Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij zal vast een beetje suf van de medicatie worden, de eerste dagen. Ik hoop dat de medicatie snel goed ingesteld is. 

Ik snap wel dat als de behandeling vaak niet verandert, je over meer onderzoek na wilt denken. Als het werkt en hij de bijwerkingen (is in het begin mogelijk ff niet leuk) kan dragen, dan is weinig reden toe. Het medicijn wat hij nu krijgt zal ook het beste onderzocht zijn bij honden (aanname). 

Geplaatst:

Helaas heeft hij last van bijwerkingen. Hij heeft weinig kracht in en controle over zijn poten / beweging. Hij valt vaak, kan niet op de bank huppen, kan niet zelf uit de auto springen. Zo dus maar even de dierenarts bellen.

Overigens wel slecht: we hebben dus gewoon geen bijsluiter bij de medicijnen gekregen, wat ik bij een toch wel heftig medicijn als dit wel slecht vind. 

• Verdrietig 2
Geplaatst:

Ai, dat is sneu. Ik zou zeker bellen. Wat raar idd, geen bijsluiter?

Wij krijgen zelfs bij het dwangvoer kopen de vraag voor welk konijn het is,  zodat ze het in het dossier kunnen zetten.

Mijn man: het is voor de EHBO doos. Assistente: zet wel op Lodewijk, die is degene die het vaakst ziek is.

Braaf stickertje erop. Arme Lodewijk.

Geplaatst:

Nou had ik de bijsluiter al wel online opgezocht, ik lees altijd even wat de bijwerkingen kunnen zijn zodat je weet wat normaal is en wat niet. 

Dit is de dierenarts waar we "automatisch" naar over zijn gegaan nadat de onze stopte. Voor de honden hebben we nog geen betere gevonden. Maar we zijn er niet zo tevreden over. De prijs is enorm hoog, de kwaliteit slecht, de wachttijden zijn elke keer nog uitgelopen (wat met onze honden echt niet fijn is). Gelukkig doen ze wel wat ik vraag, maar ja, wie staat er dan in de schoenen van de dierenarts? Dat is niet hoe het hoort. 

En voor het bloedprikken + vaccinaties honden + schildkliermedicijnen luna waren we 750 euro kwijt vrijdag... 💰

Bij de dierenarts die ik nu voor de konijnen heb, zijn de medicijnen van luna 15 euro goedkoper dan bij deze dierenarts... (24 of 39 euro voor hetzelfde doosje...)

Geplaatst:

De assistente gaat het met de dierenarts bespreken en die belt vandaag even terug. 

We gaan straks nog een extra vloerkleed in de woonkamer leggen. We hebben al een tijdje een groot nieuw vloerkleed liggen boven, maar omdat Finn wat lang over de zindelijkheidstraining deed hadden we dat nog niet neergelegd 😅 en zijn we het huidige kleed blijven gebruiken. We merken dat de tegelvloer nu te glad is voor hem, dus we gaan het nieuwe kleed ook leggen, en het huidige kleed leggen we dan in de lengte door de woonkamer. Hopelijk snapt hij dan dat hij beter daar over kan lopen om meer grip te hebben. 

Geplaatst:

Ze belde net met de uitslagen van het opgestuurde bloed, dat is allemaal normaal.

Dus ik gaf aan net gebeld te hebben over de bijwerkingen, we mogen de dosering verlagen. 

Geplaatst:
13 uren geleden, Evee zei:

Ze belde net met de uitslagen van het opgestuurde bloed, dat is allemaal normaal.

Je had het elders over de nieuwe DA: Julder dierenarts. Kun je t.z.t. naar overstappen. Ik vind 750 euro echt veel geld voor wat er gedaan is. 

Geplaatst:
6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Je had het elders over de nieuwe DA: Julder dierenarts. Kun je t.z.t. naar overstappen. Ik vind 750 euro echt veel geld voor wat er gedaan is. 

Ik had tegen de 500 verwacht aan kosten, bloedonderzoekwas echt wel uitgebreid,  op mijn verzoek.  Maar ja, je moet iets, ze hebben toch de zorg nodig. Dus die 750 betaal je ook.

Geplaatst:
2 uren geleden, Evee zei:

Finn is duidelijk niet fit. Hij is niet zichzelf. Blij dat ik gewoon thuis kan werken.

Fijn dat je het in de gaten kan houden. Ik hoop dat Finn zich gauw beter voelt bij de lagere dosering.

Aan de ene kant *konijnendropjes*  dat ze niets in zijn bloed vinden, aan de andere kant fijn dat er niets echt heel fouts aan de gang is.

Geplaatst:

Is epilepsie niet iets dat je alleen kunt regelen met medicijnen? Trial and error? Ik heb een achternichtje met ernstige epilepsie. Is niets aan te doen. Alles geprobeerd. Vandaar dat ik zei: trial and error.

En EEG en MRI. Wat kunnen ze bij honden voor onderzoeken doen?

Geplaatst:

Het kan een behandelbare oorzaak hebben zoals diabetes, calciumtekort enz. Als dat zo is wil je die oorzaak natuurlijk ook behandelen. 

Omdat Finn wat achtergebleven is in zijn geestelijke ontwikkeling en een rare vacht heeft (veel te veel onderwol) zijn ook de hormonen uitgebreid geprikt, schildklier testosteron enz. Op ons verzoek. Dat is allemaal normaal.

Tumoren en ontstekingen kunnen soms via echo of (beperkt) op Röntgenfoto gezien worden. En anders inderdaad, mri en ct scan kan ook, dat kost al snel 1000 euro, we moeten er een eind voor rijden. En de uitkomst blijft waarschijnlijk dat we het bij medicijnen houden, of je leert dat het een snel aflopende zaak is voor hem. 

Klopt hoor, dat het zoeken is naar juiste dosering en soort medicijnen. Maar om hem zoals nu te zien, met de bijwerkingen, breekt ons hart wel een beetje. 

• Verdrietig 1
Geplaatst:
Op 11-6-2025 om 11:15, Evee zei:

Maar om hem zoals nu te zien, met de bijwerkingen, breekt ons hart wel een beetje. 

Begrijpelijk. Het komt verder niet in zijn stamboom voor? Bijv. generaties terug?  Noch aan vaders-, noch aan moederszijde? Voor fokkers misschien ook lastig. Is hij de enige uit het nest?

Maar als hij goed ingesteld is, kan het ook zijn dat hij er nooit last meer van heeft.

Geplaatst:

Nee het komt er totaal niet in voor in de fok lijnen. Dikke pech dus. En erfelijke epilepsie zie je meestal al in de eerste 6 maanden. Finn is inmiddels 2.

Het is niet erfelijke epilepsie zonder aanwijsbare oorzaak voor nu.

Geplaatst:

Het gaat wel ietsje beter met Finn. Hij is nu vooral moe, apatisch, lusteloos. Hij zakt niet meer door zijn poten maar sloft nog wel en staat niet zo stevig. 

Voordeel bij een nadeel, de laatste 2 nachten slaapt hij door, wij schrikken overigens dan nog steeds rond 5 uur half 6 wakker "Gaat het wel goed met Finn?!?" 😂 Zo gewend zijn we dat hij tussen 3-5 ons wakker maakt.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik hoop dat hij zich gauw weer goed voelt. Bij mensen zijn de heftigste bijwerkingen na 3 weken vaak voorbij, maar hoe dat bij honden zit weet ik niet. Wel fijn dat jullie wat beter kunnen slapen. Elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar denken.

Geplaatst:
6 uren geleden, Evee zei:

6 weken,  gaf de dierenarts aan.

Ik ben nu overigens vroeg wakker door mijn man, niet door de honden 😂

Is het de hond niet....moet het de man zijn🙄🤪😂😂

• Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

We zijn op weg naar de dierenarts nu, voor controle en bloedonderzoek voor Finn. Met de lagere dosering lijkt het wel beter te gaan. Niet perfect, maar leefbaar. We zijn benieuwd naar de uitkomsten.

Geplaatst:

Hij is gewogen (en te dik 😂) heeft de herhaalprik tegen kennelhoest gehad en er is bloed afgenomen voor onderzoek.

Morgen waarschijnlijk de uitslag. 

Geplaatst:
24 minuten geleden, Evee zei:

Hij is gewogen (en te dik 😂) heeft de herhaalprik tegen kennelhoest gehad en er is bloed afgenomen voor onderzoek.

Morgen waarschijnlijk de uitslag. 

Oei nog een rolmops 🤪🙈 

• Haha 1
Geplaatst:

De uitslag is goed!

De waarde moest tussen de 65-150 zitten en het is 97. Dus als wij tevreden zijn / kunnen leven met deze bijwerkingen, die in de eerste paar maanden het ergst zijn en daarna ook nog kunnen verdwijnen, wat wij natuurlijk eigenlijk wel hopen. Dan is deze dosering prima voor Finn. 

Over 6 maanden weer een check. 

• Vind ik leuk 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .