Ga naar inhoud

Konijn weer op brokjes ?


X_Dominique

Aanbevolen berichten

Hoihoi, 

 

Morgen is de koppel speeddate voor binky in zwolle! Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen maar had ook een vraag over de voeding .. 

Binky eet op dit moment hooi, paksoi , basilicum en gedroogde kruiden en bladeren. Hij is bijna 2 en eet al zeker een jaar geen brokjes meer op advies van de dierenarts. Hij doet het hier super goed op en eet sindsdien erg goed hooi.

 

Nu is het vrouwtje van de opvang wel gewend aan brokken denk ik , is het dan verstandig om ons mannetje weer langzaam te laten wennen aan brokken ? Of kan ik het langzaam afbouwen bij het vrouwtje om zonder brok door te gaan ? 

Graag jullie advies! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toen gekomen omdat hij een beetje overgewicht had maar vooral omdat luna toen ze nog leefde erge darmproblemen en erg overgewicht had. Die moest toen langzaam van de brokken af en het leek ons makkelijker om ze dan gewoon allebei af te bouwen zodat ze hetzelfde aan voer kregen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zelf heel rustig opbouwen (1 per dag, naar 2 per dag, etc). In brokjes zitten wel noodzakelijke vitamines, dus je hoeft niet veel brok te voeren, maar een minimum zal ik wel geven als er verder geen reden meer is om het niet te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .