Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Fluffy en Pip plassen helaas nog weleens naast hun bak. Nu stinken de stoeptegels op die plek echt enorm naar urine. Vorige keer heb ik geprobeerd om het schoon te maken met azijn, maar dat helpt helaas niet echt. Mijn man zegt dat ik het moet schoonmaken met chloor, maar ik twijfel of dat wel gaat werken.

Iemand hier toevallig een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er ook van die witte vlekken op zitten? Als Lodewijk het weer niet op kan houden, omdat mijn man voor de deur van het hok zit, dan plast hij weleens waar hij zit.

We krijgen dan zo'n witte vlek na opdrogen, want er zit natuurlijk wat meer calcium in de plas van konijnen. Als we daar dan dus azijn opdoen, dan zie je dat gewoon opborrelen en daarna doen we vaak heet water en dan is het schoon.

 

Bij de grote schoonmaak, als ze een paar dagen weg zijn, dan wil mijn man het nog weleens helemaal schrobben met heet water en evt. met een beetje azijn.

Wij hebben nog nooit chloor gebruikt.

 

Wat hebben jullie evt. tussen de tegels? Want als daar zand tussen zit, dan heb je eerder kans dat dit de urine heeft opgenomen en dat je dat blijft ruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de toiletten doe ik vaak een keukenpapiertje erin en dan een laagje azijn, misschien zou je dat ook op de tegels kunnen doen, zodat het iets meer kan intrekken?

 

Moeten de konijnen natuurlijk niet in de buurt zijn, keukenpapier met azijn kan niet goed zijn voor de darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, happy211 zei:

Bij de toiletten doe ik vaak een keukenpapiertje erin en dan een laagje azijn, misschien zou je dat ook op de tegels kunnen doen, zodat het iets meer kan intrekken?

 

Moeten de konijnen natuurlijk niet in de buurt zijn, keukenpapier met azijn kan niet goed zijn voor de darmen.

Dat kan ik wel proberen. Konijnen kunnen dan even los in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .