Ga naar inhoud

Pinda's etende konijnen


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

De zak (voorraad) met Johannesbrood zit in een grote melkbus. Nu zit daar meer in. Ook wat vetbollen voor de vogels en ongebrande pinda's. Nu haalde ik er pas Johannesbrood uit om de pot voor in de ren te vullen maar heb ik niet in de gaten gehad dat erwat pinda's in terecht waren gekomen. Ik heb een paar keer een handje Johannesbrood door de ren gestrooid (toen het donker was). Maar van de week zag ik die pinda's zitten. Alles uitgezocht en nagekeken en er zitten geen pinda's meer in.  Dus ze moeten van mij wat pinda's gegeten hebben want ik zag nergens pinda's liggen op de tegels. Gelukkig hebben ze er niets van gekregen. Ze hebben het vast lekker gevonden. Wat moet je toch altijd uitkijken met die boeven......

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Kolino zei:

Zijn ze aangekomen?

Het is een aantal avonden geweest. Ik ga ze dan hun groenten brengen en geef ze elk uit de hand een lijnzaadbrokje en strooi dan een handje Johannesbrood in het rond. 😞  Of in een voerbal. Dan hebben ze wat te doen 's nachts. 's Morgens geef ik ze niet echt vroeg hun eten.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Miekmoek zei:

Ik weet dat ze in ieder geval dol zijn op pindakaas.

Ooit had ik een voorraad chocoladeletters in huis gehaald. Ik wil ze later in gaan pakken en tot mijn grote verbazing was er door het cellofaan en de doos heengevreten en geen chocoladeletter meer te zien. Van een ander was een gedeelte opgevreten. Huh?

Toen ben ik eens gaan googelen en zag dat als je muizen wilt vangen je in een val moet stoppen

 

1. chocoladepasta

2 pindakaas

3 kaas.

 

Het voordeel van 1 en 2 is dat ze het er niet uit kunnen slepen. Dus wij vangen de muizen altijd met chocoladepasta. Ik merk dat ze nu ook aan de druiven zitten. Nagekeken en inderdaad dat vreten ze ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat gek! Ik had hier laatst ook last van. Normaal hang ik bloembollen in de tuin en deze worden aangevreten door vogels, soms valt er een in het konijnenhok. De konijnen eten het zelf niet want als ik ze wat pindas geef lusten ze ze niet. Dus ik had rondom het hok rondgezocht naar dieren en kwam toen hoopjes muizenkeutels tegen maar wist niet hoe ik ze kon vangen. Op een blog over muizen had ik ook gelezen dat ze op pindakaas en kaas afkwamen. Na een paar weken hadden we de boefjes gevangen en konden de konijnen weer zorgvrij rondlopen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .