Ga naar inhoud

Medicatie na operatie


tam86

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is vandaag geopereerd aan haar haken. Gisteren eerst met haar naar de spoed gegaan vanwege een gasbuik en onderkoeling. Bij de dierenarts heeft mijn konijn pijnstilling en ciseral via injectie gekregen. Mijn vriend heeft haar opgehaald en vergeten te vragen wanneer we met medicatie moeten beginnen. Moet ik vanavond nog pijnstilling (metacam en metoclopramide) en Cisaral geven? Of vanavond ciseral en morgen pijnstilling?

 

op de verpakking staat:

Cisaral 2x

metoclopramode 3x

metacam 2x Per dag  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels misschien een te late reactie, ik denk dat je al een keuze hebt moeten maken.

Mijn ervaring is dat je de volgende dag zelf moet starten met de medicijnen. In de dierenartspraktijk zorgen ze dat bij zo een ingreep de medicijnen voor die dag al gegeven zijn. De volgende dag pak je het dan zelf verder op. 

 

Sterkte met het herstel! 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie is natuurlijk te laat, maar voor wie het topic tegenkomt. Normaal heeft de dierenarts een systeem waar bij wordt gehouden hoe laat en wanneer de medicijnen gegeven zijn. Een beetje afhankelijk van hoe laat ze is op gehaald had je alleen metoclopramide (na 8 uur) moeten geven en cisaral en metacam dus na een halve dag, in de meeste gevallen betekent dat dat je hier de volgende dag in de ochtend begint.

 

3x daags is dus om de 8 uur en 2x daags om de 12 uur. Tip voor iedereen, vraag gewoon wanneer er voor het laatste moment medicatie is gegeven. Ik durf niet te garanderen dat metoclopramide en cisaral al bij de dierenarts gegeven zijn in dit geval. Het kan, maar het hoeft niet. Dit is soms te zien op de rekening, maar het kan ook zijn dat ze alle medicatie onder een hoedje hebben opgeschreven.

 

Hopelijk heeft ze alweer goed gegeten en zijn vanmorgen de medicijnen er in gegaan 🙂

 

Even als toevoeging metoclopramide is geen pijnstiller, die valt onder dezelfde groep medicatie als cisaral, die zijn beiden om het maag-darmkanaal te helpen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2023 om 06:55, Evee zei:

Inmiddels misschien een te late reactie, ik denk dat je al een keuze hebt moeten maken.

Mijn ervaring is dat je de volgende dag zelf moet starten met de medicijnen. In de dierenartspraktijk zorgen ze dat bij zo een ingreep de medicijnen voor die dag al gegeven zijn. De volgende dag pak je het dan zelf verder op. 

 

Sterkte met het herstel! 

 

Op 26-9-2023 om 12:01, Kolino zei:

De reactie is natuurlijk te laat, maar voor wie het topic tegenkomt. Normaal heeft de dierenarts een systeem waar bij wordt gehouden hoe laat en wanneer de medicijnen gegeven zijn. Een beetje afhankelijk van hoe laat ze is op gehaald had je alleen metoclopramide (na 8 uur) moeten geven en cisaral en metacam dus na een halve dag, in de meeste gevallen betekent dat dat je hier de volgende dag in de ochtend begint.

 

3x daags is dus om de 8 uur en 2x daags om de 12 uur. Tip voor iedereen, vraag gewoon wanneer er voor het laatste moment medicatie is gegeven. Ik durf niet te garanderen dat metoclopramide en cisaral al bij de dierenarts gegeven zijn in dit geval. Het kan, maar het hoeft niet. Dit is soms te zien op de rekening, maar het kan ook zijn dat ze alle medicatie onder een hoedje hebben opgeschreven.

 

Hopelijk heeft ze alweer goed gegeten en zijn vanmorgen de medicijnen er in gegaan 🙂

 

Even als toevoeging metoclopramide is geen pijnstiller, die valt onder dezelfde groep medicatie als cisaral, die zijn beiden om het maag-darmkanaal te helpen.

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen pijnstilling gegeven, maar wel ciseral. Het gaat heel goed met haar. Keutels zijn nog wel klein, maar wel een mooi aantal keutels. Ze eet goed. Vooral groenvoer en kruiden gaan er goed in. 
 

@Kolino ik had helaas geen rekening doorgestuurd gekregen. Heel onhandig, maar weer wat geleerd voor de volgende keer. 
 

wat een onhandig spul die metoclopramide. Het is een soort pasta. Ik spoot het haar bekkie in, maar viel er gelijk weer uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .