Ga naar inhoud

Zindelijkheid ex-ram


Ilona Denhert

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Mijn ex-ram is altijd zindelijk geweest maar nu begint hij in mijn grijze zetel te keutelen en te plassen. Waarom zou hij dit doen? Kan ik dit gedrag afleren? 
Ze mogen hier 24/7 vrij rondlopen in huis, maar sinds 3 dagen als ik terug kom van werk is de zetel weel bevuild en denk ik na voor een ren. Mijn voedster blijft wel nog mooi op haar toiletje gaan. 
Misschien nog een rare vraag maar hoe zou ik de zetel het best kuisen zodat alle geuren en plekken  er uit zijn? 
 

Bedankt om te reageren! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort vaak dat ze op de bank of stoelen plassen, omdat dat teveel naar mensen ruikt 😉 dan wil hij hem wel even toe-eigenen. Ben bang dat je daar niets aan kunt doen, behalve idd een vaste ren. Niet ieder konijn is ook zindelijk te maken, ik heb er helaas ook een die overal plast en keutelt. Je kunt het consequent schoonmaken met schoonmaakazijn, zodat de geur eruit is, en de keutels in de wc plaatsen, maar als dat niet werkt heb je helaas pech. 

Heb je deze al gelezen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je een kleedje/matje op de stoel legt met alleen maar konijnenlucht eraan, zou dat kunnen helpen? Of juist andersom dus dat je zelf ergens op zit en dat weg haalt als je weg gaat? Heb jij als ervaringsdeskundige dat weleens geprobeerd, @BaasjevanBrownie? Ik moet het even afkloppen, maar die van ons doen het gelukkig niet dus misschien slaat het nergens op wat ik bedenk... 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei JokeC:

En als je een kleedje/matje op de stoel legt met alleen maar konijnenlucht eraan, zou dat kunnen helpen? Of juist andersom dus dat je zelf ergens op zit en dat weg haalt als je weg gaat? Heb jij als ervaringsdeskundige dat weleens geprobeerd, @BaasjevanBrownie? Ik moet het even afkloppen, maar die van ons doen het gelukkig niet dus misschien slaat het nergens op wat ik bedenk... 🙂 

Ukkie zit natuurlijk buiten, dus ik heb ze niet op de bank en gelukkig plast ze niet op schoot (afkloppen). Dan heb ik vaak wel een kleedje op me, maar dit is meer omdat ze anders niet op schoot durft vanwege de kier tussen m’n benen 🙈 enorme schijterd. 

Ukkie poept en plast gewoonweg overal in de ren en hok, al blijft de laatste tijd het hok wel schoon, dus ik ben erg blij op het moment. Wc wordt consequent door Brownie gebruikt, maar is meer toeval als Ukkie er eens wat op doet.. 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2021 at 17:38 zei JokeC:

En als je een kleedje/matje op de stoel legt met alleen maar konijnenlucht eraan, zou dat kunnen helpen?

 

Wij hebben trainingspads voor honden gehaald. Die hebben we op de bank neergelegd als we er zelf even niet op zaten. Ik moet zeggen dat dit nu ook niet heel erg hielp. Wel plaste ze altijd gezellig op hetzelfde plekje op de bank. Ook als we daar zaten.... Dit resulteerde erin dat wanneer zij ging zitten, wij als een gek haar staart omhoog hielden om te zien wat ze precies kwam zitten doen. 

 

We gebruiken nu dezelfde spray in het hok als op de bank. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ze het nu al eventjes niet meer gedaan heeft gelukkig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn sprays die de urine geur neutraliseren, die je kan gebruiken (urine off spray of beaphar geurweg bijvoorbeeld, beide te koop hier in de webwinkel). Wel even op een onopvallend plekje testen, dat je er niet enorme vlekken door krijgt op de stoel. Verder kun je of de stoel afzetten met een ren of een plasmat of iets soortgelijks er op leggen. 

 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/hygiene/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .