Ga naar inhoud

Gebroken of gekneusd?


Aanbevolen berichten

Mijn konijn van 9 weken oud lieten wij door de woonkamer heen lopen, alleen toen wij gingen eten en schoof ik perongeluk de stoel naar achter kwam de poot van de stoel op haar achterpoot.

 

Ze loopt nu al 2 dagen mank met haar achterpoot, ze leunt er niet volledig op maar staat wel nog op haar achterpoten af en toe. Wanneer ze loopt trekt ze die poot nu altijd op. Ik heb geprobeerd haar pootje aan te raken alleen dan trekt ze het snel weer terug.
 

Ik ga met haar zo snel mogelijk naar de dierenarts maar de eerstvolgende dag dat we daar heen kunnen is over 2 dagen. Dus wil ik eigenlijk weten of het gebroken of gekneusd is en wat ik in de tussentijd het beste kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou terugbellen naar de dierenarts, of verder zoeken naar een dierenarts waar je eerder terecht kan. Want heel eerlijk: er is een aanzienlijke kans dat als je dat niet doet jouw konijn voor het moment van de afspraak is, dood is. 

 

Alleen met een röntgenfoto kan bepaald worden wat er aan de hand is. Verder is pijnmedicatie noodzakelijk. Dit zou ik absoluut geen dag laten wachten, laat staan 4! Konijnen laten pijn niet snel zien, en als dat wel zo is, dan is het absoluut een spoedgeval. Dat is jouw konijn dus ook. 

 

Gewoon brutaal zijn en zorgen dat je vandaag nog bij een dierenarts komt! 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zoiets soortgelijks gehad. Ons konijn heeft toen een teen gebroken. Dat herstelde toen vanzelf, en we kregen eigenlijk alleen pijnstillers tegen de pijn. Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor soort breuk het is. Bij ons was het niet ernstig en herstelde het zich vanzelf maar voor hetzelfde geld heeft jou konijn een iets meer compliceerde breuk. Dus ik hoop voor je dat ze een plekje eerder hebben! Het feit dat ze er nog wel mee loopt vind ik wel positief 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld naar de dierenarts en ze hebben voor mij morgen een plekje vrij gemaakt, dat is tenminste iets eerder dan over 2 dagen. Vroeger dan dat kon niet want het is geen spoedgeval aangezien ze nog heel blij rond huppelt. (Hoop ik)
 

Zou ik haar loopruimte verminderen? Zodat ze haar poot eventueel niet kan overbelasten? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .