Ga naar inhoud

Hoe geef je een konijn medicijnen?


Evee

Aanbevolen berichten

Basilicum werkte hier alleen drie keer in de ochtend bij Miffy. S avonds duwde ze het weg. Ik denk dat ze s ochtends niet zo alert was en vooral zin had in groenten. Er zat dan ook een aardbeien blaadje bij en wortelloof, die ze gretig at. Later op de dag besteedde ze daar ook geen aandacht aan. 

 

Bij Floor werkte het wel de hele week dat hij medicatie kreeg, maar dat was een makkelijk goedzakje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 22-5-2022 om 12:35, Okki zei:

Goed idee!

 

Mijn tip: zorg ervoor dat het konijn niet achteruit kan kruipen, dus zet hem bijvoorbeeld met zijn kont in een hoekje of ga zelf op je knieën zitten met je billen op je voeten, voeten bij elkaar en konijn tussen je benen op de grond, met zijn koppie vooruit bij je knieën.

Extra tip van mij: doe dit niet met een korte broek aan 🤣

  • Haha 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nogal no nonsens als het om medicatie gaat. Eten ze gewoon en hebben ze medicatie nodig, dan probeer ik het met wat lekkers. Eten ze niks of nemen ze de medicatie niet met wat lekkers, dan is het grijpen, handdoek er overheen, zorgen dat ze niet achteruit kunnen en spuit er in. Meestal heb ik ze dan onder mijn linkerarm met hun kont in mijn elleboog en mijn linkerhand om de kop, met rechts een spuit medicatie er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt een ontzettende kluns in het geven van medicijnen bij konijnen/kleine knagers. Ik probeer het altijd in van alles en nog wat te verstoppen, maar uiteraard heb ik altijd van die draken die dat doorhebben en dan dus weigeren dat aan te nemen. Is bij die enkele keer dat ik de konijnen medicijnen heb moeten geven nu zo geweest en toen ik nog ratjes had ook altijd 🙄
 

Ik heb ontzettend trillende handen en een nystagmus, dus ‘even een spuit in een bek duwen’ dat lukt mij niet. Ik zit er altijd eerst 100x naast en dan is het beest in kwestie inmiddels al uit de houdgreep ontsnapt. Meestal wordt het dus teamwork met m’n moeder: ik houd het beest in bedwang, zij duwt die spuit in z’n bakkus. Over het algemeen werkt dat het beste hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij joris lukte het verstoppen 2x en toen niet meer. Nu geef ik hem na de medicijnen uit de hand nog wat lekkers, dat lukt wel. Ik laat hem gewoon op de grond staan, hij houd echt niet van optillen namelijk. Ik zit wel even over hem heen op mijn hurken om hem klem te zetten tussen mijn benen, spuitje er in en klaar. Even vervelend, maar in een minuut gedaan. Hij heeft de neiging achteruit te gaan als ik hem niet klem zet met zijn kont 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .