Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Ik had gisteren plots weer geen internet, dus nu even het verhaal...

Ze zijn thuis en dat is weer een stap in de goede richting, maar we zijn er nog lang niet.

Hypoliet doet het super. Wordt ook nog even behandeld tegen coc, maar is voor de rest gezond.

Eufrasie is een ander verhaal...

We zijn erg geschrokken van hoe eng mager ze is...

Je voet en ziet niet gewoon de ruggengraat, je voelt gewoon precies elk botje.

Daarnaast maakt ze ook af en toe 'enge' geluiden. Dit moesten we van Inge even in de gaten blijven houden. Soms zou ze het een hele tijd niet doen en als ze het doet gaat het redelijk snel over.

Er zijn natuurlijk ook wel duidelijke verbeteringen. Ze eet geweldig (alleen nu weer een beetje te weinig...), ze is alerter, hupst terug wat rond (maar ligt nog steeds meer neer dan normaal),...

Momenteel krijgt ze nog medicatie, maar die wil Inge tot een minimum beperken.

Ze krijgt nog een trimethoprim-sulfa voor de coc, cisaral en een speciaal supplement voor haar immuunsysteem (iets nieuws uit de VS).

We gaan nu even zonder pinstilling proberen. Als ergens uit blijkt dat ze terug pijn heeft, dan wordt deze natuurlijk onmiddellijk terug gegeven.

Verder moet ik ze 2x per dag wegen en indien nodig dwangvoeren.

Hoe het verder zal gaan...

- Binnen een tijdje moeten hun keutels opnieuw door het labo worden nagekeken op coc.

- minimum na 2 weken (mag langer) moet haar bloed opnieuw worden nagekeken. Die waarden waren héél afwijkend, en eigenlijk nog meer waarden dan ik hier eerder al had vermeld... (ze gaat me de exacte waarden nog mailen).

- Na ongeveer een maand, wil ze Eufrasie haar tanden opnieuw onderzoeken onder narcose. Ook met een scoop en ze wilt daarmee ook iets verder gaan dan enkel in de mond kijken. Ook wil ze nieuwe foto's maken. Ze denkt namelijk dat het probleem aan haar tanden niet zo groot is...

Ten eerste zou ze dan zo geen hooi en gedroogde kruiden eten. Ten tweede waren deze foto's onder een lichte hoek getrokken, waardoor ze ook een licht vertekend beeld zouden kunnen geven. Als er al een probleem is met de doorgegroeide kieswortels, is het ook alleen aan de bovenkaak. De onderkaak ziet er volgens haar super uit.

Maar Eufrasie moet eerst genoeg hersteld zijn hiervoor.

Daarnaast worden het ook terug binnenkonijnen (ze zaten natuurlijk al een tijdje binnen). Ze mogen ten vroegste pas na een maand worden ingeënt. Dus zitten ze mooi binnen en alles is hier afgesloten met vliegenramen.

Oh ja... Inge blijft het idee van de BDKs een goed idee vinden...

Ze zijn volgens haar best zo vers mogelijk en invriezen is volgens haar een goed plan...haha

En ik heb nog een BB-lid ontmoet. In de wachtzaak zaten Christel00 en Plushke.

Toxoplasmose gehad? Huh Loes...hadden wij dat een hele tijd geleden niet besproken?

Dat hebben we idd besproken nadat ze toen plots blind was. En iets later kwam Inge daar toen ook mee (in die hele reeks mails van toen). Aangezien ze toen zo goed op de behandeling voor EC reageerden vond de DA het overbodig nog te testen op toxoplasmose. Gezien hoe ze uiteindelijk op de hele behandeling heeft gereageerd en het verschil in de waarden van de 2 testen, denken ze nu nog dat het toen idd EC is geweest.

Aangezien ze nu 2 'attaques' had gehad, is er besloten daar toch op te testen.

Wat nu de exacte oorzaak is geweest van die attaques, weet ze niet. Mogelijk mss toch de toxoplasmose, EC, of nog een andere oorzaak...

Maar ze heeft op dit moment idd antistoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik met de bd-keutels niet helpen, die vind ik hier bijna nooit :P

Wat fijn dat ze weer thuis zijn Loes :party:

Jammer dat Eufrasie nog steeds niet in orde is, ik blijf voor haar duimen hoor!

Bedankt!

We moeten het met kleine stapjes doen. En dat ze terug thuis zijn is er al eentje.

ja ik heb ze ook niet maar ik ga ze kweken dit weekend! en invriezen!

Efrat je bent geweldig! Ik lig hier luidop in een deuk :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrrr....

Eufrasie deed het gisterenavond super qua eten. En ze liep ook weer wat meer rond.

Vandaag at ze zo goed als niets, heeft op 1x na rondlopen de hele tijd languit gelegen.

Dus heb uiteindelijk rond 5u toch pijnstilling gegeven...

Resultaat: rond 6u liep ze zelf naar het groenvoer in de gang en ging ze eten.

Ze heeft dus duidelijk nog pijn. En ik ga Inge even mailen hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga met een potje naast het hok zitten hoor!

ik laat je wel weten wat de oogst is ;)

Haha...super!

Voor de verandering hebben ze nu ook mijt :s

Vanavond kale plekken met schilfers gevonden bij Hypoliet. Aangezien we nu helemaal voorzichtig moeten zijn met extra medicatie, heb ik er foto's van gemaakt en deze doorgestuurd naar Inge. en volgens haar kan het idd best mijt zijn en kan ik ze best beiden behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .