Ga naar inhoud

Na snot nu behoorlijk rood groot geslachtsdeel


Lappie2

Aanbevolen berichten

Wow, 13 euro, serieus 😮 Daarvoor kun je hier net een urineonderzoek krijgen. Echo van de blaas, 50-100 euro. 50 euro consult, spuiten a 20-30 de stuk en dan medicatie, daar kun je ook nog wel 50 euro bij optellen. 200 euro is hier wel te halen. Worden die dierenartsen gesubsidieerd?

 

Maar hij had dus geen steentjes ofzo? Een blaasontsteking zou ik niet verwachten bij een opgezette penis. Urineweginfectie doet wel zeer met plassen natuurlijk. We kennen allemaal de scheermesjes 😖

 

Als je ze gewoon los hebt 's nachts dan gewoon lekker los laten hoor! Als je zeker bent dat hij het zelf heeft gedaan, dan maar niet uit elkaar houden. Ik vroeg me af hoe je dat nu deed 's nachts 🙂

 

Je kunt hem ook veel groenvoer geven, misschien wat kruiden/groenten die goed zijn voor de blaas, diuretisch zo gezegd. Denk aan witlof, andijvie, selderij, peterselie, paardenbloem, brandnetel. De laatste 3 moet je een beetje mee oppassen omdat ze erg hoog in calcium zijn, maar als hij geen steentjes had zou ik dat wel aandurven als je het vers geeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Een spuitje erin😱. Arm nijntje! Hopelijk gaat het goed helpen.

 

€13,- maar? Dat is goedkoop. Ik was hier voor alleen de foto al €80,- kwijt🙊

Erg zielig voor t manneke 😖🥴

Hij is lekker aan t hupsen op het kleed. Maar ligt ook veel...En wast zich extra veel...Ik hou wel in de gaten dat hij niet te veel van onder likt of bijt.

Wel zelf gedronken en gegeten maar nog geen poep of plas. We wachten geduldig 😇

Hij krijgt nu extra veel peterselie voor de vitamine C en bleekselderij werkt weer goed op de nieren. Is hij verzot op.🤗

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Kolino zei:

Wow, 13 euro, serieus 😮 Daarvoor kun je hier net een urineonderzoek krijgen. Echo van de blaas, 50-100 euro. 50 euro consult, spuiten a 20-30 de stuk en dan medicatie, daar kun je ook nog wel 50 euro bij optellen. 200 euro is hier wel te halen. Worden die dierenartsen gesubsidieerd?

 

Maar hij had dus geen steentjes ofzo? Een blaasontsteking zou ik niet verwachten bij een opgezette penis. Urineweginfectie doet wel zeer met plassen natuurlijk. We kennen allemaal de scheermesjes 😖

 

Als je ze gewoon los hebt 's nachts dan gewoon lekker los laten hoor! Als je zeker bent dat hij het zelf heeft gedaan, dan maar niet uit elkaar houden. Ik vroeg me af hoe je dat nu deed 's nachts 🙂

 

Je kunt hem ook veel groenvoer geven, misschien wat kruiden/groenten die goed zijn voor de blaas, diuretisch zo gezegd. Denk aan witlof, andijvie, selderij, peterselie, paardenbloem, brandnetel. De laatste 3 moet je een beetje mee oppassen omdat ze erg hoog in calcium zijn, maar als hij geen steentjes had zou ik dat wel aandurven als je het vers geeft.

 

 

Ja dat zei de da ook over peterselie. Bleekselderij krijgt hij vaak. Grote vind het niet lekker maar de kleine rat is er verzot op en het is heel goed voor de niertjes. 

 

Ik denk dat ik ze voor deze nacht toch apart zet vooral omdat ik echt niet kan zien of hij keuteld en plast. De grote doet het namelijk alleen in de kooi van de kleine.

Zo kan ik tenminste zien of hij überhaupt wel poept en plast. 

 

Nu 2 uur thuis en nog niks aan plas of poep.... Ga m zo wat masseren als het lukt. Glibberige vis is nog makkelijker te masseren hihi.

 

En de prijs...ja echt ik sta elke keer weer verbaasd te kijken. Hoop dat ze het niet te veel zien anders vragen ze misschien meer de volgende keer😜😂😂

 

Ze lijkt me een goede arts die wel wat verstand heeft van nijnen. Ze legt goed uit en nog met ouderwetse kont thermometer ipv scan ding. Maar we moeten wel helpen vasthouden want hij vliegt echt alle kanten op. 

 

 

Ooow hij gaat nu het hoekje van de bank op....beetje jammer van de bank maar een plasje is belangrijker🙏🙏🙏🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh arm kleintje. 
Lekker die lage dierenarts kosten daar.

Van mijn schoonzusje hoor ik wel dat de prijzen erg ver uit elkaar kunnen liggen en dat het scheelt of je in de grote stad of meer op het platteland een dierenarts hebt.

De salarissen liggen natuurlijk ook een stuk lager daar, dan hier. 
13 euro is volgens mij zo’n 65 zloty (13x5)

 

Volgens Pools statistiekbureau Główny Urząd Statystyczny (GUS) lag het bruto maandsalaris in Polen in 2020 op zł 5.176,47,-. Dit is omgerekend € 1.164,-. Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) lag het loon in Nederland in diezelfde periode op zo'n € 2.692,-. Dat is ruim tweemaal zo veel. Daar staat tegenover dat het leven in Nederland een stuk duurder is. (Bron indeed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, mammafelina zei:

Ahh arm kleintje. 
Lekker die lage dierenarts kosten daar.

Van mijn schoonzusje hoor ik wel dat de prijzen erg ver uit elkaar kunnen liggen en dat het scheelt of je in de grote stad of meer op het platteland een dierenarts hebt.

De salarissen liggen natuurlijk ook een stuk lager daar, dan hier. 
13 euro is volgens mij zo’n 65 zloty (13x5)

 

Volgens Pools statistiekbureau Główny Urząd Statystyczny (GUS) lag het bruto maandsalaris in Polen in 2020 op zł 5.176,47,-. Dit is omgerekend € 1.164,-. Volgens het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) lag het loon in Nederland in diezelfde periode op zo'n € 2.692,-. Dat is ruim tweemaal zo veel. Daar staat tegenover dat het leven in Nederland een stuk duurder is. (Bron indeed)

Zo.n 4,4. Was 61zł.

Lonen laag maar uitgaven bijna net zo hoog als in NL nu🥴

 

Dierenarts nu is in de stad.  Geen grote stad. En waar we eerst waren in het dorp maar zij was wel wat duurder. Denk omdat ze de praktijk alleen heeft. Maar nog steeds goedkoop. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Lappie2 zei:

Zo.n 4,4. Was 61zł.

Lonen laag maar uitgaven bijna net zo hoog als in NL nu

Ik hoorde het van mijn familie inderdaad.

Dit wordt de eerste vakantie in ruim 20 jaar waarin we op onze uitgaven moeten letten, een luxe probleem voor ons, maar de keiharde waarheid voor de mensen daar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, mammafelina zei:

Ik hoorde het van mijn familie inderdaad.

Dit wordt de eerste vakantie in ruim 20 jaar waarin we op onze uitgaven moeten letten, een luxe probleem voor ons, maar de keiharde waarheid voor de mensen daar. 

Ja is behoorlijk heftig en alle instanties liegen geweldig en gooien nog hogere rekeningen erboven op 🥴

 

Maargoed... onze kleine rat heeft een gigantische plas gedaan🥳🥳🥳

Had hem al een tijdje niet meer beneden gehad en zag dat hij toch wel aan het drukken was en daarna begon op te eten... Na een flinke slok water en half uur later dacht ik ineens...hmmmm is hij zo zindelijk dat hij het niet kan doen op kleed of bank? Mee naar boven genomen en daar uitgebreid zijn grote vriend gelikt die zichzelf weer vast had gekregen in een kartonnen doosje 🤪 en paar seconde later de kooi in en jawel staartje omhoog en opgelucht koppie. Flinke plas geen bloed en gezonde geur. 

 

Daarna kreeg hij een flinke massage van de grote en nu liggen ze lekker dicht tegen elkaar aan te dommelen. Ying en Yang 🥰

 

Spray en gel weer gehad..neus gedruppeld en ingesmeerd. Zo eten en dan zet ik ze voor 1 nacht apart. 

Morgen weer ab pilletje..druppels.. probiotica..zalfje..🥕desinfecteren en gel...1 of andere ampul die hij op moet likken(lijkt op een bruine boon) pffff wel veel allemaal. 

Hoop dat hij snel weer de oude is. In iedergeval werkt zijn 🥕weer😇

 

Vrijdag weer een tripje

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets te vroeg gejuicht 🥴.

 

Vanmorgen half uur bezig geweest om het schoon te spoelen maar kreeg het piemeltje er niet uit. Hij drukte zelf mee...

 

Helaas kan ik nu niks voor m doen en dochter is alleen. Maar als ik klaar ben met werken gaan we gelijk weer spoelen en flink proberen het piemeltje eruit te krijgen...

 

Wat moet dat een pijn doen zeg 😖🥺. Arm diertje 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kolino zei:

Dat doet me denken aan een eerder bericht van iemand met een ram die last had van verkleving van de penis. Even opgezocht, maar dit was het konijn van @Lio en Leia

Kan het niet vinden. Ook op google is het moeilijk iets over te lezen..

 

Ben wat eerder naar huis gegaan en na veel spoelen en gel kreeg ik m er weer wat uit. Hij drukt zelf ook goed mee maar het doet m veel pijn.

Nu weer even beneden zodat hij de kooien niet in gaat. Heb vandaag ipv zaagsel die korrels gekocht. Is denk ik beter nu om dat te gebruiken zodat er geen zaagsel aan vast komt te zitten. Hele bevalling hoor pfffff. Arme schat🥺

 

 

Strooisel en hooi kosten meer dan de dierenarts 😜😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt. Vermoedelijk ook door beet. Zijn piemeltje staat scheef, nog geprobeerd met een chirurgische ingreep maar niet gelukt. Het is dus een chronisch probleem. Ook al verschillende keren een ontsteking gehad, gezwollen en rood. Ik dacht eerst ook aan syfilis maar het is het echt niet. Ik verzorg hem door zijn onderkant minstens twee keer per week in te spuiten met skinrepair van Mijn konijn. Op zijn pootje en onderaan zijn kale plekken doordat hij er steeds op plast maar met die skinrepair blijft zijn huidje wel mooi. Soms komt ontsteking licht terug aan zijn piemel. Ik doe er dan dermocrem op gedurende een aantal dagen en dan betert het terug. Vorig jaar heeft de DA hem ook een kuur gegeven van 3 spuiten met 1 week ertussen omdat de ontsteking niet weg ging. Ik denk dat het penicilline was. Ontsteking was direct weg toen. Ik heb ook al fucidinezalf geprobeerd maar dat hielp niet. Mijn Lio vraagt heel veel verzorging omdat het chronisch is maar ik ben al blij dat ik het op deze manier al meer dan een jaar onder controle kan houden. Hij kan wel goed plassen. Er zijn eerder ook al foto's van blaas en nieren genomen maar alles was OK. 

We zijn sinds gisteren terug van 12 dagen vakantie. Mijn zoon heeft goed voor hen gezorgd maar natuurlijk niet die verzorging die ik steeds geef. Zijn piemeltje is vrij rood en gezwollen nu. Heb het daarnet verzorgd en ga nu een werk metacam geven en hem goed in het oog houden. Lio is twee jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik back to nature in de toiletten en hennepvezelmat in de kooi. In de winter katoenbedding en stro (gewoon en gehakseld stro omdat dit zachter is). Het klopt idd dat de kosten wel oplopen door al doe verzorging maar ik heb het er graag voor over als ik hem op deze manier kan helpen ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lio en Leia zei:

Ja, dat klopt. Vermoedelijk ook door beet. Zijn piemeltje staat scheef, nog geprobeerd met een chirurgische ingreep maar niet gelukt. Het is dus een chronisch probleem. Ook al verschillende keren een ontsteking gehad, gezwollen en rood. Ik dacht eerst ook aan syfilis maar het is het echt niet. Ik verzorg hem door zijn onderkant minstens twee keer per week in te spuiten met skinrepair van Mijn konijn. Op zijn pootje en onderaan zijn kale plekken doordat hij er steeds op plast maar met die skinrepair blijft zijn huidje wel mooi. Soms komt ontsteking licht terug aan zijn piemel. Ik doe er dan dermocrem op gedurende een aantal dagen en dan betert het terug. Vorig jaar heeft de DA hem ook een kuur gegeven van 3 spuiten met 1 week ertussen omdat de ontsteking niet weg ging. Ik denk dat het penicilline was. Ontsteking was direct weg toen. Ik heb ook al fucidinezalf geprobeerd maar dat hielp niet. Mijn Lio vraagt heel veel verzorging omdat het chronisch is maar ik ben al blij dat ik het op deze manier al meer dan een jaar onder controle kan houden. Hij kan wel goed plassen. Er zijn eerder ook al foto's van blaas en nieren genomen maar alles was OK. 

We zijn sinds gisteren terug van 12 dagen vakantie. Mijn zoon heeft goed voor hen gezorgd maar natuurlijk niet die verzorging die ik steeds geef. Zijn piemeltje is vrij rood en gezwollen nu. Heb het daarnet verzorgd en ga nu een werk metacam geven en hem goed in het oog houden. Lio is twee jaar.

Heel erg bedankt voor je reactie. Best pittig zo te lezen. Je bent een lieve konijnen moeder 🥰

 

De kooien staan er alleen maar om te plassen en poepen.. of als we ze echt apart moeten zetten. Ze lopen vrij rond in mijn dochters slaapkamer en die houden we natuurlijk zo schoon mogelijk. 

 

Katoen bedding had ik al eens geprobeerd maar dat bleef allemaal in de grote zijn haar hangen en hij vond het super irritant. De kleine nam het overal mee naar toe uit de kooi haha en de kanarie vond het super fijn om een bed van te maken op de kast en in dochters bed😂

 

Ik zal vanavond nog een foto nemen van zijn willie 🥕

 

1 uur terug, Lio en Leia zei:

Ik bedoel met de spray skinrepair van Jouw konijn. Sprayen niet inspuiten 🤣

Ik zal het opzoeken en idd niks spuiten 🤪 Heb trouwens het idee dat de da mij dat gegeven heeft. Kwam uit een witte spray fles.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk niet precies dat merk 😜 want dat verkopen ze hier niet. Maar het is spray wat we ook voor de neus kregen om de huid weer mooi te maken. Gebruiken ook zo iets voor de grote omdat toen we hem kregen hij vol stront zat en overal huid infecties. Komt nu mooi haar op 🥰 Sprayen we nu nog 1 keer per week. In zijn nek,buik en bij zijn onderkantje. Zal dat flesje vrijdag meenemen en vragen of we dat ook voor de kleine mogen gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lio en Leia zei:

Ik gebruik back to nature in de toiletten en hennepvezelmat in de kooi. In de winter katoenbedding en stro (gewoon en gehakseld stro omdat dit zachter is). Het klopt idd dat de kosten wel oplopen door al doe verzorging maar ik heb het er graag voor over als ik hem op deze manier kan helpen ❤️

Hennepvezel mat zal ik eens opzoeken...geen idee of dat hier te krijgen is...stro is nergens te krijgen.

Alleen hooi en gedroogd gras met kruiden. De korrels zitten er nu in. Ze zijn er niet heel blij mee maar het is zeker weten beter voor het onderkantje ennnnn voor de slaapkamer en gehele huis want kindlief loopt dat zaagsel altijd zo heerlijk met haar sokken naar beneden hihi.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Miekmoek zei:

Heb je ook helemaal niet nodig met binnenkonijnen. Lio is waarschijnlijk een buiten konijn en dan is stro nodig voor isolatie. 

Ja dat weet ik. Bedoelde meer dat wat er in NL en België is heel moeilijk hier in Polen te krijgen is 😉

Zoals stro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lio zit inderdaad buiten bij ons. Ik moet wel extra alert zijn dat hij goed droog zit. Die spray 'skinrepair' had ik zelf opgezocht via Google 😉 en aan de dierenarts getoond. Hij vindt de ingrediënten echt goed en aangezien het helpt....Ik heb Lio een paar keer gewassen maar dit is echt dweilen met de kraan open want dag nadien terug vol urine en daar krijgt hij klitten van. Twee keer per week de spray dus. Misschien zijn het inderdaad dezelfde ingrediënten van jouw spray. Ik zal eens opzoeken wat erin zit  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skinrepair is geschikt voor de eerste hulp bij jouw konijn. Skinrepair kan ingezet worden voor een milde en grondige reiniging van de beschadigde huid door kleine wondjes, schaafplekken en geïrriteerde huid. Skinrepair lost korstjes, eiwitten en vetten op en ondersteunt het herstellend vermogen van de huid. De omliggende gezonden huid wordt door de spray verzorgd en gehydrateerd.

  • handige spray
  • veilig voor konijnen
  • speciaal voor herstel van operatiewonden

Gebruik: Spray naar behoefte 2 á 3 maal daags op de plek. Laat aan de lucht drogen. De spray niet afspoelen.

Ingrediënten: Water, polysorbaat 20, glycerol, sorbitol, chloorhexidine digluconaat, sodium hydroxide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lio en Leia zei:

Skinrepair is geschikt voor de eerste hulp bij jouw konijn. Skinrepair kan ingezet worden voor een milde en grondige reiniging van de beschadigde huid door kleine wondjes, schaafplekken en geïrriteerde huid. Skinrepair lost korstjes, eiwitten en vetten op en ondersteunt het herstellend vermogen van de huid. De omliggende gezonden huid wordt door de spray verzorgd en gehydrateerd.

  • handige spray
  • veilig voor konijnen
  • speciaal voor herstel van operatiewonden

Gebruik: Spray naar behoefte 2 á 3 maal daags op de plek. Laat aan de lucht drogen. De spray niet afspoelen.

Ingrediënten: Water, polysorbaat 20, glycerol, sorbitol, chloorhexidine digluconaat, sodium hydroxide.

ik zal de ingrediënten vrijdag aan de da laten zien. Wat wij hebben gekocht is een 100% natuurlijke spray, dus dat is t totaal niet.

 

Dat van de da is misschien wel zo iets als jij hebt. 

 

Net weer gespoeld en gel op gedaan. Kreeg m er beetje uit dus dat is al wat. Hij eet en drinkt als  een paard

 

1 uur terug, Lio en Leia zei:

Dankjewel 😊, geldt ook ook voor jou hoor en heel veel leden hier op het forum 🥰. Echt leuk. 

Zeker weten 🥰. Zoveel geholpen in deze groep. Met onze Lap zoveel medeleven en advies. En nu met deze kleine Rat (echte naam Callahan) en de grote had al een naam Candyman maar die 2 namen lijken te veel op elkaar.  Dus Callahan en król Lew..leeuwen koning maar bolle luisterd hij ook naar 🤪

 

Echt super fijn dat jullie er zijn 🤗🤗🤗🐰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .