Ga naar inhoud

Voedster sterilisatie en zindelijkheid


kv1983

Aanbevolen berichten

Mijn voedster van 2 jaar wordt volgende week gesteriliseerd. De reden hiervoor is omdat ze constant op het hoofdje van het rammetje rijdt en bij de laatste schijnzwangerschap ook hele plukken haar uit hem trok. Verder is het echt een lieverd hoor.

 

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat ze wat zindelijker wordt. Sommige periodes is mevrouw zindelijk en andere periodes plast ze echt alles onder. 

 

Heeft iemand meegemaakt dat de voedster na sterilisatie/castratie zindelijk werd? Het scheelt een hoop schoonmaakwerk..

IMG_4295.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als gastgezin voor de opvang een hele tijd een extreem onzindelijke voedster in huis gehad. Alles werd ondergeplast, ook haar vriendje 🫣 Dat was inderdaad heel veel schoonmaken en heel veel wassen. Ze moest binnen wonen en was daardoor eigenlijk niet te plaatsen. Daarom is ze gecastreerd (ze bleek een onrustige baarmoeder te hebben, dus het was ook om die reden verstandig) en vanaf het moment dat ze weer thuis was na de operatie heb ik geen plasje en geen keutel buiten de wc meer gevonden. In theorie kan dat niet (omdat de hormonen nog niet meteen verdwenen zijn) maar het is echt gebeurd. Dat was dus een ongekend succesverhaal 😊 Ik ken ook veel andere verhalen waarbij voedsters rustiger/liever en zindelijk(er) worden na een castratie, dat kan wel een paar dagen of weken duren. Los daarvan is het ook echt verstandig om baarmoederkanker te voorkomen. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Succes alvast!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net dezelfde ervaring met mijn  voedster. Plaste echt alles vol, inclusief het rammetje. Ik moest hem voortdurend schoonmaken. Ze was ook heel onrustig, zat constant achter rammetje. Na de castratie was dit bij haar ook onmiddellijk verdwenen. Nu na anderhalf jaar is ze nog steeds heel zindelijk. Ze blijft wat dominanter maar in veel mindere mate en is veel rustiger. 

Succes!!

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vrijwilliger in een opvang en heb ook genoeg voedsters gezien die gewoon lekker overal hun behoefte bleven doen, ook na castratie. Maar als je zegt, soms is ze zindelijk en andere periodes niet, dan klinkt het toch wel als invloed van hormonen. 

En het kan ook zijn dat die voedsters in de opvang onzindelijk waren omdat ze natuurlijk andere konijnen konden ruiken, en dat het na adoptie wel is verbeterd.

Succes!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi even een update.. de voedster is gestopt met overal plassen. Keutels vind ik nog steeds overal maar wel een stuk minder. Ze valt het mannetje ook niet meer aan. Ze is wel een heel stuk rustiger geworden, dat was te verwachten maar het is ook een beetje jammer. Ze was prettig gestoord, hopelijk komt dat over een tijdje terug. We zitten pas op dag 5 na de operatie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .