt ze eerst contact met me op om alles te bespreken.

Daarnaast gaat ze morgen nog contact opnemen met de laatste DA.

Die heeft vorige zaterdag een langwerkend corticosteroïde gegeven en dit zou bij konijnen niet gebruikt mogen worden. Dus ze wilt weten welk middel dat is en in welke mate ze nog rekening moet houden met de nog mogelijke werking van het middel/ neveneffecten. En ze heeft de foto nog even gehouden en gaat dat ook tegen de DA zeggen (aangezien ik een hoop dingen getekend heb).

Als er iets is, zou ze onmiddellijk bellen of het nu dag of nacht is.

En morgenmiddag mag ik zelf ook al even bellen.

Ze heeft ook eerlijk beloofd om te zeggen wanneer het niet meer eerlijk is tegenover Eufrasie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop gedoe Loes, het zit je weer niet mee. We blijven natuurlijk duimen dat het allemaal goed komt. Ik vind het zo erg dat jullie 3en dit allemaal moeten doormaken, het is jullie gewoon niet gegunt. En dan nog dat gezeur met de foto's. Blijkt dat ze geen corticosteroïde mogen hebben, hebben ze dat wél gehad. Het schiet allemaal niet op.

Gelukkig zijn ze nu in goede handen en hoe moeilijk het ook zal zijn dat Inge je dat gezegd heeft, ze zal het je tenminste eerlijk vertellen. Zodat jij de juiste beslissingen kunt blijven nemen:yes:

Heel erg veel sterkte Loes!

We duimen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Er zijn al een paar resultaten binnen, maar Inge had eigenlijk al op meer gehoopt. Zodra de rest komt, belt of mailt ze nog.

Zoals ze gisteren dacht zijn haar witte bloedcellen extreem laag. Mogelijk door de cortisone, maar het kan evengoed door zwakte zijn...daar kan ze nu geen duidelijk antwoord op geven.

Ook het gehalte aan rode bloedcellen is te laag en haar hematocriet waarde zou te laag zijn.

Daarnaast zou ze ook nog coccidiose hebben (ontlasting is gisterenavond nog naar het labo gegaan).

En we zijn er achter welke bacterie er achter de longontsteking zat.

Inge zei gisteren dat ze mycoplasma vermoedde en dat kon ook kloppen aangezien het met het laatste AB was weggegaan.

Vanmorgen had ik eindelijk tijd om zelf nog even langs de huisarts te gaan... zegt ze (zonder dat ik nog maar iets had gezegd) dat het volgens haar mycoplasma is. Dus bacterie gevonden en het is idd besmettelijk van konijn op mens.

Nu nog afwachten op de rest van de resultaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, mss niet het 'beste' nieuws.

Maar duidelijkheid vind ik momenteel gewoon zó belangrijk. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. Zodat ik ook gewoon voor haar kan doen wat nodig is.

Hypoliet is voornamelijk daar gebleven omdat ze gewoon zo hecht zijn samen en ik ze dus niet graag wil scheiden. En Inge ook gewoon overtuigd is dat je een koppel beter samen houdt...is gewoon beter voor de genezing. Daarnaast was meneer ook nog steeds niet 100% de oude.

Ik zelf heb vandaag een AB gekregen dat wel zou moeten werken (ongeveer hetzelfde als de konijnen als laatste AB hebben gekregen), dus ik zal binnen een paar dagen wel opgeknapt zijn.

En ondertussen wacht ik nog op een telefoontje of mail van Inge met meer nieuws...

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Nog even snel een nieuwe update...

Ook Hypoliet zou coccidiose hebben en wordt daar voor behandeld.

Hij doet het eigenlijk goed. En waarschijnlijk waren zijn lichte klachten daar toch aan te wijten.

Eufrasie is een ander verhaal...

Inge maakt zich nog wel zorgen om haar.

Ze zei dat ze gisterenavond nog snel verse groenten en kruiden was gaan bijhalen, maar dat Eufrasie toch iets te weinig eet. Ze wordt nu 2 keer per dag gewogen en indien nodig bijgevoerd.

Ook keutelt ze weer te weinig, dus krijgt ze darmstimulerende middelen.

De panacur is ook stop gezet, aangezien die mogelijk ook kan zorgen voor te weinig witte bloedcellen. Dus voor de veiligheid is ze daar mee gestopt.

En haar ademhaling zou te snel en te opervlakkig blijven. Dinsdag had ze haar gekalmeerd, maar ook dat zou niet voldoende hebben geholpen.

Vandaag ging ze haar nog een paar keer aan de saturatiemeter leggen om haar zuurstofgehalte te meten. Ze wilt er zeker van zijn dat ze door die ademhaling nog wel steeds voldoende zuurstof binnenkrijgt.

Morgenmiddag mag ik terugbellen. Misschien dat ze dan al kon zeggen wanneer ze terug naar huis mogen komen, maar ze moet ze eerst verder in de gaten houden.

Als ze naar huis komen, zal ik zeker aan Eufrasie nog extra zorgen hebben. Ze moet sowieso haar pijnstilling blijven krijgen, dat staat vast. Inge is nu ook een andere dosering aan te bekijken om te kijken waar ze het toch het beste op doet.

En daarnaast zal ik ze 2x per dag moeten wegen en daarvan een curve moeten bijhouden. Sowieso moet ze voldoende eten. Maar als ze afvalt zou dat ook een teken kunnen zijn dat ze iets meer pijn krijgt van haar tanden en dat de dosering van de pijnstilling herbekeken moet worden.

Omdat ze levenslang pijnstilling moet krijgen, zal er ook een aantal keer per jaar een bloedonderzoek moeten gebeuren om haar nierwaarden in de gaten te blijven houden.

Ik hoop morgen toch op beter nieuws. In ieder geval dat haar zuurstofgehalte oké is, dat zou toch al een grote geruststelling zijn.

Hoewel ik weet dat ze daar in goede handen zijn, mis ik ze toch... het huis is erg leeg zonder ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Ik heb Inge daarstraks nog gebeld.

Eufrasie zou terug goed eten, dus dat is al iets.

Maar ze blijft zich zorgen maken over haar ademhaling die nog steeds te snel en te opervlakkig blijft.

Ze heeft toestemming gevraagd om haar te mogen kalmeren en om nog röntgenfoto's te nemen.

Als ze daar uitlsag over heeft, zou ze nog bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .