Ga naar inhoud

Dwangvoeren konijn na sterilisatie


IngeborgHnk

Aanbevolen berichten

Vanmorgen is mijn voedster gesteriliseerd. Bij de dierenarts had ze achteraf veel stress en lukte eten niet. Dwangverpleging liet ze uit haar mond vallen. 
Thuis eerst even laten wennen en rusten in haar hok en nu lukt het geven van dwangvoer wel. Maar zo nu en dan valt er wat Olvarit wortel op haar vacht en nu is ze best wel oranje 🙈 kan je dit er op een of andere manier uitkrijgen of moet dit vanzelf vervagen? 
Ik vond het toch wel even spannend, maar inmiddels is ze weer actiever. Hopelijk gaat ze ook snel weer gewoon voedsel eten. 
 

A244B4EC-F2CD-4BF6-AAFB-301DC8C150AB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zich straks beter voelt poetst ze dat zelf wel weer goed weg hoor! Heb je geen zakje dwangvoer meegekregen van de dierenarts? Olvarit is niet top, wellicht kun je wat brokjes laten weken en dat als dwangvoer geven zolang het nodig is. Wordt ze ook niet zo oranje 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu wat op heeft zit je tot morgen deze tijd prima, best kans dat je verder helemaal niet meer hoeft te dwangvoeren. De kleur wast ze er zelf wel uit. 

 

Lekker allerlei soorten voedsel aanbieden zoals kruiden en verse groenten, niet hoeven dwangvoeren scheelt veel stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de da een potje Olvarit meegekregen. Ze wast zich inderdaad wel na elke keer eten. Er ligt genoeg hooi, kruiden en brokken in haar hok. Ze laat ze tot nu toe links liggen. Zo nu en dan een paar sprietjes hooi. 
zou ik nu niet meer hoeven bijvoeren dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dwangvoeren doe je om de darmen op gang te houden. Zodra ze zelf eet is dat niet meer nodig. Het best is dus ook motiveren dat ze zelf eet.

 

Wat gek dat een dierenarts olvarit mee geeft, dat is geen ideale keuze voor dwangvoer namelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag bij de DA emeprid gekregen omdat haar keutels uitbleven. Vandaag ook nog dwangvoer gegeven. Ze heeft een paar keer wat van haar hooi gegeten. Inmiddels heeft ze om 17:45 wat zachte keutels gelegd. Verder nog geen andere. En as we speak eet ze zelf een stukje aardbei! Ik twijfel alleen of ik haar nu ook nog wat dwangvoer moet geven (zachte brokken). 
ze is ook weer actiever en wil zo nu en dan even uit haar hok om door de keuken en hal te huppelen

aangepast door IngeborgHnk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze wel al wat sprietjes hooi heeft gegeten, dat is een goed begin!

Je kan zeker zachte brokjes aanbieden,het liefst zonder echt te dwangvoeren. Dus bijv uit je hand of in een bakje aanbieden. 

Evt dwangvoeren voor de nacht kan geen kwaad, aangezien ze nog niet volop eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar voor de nacht geen dwangvoer meer wat gegeven in de hoop dat ze zelf wat zou gaan eten van wat er allemaal in haar hok ligt. Dit heeft ze vannacht niet gedaan. Met de medicatie heeft ze een stukje banaan gehad met wat zachte brokjes. Ik wil ook liever geen dwangvoer meer geven omdat ze toch ook zelf wat moet gaan eten.. ik kijk even aan tot een uur of 14:00 aan of ze wat eet en anders toch een beetje dwangvoer om de darmen wel aan de gang te houden.

ze had vanmorgen wel weer meer gekeuteld gelukkig!

aangepast door IngeborgHnk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was verse groente ook het eerste wat gegeten werd na de castratie, brokjes at hij nog niet veel van. Misschien dat eens proberen? Of indd verse kruiden? Gedroogde kruiden worden hier ook nooit echt gegeten. Succes en beterschap voor je konijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .