Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren zijn we met Finn naar de dierenarts geweest, gewoon omdat ik ook even haar mening wilde over de epilepsie behandeling.

We zouden nog ietsje lager kunnen, maar eigenlijk raadde ze het niet aan omdat er dan ook weer meer kans is dat de aanvallen terug komen. 

Alternatief is overstappen naar een ander middel. Maar dat is 10x zo duur als wat we nu geven en met het formaat hond dat Finn is, gaat dat over honderden euro's per maand. Als het moet, moet het natuurlijk, maar voor nu blijven we hier op en kijken we hoe het loopt, tegen eind dit jaar weer controle. 

Finn is 3 kg afgevallen maar heeft nog wel wat overgewicht, we mogen dus nog eventjes doorgaan met afvallen 😉 

Finn heeft veel last van "kwaaltjes". Dan heeft hij opeens ergens een plek met schilfers, dan weer een hotspot, dan weer een voorhuidontsteking. Zijn weerstand is laag. De dierenarts denkt niet dat dat een bijwerking is van de medicijnen, de lage weerstand, en adviseert om aanvullend te kijken naar weerstand verhogende middeltjes voor Finn. Daar moet ik nog even goed induiken (tips zijn welkom). 

Geplaatst:
2 uren geleden, Evee zei:

Gisteren zijn we met Finn naar de dierenarts geweest, gewoon omdat ik ook even haar mening wilde over de epilepsie behandeling.

We zouden nog ietsje lager kunnen, maar eigenlijk raadde ze het niet aan omdat er dan ook weer meer kans is dat de aanvallen terug komen. 

Alternatief is overstappen naar een ander middel. Maar dat is 10x zo duur als wat we nu geven en met het formaat hond dat Finn is, gaat dat over honderden euro's per maand. Als het moet, moet het natuurlijk, maar voor nu blijven we hier op en kijken we hoe het loopt, tegen eind dit jaar weer controle. 

Finn is 3 kg afgevallen maar heeft nog wel wat overgewicht, we mogen dus nog eventjes doorgaan met afvallen 😉 

Finn heeft veel last van "kwaaltjes". Dan heeft hij opeens ergens een plek met schilfers, dan weer een hotspot, dan weer een voorhuidontsteking. Zijn weerstand is laag. De dierenarts denkt niet dat dat een bijwerking is van de medicijnen, de lage weerstand, en adviseert om aanvullend te kijken naar weerstand verhogende middeltjes voor Finn. Daar moet ik nog even goed induiken (tips zijn welkom). 

Voor de konijnen kreeg ik van die boon ampullen. Vitamine bom voor honden en katten. Om zijn immuun weer op te krikken.

Heb ergens een foto van geplaatst bij Leeuws steen topic. Zal even zoeken. 

Geplaatst:

Het is een Pools product sinds 2008 maar zie dat dierenapotheek.nl het misschien heeft.

Zo niet...dan kan ik het eventueel bestellen voor je hier. 2e week september gaan we weer richting NL. Dan kan ik het daar per post naar je versturen. Is denk ik goed koper dan verzenden vanaf hier...

Denk ook maar mee hoor...

Geplaatst:

Dankjewel voor het meedenken! Ik denk dat er genoeg lokale alternatieven te vinden zijn. Voor nu zijn we gestart met een probiotica, maar verder moet ik nog even goed uitzoeken. Er is zoveel keuze. Ik denk dat we ook gewoon kijken wat effect gaat hebben en wat niet. 

• Vind ik leuk 1
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .