Ga naar inhoud

bamboe voor vacht


hemmel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Heeft iemand eens een tip, artikel of onderzoek gelezen over de effecten van bamboe?

 

Mijn gecastreerde ram is 9 en heeft zijig halflang haar. Sinds een halfjaar heeft hij kale schrale hakjes. Ik heb vinyl in de ren gelegd en dik stro in verschillende toiletbakken. Hij kreeg de hele zomer geregeld aardbeiblad, frambozenblad, echinecea blad en smalle weegbree. Ik ga nu goudsbloem en brandnetel toevoegen.

Hij heeft 2 voedsters en 7 m2 de ruimte en zijn nagels zijn kort genoeg.

 

De hakken zijn niet verbeterd. Hij heeft zijn haarstructuur tegen, denk ik. Ikzelf slik bamboe tabletjes voor mijn haar en vanmorgen stond ik ernaar te kijken en dacht: waarom geen bamboe blad aan mijn ram geven? Mijn buurman zegt dat ik zijn bamboe mag plukken en ze krijgen het soms.

 

Heeft iemand kennis hiervan?

Of een ongefundeerde mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen reden om geen bamboeblad te geven. De plant neigt naar een reuze grassoort, dus al zou het niks doen, dan nog is het een fijne "ik houd de darmen lekker op gang" plant. Het kiezelzuur (silicium) wat er in zit is goed voor de tandjes. Of het genoeg doet voor de huid, ja wel iets, maar het is niet de eerste plant waar ik aan denk. De claim is er wel dat het voor huid en haar goed is. Maar dat heeft dus ook met silicium te maken. Ik moet wel zeggen dat silicium eigenlijk in alle planten zit, dus daarvoor hoef je niet perse bamboe te geven.

 

Ik zit ook aan zaden te denken, de oliezaden, zoals lijnzaad en zonnebloempit. Ik gebruik zelf nog mariadistelzaad voor mijn konijnen bij andere problemen, maar ik heb ook ergens gelezen dat het goed is voor de huid.

 

Kamille wordt ook wel eens genoemd voor de huid, maar of dat sterk genoeg is... Ze vinden het vers/gedroogd wel lekker 🙂 

 

Ik ga nog even nadenken of er nog meer in me opkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet kun je dat gewoon meteen geven en hoef je het niet te laten liggen. Je kunt natuurlijk wel een deel drogen voor later, op de manier dat je al deed. De zaden vinden ze hier beiden heerlijk, maar de gedroogde plant (vers lukte dit jaar niet meer) vindt maar eentje lekker. Prikt alsnog hoor 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb me toch een grote plant uit het land getrokken!!!!

 

Distels steken is distels kweken. Elk stukje wortel dat blijft liggen wordt een complete nieuwe plant. Voor zover ik weet is het advies dus gewoon eraf blijven (distels laten staan is distels kapot laten gaan 😄).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lollie zei:

Elk stukje wortel dat blijft liggen wordt een complete nieuwe plant.

Al jaren lang spoten ze de distels dood maar ze bleven komen. Ik ben begonnen met ze uit te steken. En na een paar jaar is er geen distel meer te zien.

Nu stonden ze op een andere plek. Ik denk dat de plant wel een doorsnede had van 1 meter. Ik heb hem natuurlijk met wortel en al verwijderd.

En je moet hem verwijderen voordat de plant van die pluizen heeft. Die lagen ook al elders en heb ik de kruimeldief opgezet. Ging perfect.

Ik heb een eigen compostbak maar daar doe ik zulk 'tuig' niet in. Trouwens ik vind het een prachtige plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Miranda de Vries gemaild. Die werkt bij Dtails en adverteerde in Lang Leve Konijnen dat je vragen mag mailen.

Ze mailde namen van bladeren en zaden die ik zeker ga bestellen, maar ze wees me ook op fysiotherapie. Misschien moet het bekken van de 9-jarige worden losgemaakt, zodat hij weer op zijn tenen gaat lopen.

Ik heb donderdag een afspraak met Eelko van Dierenkliniek Hees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, hemmel zei:

Misschien moet het bekken van de 9-jarige worden losgemaakt, zodat hij weer op zijn tenen gaat lopen.

Als je dit zo schrijft, dan denk ik, kijk ook even goed naar de lengte van de nagels! Ik durf het zelf nooit zo kort te knippen als de dierenarts doet, ben een beetje een watje. Maar goed kort houden kan helpen tegen verkeerde belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .