Ga naar inhoud

Wesp steek in buik


Aanbevolen berichten

Ik zou de dierenarts bellen voor advies. Het lijkt mij een gevoelige plek om gestoken te worden. 

Is de angel er wel uit? 

 

Bij klachten zeker naar de dierenarts gaan, maar ik zou voor advies toch alvast ook even bellen nu.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw andere bericht naar dit topic verplaatst, omdat het over hetzelfde onderwerp gaat.

 

Hoe bedoel je dat hij raar geworden is?

 

Ik zou de dierenarts bellen om te vragen welk gedrag je bij een wespensteek kunt verwachten als je dat nog niet gedaan hebt.

 

Een konijn dat zich niet lekker voelt, is vaak rustiger en ligt/zit anders. Het is lastig te beschrijven, want het klinkt vaak alsof ze rustig liggen, maar als je je konijn kent dat zie je wel dat ze zich anders gedragen dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Majkiedekonijn zei:

Hallo! Majkie is na de angel van de wesp raar geworden zijn gedrag is NOG NIET veranderd Hoe zou je zien dat het konijn zich niet lekker voelt of Hoe laat het konijn zien?

Wat is raar? Valt hij om? Ligt hij in een vreemde houding? Zit hij er steeds aan? 

Was het zeker weten een wesp en geen hoornaar of bij? Hoornaars lijken op wespen maar zijn een stuk groter en de steek is veel pijnlijker plus hun gif werkt verlammend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een wesp was heel erg geel en met die zwarte strepen hij probeerde door majkies vacht heen te gaan maar majkie ging met zijn hoofd naar de achterkant en naam de wesp in zijn mond hij spuugde de hoofd er uit maar de achterkant bleef ik wist dat het een wesp was omdat die eerst op me ijsje zat

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lappie2 zei:

Wat is raar? Valt hij om? Ligt hij in een vreemde houding? Zit hij er steeds aan? 

Was het zeker weten een wesp en geen hoornaar of bij? Hoornaars lijken op wespen maar zijn een stuk groter en de steek is veel pijnlijker plus hun gif werkt verlammend.

 

Het zou kunnen maar het was kleiner en has veel meer geel

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, happy211 zei:

Ik heb jouw andere bericht naar dit topic verplaatst, omdat het over hetzelfde onderwerp gaat.

 

Hoe bedoel je dat hij raar geworden is?

 

Ik zou de dierenarts bellen om te vragen welk gedrag je bij een wespensteek kunt verwachten als je dat nog niet gedaan hebt.

 

Een konijn dat zich niet lekker voelt, is vaak rustiger en ligt/zit anders. Het is lastig te beschrijven, want het klinkt vaak alsof ze rustig liggen, maar als je je konijn kent dat zie je wel dat ze zich anders gedragen dan normaal.

Het is dat we het nog moeten bekijken hij veranderd de Hele tijd van zijn plek en gaat op andere plekken zitten ik zie dat hij minder zijn achterkant schoon maakt we hebben wat brokjes gegeven om zijn stres te zakken hij heeft vaker ongelukken gehad zoals: gifting tulpen/bloemen, kruisspin in zijn buik, chocolate (van paas eitjes dir hij vond) ik denk wel dat hij het overleefd maar het is een wesp en ik weet niet hoe hij op dat regeard en het zal ook kunnen dat de wesp in zijn mond heeft gestoken want hij deed zo raar en eet niet meer harde dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Majkiedekonijn zei:

Het is dat we het nog moeten bekijken hij veranderd de Hele tijd van zijn plek en gaat op andere plekken zitten ik zie dat hij minder zijn achterkant schoon maakt we hebben wat brokjes gegeven om zijn stres te zakken hij heeft vaker ongelukken gehad zoals: gifting tulpen/bloemen, kruisspin in zijn buik, chocolate (van paas eitjes dir hij vond) ik denk wel dat hij het overleefd maar het is een wesp en ik weet niet hoe hij op dat regeard en het zal ook kunnen dat de wesp in zijn mond heeft gestoken want hij deed zo raar en eet niet meer harde dingen.

Als ik het nu goed begrijp heeft hij m doorgeslikt? Zo Ja dan is hij bijna 100% zeker in zijn mondje gestoken. Kun je in zijn bekkie kijken? Of het gezwollen is? Zijn tong bijvoorbeeld.

 

Hoornaars zijn trouwens ook heel geel met zwarte strepen. Zijn reuze wespen zeg maar.

 

Ik zou in iedergeval de dierenarts bellen en vragen wat je kan doen. Misschien een pijnstilling. Het doet al zeer voor ons mensen maar ook nog in de mond of misschien keel 🥺Aaauwwww.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bunnie.and.Clyde zei:

Gelijk de dierenarts bellen. In ieder geval voor overleg. Dit is niet iets wat tot morgen kan wachten, zeker niet als hij in z'n mond gestoken is. Hoe gaat het nu met hem?

Hij is okay hij eet alleen geen harde brokjes heb ik gezien dus ik geef hem een zacht fruitje of kleinere brokjes maar hij lijkt okay 👍 hij is een beetje bang voor veel meer dingen maar na zo'n reactie van hem en de wesp zou ik ook bang zijn en we letter nu op hem meer:> dankje voor het helpen ik ga de dieren arts zo bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jongens de dokter was langs gekomen de angel was blijkbaar alleen vast in zijn mond Naast een van zijn tanden de dokter heeft het er uit gehaald hij is normaal aan het doen de rest van de wesp was in Majkies buik dus hij heeft een klein operatie gehad want bij het scannen bleek de rest van de wesp niet uit gepoept te zijn en dat die gewoon daar vast zat het kwam omdat de angel gebroken was het kleinste deel kwam vast te zitten in zijn buik dus ook de rest van de wesp hij heeft wat geneesmiddel gekregen en een prik het gaat nu goed met hem hopelijk blijft het zo en Majkie blijft nog voor 1 dag bij de dierenarts slapen om te weten of hij een andere reactie krijgt Enzo en als niet kan hij op maandag weer terug komen!   

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Majkiedekonijn zei:

Hoi jongens de dokter was langs gekomen de angel was blijkbaar alleen vast in zijn mond

Dus toch wat aan de hand! Mooi dat het goed af lijkt te lopen. Ik weet niet hoe oud je bent maar kun je misschien typen met punten en hoofdletters? Zinnen zijn beter leesbaar voor ons.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Dus toch wat aan de hand! Mooi dat het goed af lijkt te lopen. Ik weet niet hoe oud je bent maar kun je misschien typen met punten en hoofdletters? Zinnen zijn beter leesbaar voor ons.

Ik vind het niet like om ze NON stop te gerbuiken:>😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Majkiedekonijn zei:

Ik vind het niet like om ze NON stop te gerbuiken:>😂

 

 

We schrijven in het Nederlands met leestekens hier. We gaan echt geen punt maken van spel fouten en af en toe een afkorting of engels woord moet ook kunnen, maar het moet wel voor iedereen leesbaar en te begrijpen zijn. 

 

In de algemene voorwaarden van het forum (dat vinkje dat je moest zetten bij het aanmaken van een account) staat dat je akkoord bent met het schrijven in duidelijke taal hier op het forum 😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .