Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op onze ren zit een schuif en die kan ik met een haak extra vastzetten. Afgelopen week gaat hij heel stroef en moet eigenlijk gesmeerd worden. Ik ga de konijnen  vanmorgen brokjes brengen en strooi ze rond nadat ze er elk eerst twee uit de hand gekregen hebben. Ze kunnen tellen want daarna gaan ze rennen. Ik ga weg en moest opschieten want anders was de groenteboer op de markt weg.

Ik ga naar de markt en de super. Altijd gezellig want daar spreek je vaak dorpsgenoten.

Op de terugweg word ik gebeld door de overbuurvrouw. Ze zei: volgens mij lopen jouw konijnen op de weg: een bruine en een gevlekte met wit. 😱

O en nu lopen ze bij de brievenbus.

Ik zei: ik ben al onderweg. Ik kom thuis en scheur het garagepad op en zie de buurman lopen met zijn hond los. O, dacht ik: die pakt ze. 

De buurman was eerder bij de ren dan ik en hij zei: je hebt er twee? Ja. Nou dan zitten ze er weer in. De deur van de ren stond wagenwijd open en geen konijn te zien. Hadden zich snel verstopt. Waarschijnlijk zijn ze van die hond geschrokken en gauw teruggegaan naar de ren. Knap dat ze die weer wisten te vinden. Ik ze gelijk wat lekkers gegeven en een kwartier later zaten ze weer te chillen. Als er maar geen gasbuik of zo op volgt van de stress.

Geplaatst:

Pfffffff 😱😱Dat is a schrikken 😳

Wat fijn dat je zulke oplettende buren hebt 🙏🏼😇 En wat goed dat ze zelf weer terug waren gegaan 🥰

Nu snel dat stomme ding maken💪🏻😊.

Geplaatst:
3 uren geleden, Lappie2 zei:

Nu snel dat stomme ding maken

Maandag even fietsolie halen. We hadden nu alleen dikke olie en dan krijg je zo'n troep op de tegels. Nu zorgen dat de haak goed dichtschuift. Komt door roestvorming.

Ik had het wel eens willen zien hoe ze voorzichtig naar buiten gingen. Ze hebben toch even moeten hupsen over de tegels en zaten zeker in de berm te knabbelen. Goed dat ze niet onder een trekker of zo gekomen zijn. Die komen regelmatig langs. Geen druk verkeer maar er hoeft er maar een te komen en het kan mis gaan. Maar ook de hond van de overburen is een groot gevaar. Die jaagt achter alles aan. En men heeft hem niet voldoende onder controle.

Ja, heel fijn dat de buren het zagen.

Geplaatst:

😱 Nachtmerrie! Wel fijn dat je buren direct bellen in zo'n situatie en ook weten hoe ze er uit zien. Je hebt ook wilde keutelaars in de buurt, toch? Anders zou je kunnen kijken of je een spoor vindt met keutelhoopjes. Welke weg ze genomen hebben en of ze aan de hand daarvan de weg terug konden vinden. 

Ik denk dat ze de route vanuit de transpotbox kennen, ik weet niet hoeveel ze kunnen overzien vanuit de ren? 

Ik ben blij dat je ze weer veilig en wel terug hebt. Volgens mij dubbel check je alles nog wel even voorlopig 😅 

Geplaatst:

Wat een schrik. 😱  Ik heb destijds onze konijnen op de BuurtApp (3 straatjes) gezet, omdat ik ook altijd doodsbang ben dat ze door alles heen ontsnappen.

Wat fijn dat jouw buren hebben gebeld en dat alles goed afgelopen is. Nu duimen dat er geen gezondheidsstaartje aan zit!

Geplaatst:

Wat is dat schrikken zeg! Hoop voor je dat ze er niks aan overhouden. Zeker in het buitengebied.  Hier zijn ze 2 keer 's ochtends ontsnapt omdat ik 's avonds vergeten was om de deur te vergrendelen maar ze blijven hier in de tuin. Ze kunnen zo de oprit af want het is hier niet omheind. Maar beide keren hoopte ik ook dat geen gezondheidsproblemen kregen en dat gebeurde gelukkig ook niet

Kushi's vader is ook ooit een keer ontsnapt omdat de jongste (toen nog een peuter) het hok open had gedaan. Hij was echt veel verder dan de achtertuin maar kwam wonderbaarlijk uit zichzelf terug! Kushi's moeder bleef gewoon in het hok zitten trouwens 

Geplaatst:
18 uren geleden, Kolino zei:

Je hebt ook wilde keutelaars in de buurt, toch? Anders zou je kunnen kijken of je een spoor vindt met keutelhoopjes. Welke weg ze genomen hebben en of ze aan de hand daarvan de weg terug konden vinden. 

Ik zal morgen eens kijken of er keutels liggen. Maar door de regen zal het wel weggespoeld zijn. Inderdaad daaraan had ik wat kunnen zien misschien.  In de transportbox gaan ze altijd in de ren en dan worden ze naar de auto gedragen. Ze kenden die weg dus niet. Ze zien vanuit de ren alleen de achterkant van ons huis, het weiland en onze serre. Vanuit de serre kan ik ze zien maar nu met de kou heb ik de kliko's ertegenaan gezet. zodat ze nog meer beschermd zitten. Wilde hazen genoeg hier en die kunnen bij de ren komen. Ik ben wel trots op ze dat ze teruggegaan zijn. Ook een mooi idee dat ze de ren dus als veilig beschouwen. Het was een leuk avontuur voor ze maar niet voor herhaling vatbaar denk ik.

Tot nu toe lijken ze er niets aan over gehouden te hebben. Maar je weet nooit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .