Ga naar inhoud

Met mijn handen in het haar


Aanbevolen berichten

Op 9-2-2024 om 01:49, To van de Veluwe zei:

Respect voor je inzet!! Laten we hopen dat het gezegde: de aanhouder wint, uitkomt.

Dank je wel! Ik heb vandaag een asiel op honderd kilometer enkele reis gesproken. Zij willen een uitzondering maken en mijn konijnen over twee weken overnemen. De tranen liepen al over mijn wangen tijdens het telefoongesprek, maar ik weet dat dit beter voor ze is en ik wil ze niet uit egoisme houden en ze daarmee beperken in het leiden van het leven dat ze verdienen. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Noir zei:

maar ik weet dat dit beter voor ze is en ik wil ze niet uit egoïsme houden en ze daarmee beperken in het leiden van het leven dat ze verdienen. 

Mooi nieuws voor de konijnen en ook voor jou maar ook iets weemoedigs voor je. Maar je hebt het beste met ze voor. Je zoektocht is beloond en het spreekwoord is uitgekomen!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige situatie is nu overigens dat ze met zijn tweeën in een kamer van zo'n zes vierkante meter verblijven. Ze hebben hun toilet met tweemaal daags vers hooi, groente en fruit en knaagspeelgoed. Echter is hier geen raam aanwezig, waardoor ze alleen maar in kunstmatig licht zitten, wat ik ontzettend naar voor ze vindt. Ook zijn ze gewent om toch wel een aantal uur per dag menselijke aandacht te krijgen wat nu ontbreekt. Het breekt echt mijn hart, maar ik heb momenteel geen andere mogelijkheid. Wellicht dat er iemand toch nog tips heeft om het ze wat aangenamer te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is om ze een een goede plek te bieden. Afscheid nemen is lastig.

 

Natuurlijk missen ze je, maar zolang ze elkaar hebben, denk ik dat het wel ok is, als is het niet ideaal.

Als het lukt, zou ik ze wel Vitamine D geven (druppels, te koop bij de drogist), want die maken ze niet aan met kunstlicht.

Je kan het gewoon op groenvoer of op de brokken druppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit topic niet gevolgd tot nu. Respect voor jou en je inzet. Dat de konijnen nu 6m2 hebben is geweldig. Ze worden heel goed verzorgd er ontbreekt ogenschijnlijk niets aan hun welzijn. Ze zijn samen. Ik ben 3x per dag even bij de konijnen in het verblijf voor de rest vd dag ben ik er niet. Ik kijk wel regelmatig even om het hoekje zoals dat heet maar geef geen aandacht. Ze hebben elkaar, en in mijn optiek geen mens nodig m.u.v. goede verzorging en uitdagingen in het verblijf. Zomers krijgen ze wel meer aandacht moet ik zeggen omdat ik dan ook veel meer buiten ben, dat zal voor velen gelden die konijnen buiten hebben wonen.

 

Ik zou me voor deze 2 weken niet schuldig voelen en zoals @bunnyempress aangeeft misschien vitamine D geven.

 

Succes en sterkte ermee.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je eindelijk een opvang hebt gevonden waar ze terecht kunnen! Je hebt er hard je best voor gedaan. Begrijpelijk dat het afscheid lastig zal zijn. Sterkte alvast!

 

Top dat ze nu lekker de ruimte hebben. Zijn het erg mensgerichte konijnen? Ze hebben elkaar, dat is het belangrijkste. En je verzorgt ze netjes 2 keer per dag. Dat is voor de meeste konijnen echt voldoende! Mijn konijnen worden er niet blijer van als ik vaker per dag kom 🤭

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .