Lappie2 Geplaatst: 27 september Geplaatst: 27 september En daar gaan we weer π₯ Vanmorgen met ontbijt gooide hij alle brokjes over de vloer. Dacht dat hij boos was dat ik 40 minuten te laat kwam. 2 uur later het groen voer maar daar nam hij weinig van.Β Β Hij lag weer veel languit. Heb m opgepakt, geen harde buik. Beetje geaaid en een verdwaald hard poepje uit zijn vacht gehaald. Daarna ging hij naar toilet en zag een grote donkerbruin rode plas op de mat. Heb m van alles aangeboden, maar nam niks aan... Toen 20 minuten gemasseerd en hoorde veel gerommel. Had beneden alles klaargezet voor hem en mee genomen. Spuitje met pijnstiller gegeven en een spuit met water en pilletje om zijn honger op te wekken. 1,5 uur met hem in mijn shirt en Deken op de bank gezeten. Hij viel echt in slaap ..Hij voelde wat koud. Net weer gemasseerd en bakje kamille thee gemaakt. Nu is dochter thuis dus die neemt de zorg even over. Als hij binnen nu en een uur nog niks knabbelt maak ik dwangvoer.Β Β Ondertussen zit kleine hem flink te likken en al zijn onaangeroerde eten naar binnen te schrokken. Ga ik nu maar even weg zetten anders heeft kleine straks ook buikpijn. 2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 27 september Auteur Geplaatst: 27 september Dwangvoer zit er in. Hij ligt nu onder een dekentje op zijn favoriete plekje te slapen. Kleine ligt ernaast en likt zijn koppie. Dochter houd de wacht en over een paar uur neem ik het weer over... Kom op Leeuw ππΌππΌππΌ Quote
Cheeta26 Geplaatst: 27 september Geplaatst: 27 september Aww.. hopelijk voelt hij zich snel beter 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 27 september Geplaatst: 27 september Heb je een snuggle safe? Die blijven best lang warm en Flo ging erop liggen. Sterkte. Het doet me denken aan afgelopen week met Flo. Ik vind het nog steeds spannend om de ren binnen te gaan. Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Heb je een snuggle safe? Die blijven best lang warm en Flo ging erop liggen. Sterkte. Het doet me denken aan afgelopen week met Flo. Ik vind het nog steeds spannend om de ren binnen te gaan. Heb geen magnetron.Β Β Krijg je gewoon trauma,s vanπ₯ Β Rond 4 uur heb ik m thee gegeven en dat dronk hij. En pijn stiller likte hij netjes op. Dwangvoer beetje en om 6 uur weer een beetje. Hij begint al wat meer te bewegen. Honger pilletje er ook in gepropt net. Hij keek net in de bakjes....maar niet eten. In ieder geval is hij weer wat nieuwsgierig.Β Β Het is hier echt niet mogelijk om op zondag een dierenarts te vinden dus we gaan nog door. Om 10 uur weer dwangvoeren. Gooi er deze keer maar weer een baby potje doorheen.Β Β Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september Grote troebele plas gevonden op en onder de mat. Rood,bruin en wit geel. Lijkt dus weer op blaaszandπ₯΄ Β Zijn blaas voelt vol aan. Ik snap het niet.. Ze krijgen echt veel minder brok en veel meer nat groen. Ging een hele lange tijd goed zo. Morgen direct naar spoed. Moet 5 sept weer naar NL. Ben bang dat ik dat moet veranderen π Arm diertje π₯ Quote
bunnyempress Geplaatst: 28 september Geplaatst: 28 september Wat rottig @Lappie2. Ik hoop dat hij snel opknapt. Ik weet dat er wat groentes zijn die wel ook slecht kunnen zijn voor blaaszand, maar even niet uit mijn hoofd. En ook het water kan teveel calcium bevatten, maar hij kreeg toch al fleswater?Β Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september 2 minuten geleden, bunnyempress zei: Wat rottig @Lappie2. Ik hoop dat hij snel opknapt. Ik weet dat er wat groentes zijn die wel ook slecht kunnen zijn voor blaaszand, maar even niet uit mijn hoofd. En ook het water kan teveel calcium bevatten, maar hij kreeg toch al fleswater?Β Wij hebben calcium arm kraanwater πΒ Ze krijgen 2x per dag, Romeinse sla, dille, bleekselderij, komkommer, veldsla of rucola en af en toe wat peterselie, wortelloof, radijs loof of mini stukjes appel. Grote hoeveelheid Timothy hooi, en heeeeel af en toe gedroogde kruiden als snoep. Maar dat is echt heel weinig. Beaphar care plus is nog het enige wat ze aan droog krijgen. En dat is 15gr 2x per dag.Β Β Voordat hij die steen kreeg, kregen ze helemaal geen groen door dat kak probleem. Dat probleem is volledig voorbij. Dus sinds de steen eruit is eten ze vers groen.Β Muren worden al lang niet meer aan geknaagd π€ͺ Dus daar kan het ook niet aan liggen. Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september Ze zitten nu samen in de tunnel. Kleine voor hem de wacht te houden. Kan Leeuw niet pakken nu. Kleine gromt naar me π grote broer. Wel heel schattig hoe hij voor hem hem op komt π₯° Maarja ik moet Leeuw zo toch pakken. Net weer grote rode plas gezien. Zolang hij nog plast is het oke. Niet zoals de vorige keer dat hij helemaal niet meer kon plassen.Β Β Β Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september Heb de grote kooi naar beneden genomen. Staat gewoon in de slaapkamer zodat ze elkaar nog zien en ruiken. Maar zo kunnen we hem makkelijker in de gaten houden. Hij verstopte ze zich steeds op de moeilijkste plekjes π. Puppymats en oude fleece deken en nog meer dekentjes. Koud is het gelukkig niet. Hooi en wat groen.. Β Nu nog een flesje vinden want hij stond letterlijk met het hele lijf in de theeπ Β Karton op de kooi zodat kleine zich niet bezeerd als hij erop springt. Dochter neemt de bank van8 zodat ze extra op kan letten.Β Β Quote
Lappie2 Geplaatst: 28 september Auteur Geplaatst: 28 september Hij ligt lekker onder zijn dekentje. Net weer flinke pap erin en spuitje water.Β 2 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 28 september Geplaatst: 28 september 14 uren geleden, Lappie2 zei: Moet 5 sept weer naar NL. Zeker 5 oktober? Dat is al snel. Dus dan lijken de problemen meer door de blaas dan gasbuik te zijn? Ik ben juist van plan om minder groenten te voeren. Ze krijgen het nog wel maar minder. Ik wil dat ze meer hooi gaan eten. Nu doe ik er kruiden door en lijken ze meer hooi te eten. Er komt ook veel naast de bak maar met die kruiden erdoor lijkt wel aantrekkelijk te zijn voor ze. Quote
Lappie2 Geplaatst: 29 september Auteur Geplaatst: 29 september 5 uren geleden, To van de Veluwe zei: Zeker 5 oktober? Dat is al snel. Dus dan lijken de problemen meer door de blaas dan gasbuik te zijn? Ik ben juist van plan om minder groenten te voeren. Ze krijgen het nog wel maar minder. Ik wil dat ze meer hooi gaan eten. Nu doe ik er kruiden door en lijken ze meer hooi te eten. Er komt ook veel naast de bak maar met die kruiden erdoor lijkt wel aantrekkelijk te zijn voor ze. Ow hahaha wat stom π oktober inderdaadπ Β Leeuw heeft veel vocht nodig dus vers groen blijft. Gelukkig heeft hij net zelf gegeten en vanacht ook. Maar geen plas of keutels. Over een uur vertrekken we naar de dierenarts. π€πΌπ€πΌπ€πΌ Quote
bunnyempress Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september 4 uren geleden, Lappie2 zei: Β Gelukkig heeft hij net zelf gegeten en vanacht ook. Maar geen plas of keutels. Over een uur vertrekken we naar de dierenarts. π€πΌπ€πΌπ€πΌ Hopelijk goed nieuws.Β π€πΌΒ π€πΌπ€πΌΒ 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 29 september Auteur Geplaatst: 29 september Flinke blaasontsteking π₯ 2 uur in de wachtkamer gezeten maar daarna direct in de rΓΆntgen en gelukkig geen steen. Nog een echo erachteraan waar de ontsteking duidelijk zichtbaar was. Week ab kuur in pilvorm, pro.b en pijn medicatie plus de boon ampullen. Maandag terug voor controle. En mijn 1na laatste trip naar NL moet even wachten. Voor @To van de VeluweΒ het was 75 euro totaal π Β Hij kwam net al aanrennen voor zijn haarbal maag snoepje. Dus dat is een goed teken. πΒ Β Dank jullie wel voor de beterschapjesβ€οΈπ€π€ Β 1 1 Quote
Lio en Leia Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september Duimen voor snel nog beterschap ππ 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september 10 uren geleden, Lappie2 zei: het was 75 euro totaal π Hahahaha, best wel veel geld maar als je ziet wat je er allemaal voor krijgt, krijg je wel waar voor je geld! Hoe kunnen ze het er voor doen, zou je zeggen. Hoe zijn de salarissen in Polen? Want het is wel een land waar het economisch steeds beter mee gaat toch? Fijn dat Leeuw toch weer wat opknapt. Jammer van je reis naar Nederland maar is een paar dagen later erg voor je? Quote
Lappie2 Geplaatst: 30 september Auteur Geplaatst: 30 september (aangepast) 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Hahahaha, best wel veel geld maar als je ziet wat je er allemaal voor krijgt, krijg je wel waar voor je geld! Hoe kunnen ze het er voor doen, zou je zeggen. Hoe zijn de salarissen in Polen? Want het is wel een land waar het economisch steeds beter mee gaat toch? Fijn dat Leeuw toch weer wat opknapt. Jammer van je reis naar Nederland maar is een paar dagen later erg voor je? Salarissen zijn een stuk hoger dan vroegahhhπ€ Maar dit is geen prive dierenarts/ziekenhuis. Daarom zijn de prijzen laag. Alleen voor gebruik van rΓΆntgen en labuitslagen betaal je de volle mep.Β Β Tja de reis .Β Moet een paar weken uitgesteld worden. Maargoed Leeuw is belangrijker dan de verkoop van mijn huis. Kopers zijn het er gelukkig helemaal mee eensπ₯° 30 september aangepast door Lappie2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 5 oktober Auteur Geplaatst: 5 oktober Het arme ding heeft zo,n hekel aan de ampullen en probioticaπ©π£ Trappen, fluiten en echt aanvallen en Oortjes stijf naar achteren. Ab gaat goed gelukkig. Morgen om 14 uur controleππΌππΌπ€πΌπ€πΌ Β Voor de rest doet hij weer gewoon zoals altijd. Eet goed, drinkt goed, speelt met zijn vriendje. Is gelukkig nog niet bang van me..behalve 2 keer per dag omdat hij al weet dat hij medicatie krijgt. Maar daarna..niet direct natuurlijk...mag ik hem weer lekker aaien en knuffelen π₯° Β 4 Quote
Arielle Geplaatst: 6 oktober Geplaatst: 6 oktober Ik lees vaak stilletjes mee op dit forum. Maar wat een zorg kindje π ik wilde toch even zeggen dat ik het zo goed vind dat jij en je dochter zo lief en goed voor Leeuw zorgen! 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 6 oktober Auteur Geplaatst: 6 oktober 20 minuten geleden, Arielle zei: Ik lees vaak stilletjes mee op dit forum. Maar wat een zorg kindje π ik wilde toch even zeggen dat ik het zo goed vind dat jij en je dochter zo lief en goed voor Leeuw zorgen! π€ Hij is ook echt een poepie en heeft zoveel meegemaakt in zijn 5 jaarπ₯΄Β Waaronder 3 jaar flinke verwaarlozing. Β Nu is het net het lelijke eendje dat een zwaan geworden is. Zo mooi in zijn vacht en lekker afgevallen, sportief, gekkigheid en gelukkig. Geen hopen kak meer π₯³. Nu dus die blaasproblemen πΒ Β Ga vandaag ook bespreken wat we nog extra voor hem kunnen doen en eventueel nog een keer richting de exotische dierenarts 100km verderop. Want er is duidelijk iets niet pluis.Β Β Β Β 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 6 oktober Auteur Geplaatst: 6 oktober Nou pfffffff hoofdstuk blaasontsteking is weer voorbij πͺπ»π Ze moest even moeilijk doen want meneer vond het schijnbaar een goed idee om precies een gasbuik te krijgenπ Ik had hem al een paar dagen geen maag darm snoepje gegeven omdat ik niet wist of dat verstandig was met alle medicatie. Duidelijk dus dat die snoepjes hem helpen.Β Β Voelde al de harde buik toen ik hem in de reis kooi zette, dus direct een snoepje gegeven. En net druppels gegeven om hem te helpen.Β Verder nog even een week doorgaan met ampullen en probiotica. Zijn leukste momentjes met mijπ Β Ze hoopte me nooit meer te zien en dat hoop ik ookπ€πΌππΌππΌππΌππΌππΌHoe gezellig ze ook zijn hoor hihi. Helemaal klaar meeπ Β Nog zeker 20 minuten samen zijn dieet bekeken, maar ze kan niks geks zien en alles zou goed moeten zijn. Ze zat nog te bedenken om ipv Beaphar toch weer over te gaan op Versele...maar kwam daar later weer op terug. Mijn idee om cranberry,sΒ te geven vond ze heel goed. Dus die ga ik zo bestellen. De 100%. Β Weer voor @To van de VeluweΒ 45 minuten in totaal bezig geweest. 3 minuten gewacht in de wachtkamer. Echo, wegen en tempen. Plus zijn hele dieet uit pluizen. 12 euro.Β Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.