Ga naar inhoud

Konijnenstreken


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Zoals misschien sommige van jullie gemerkt hebben: een dag met mijn schatjes is nooit saai! 

Dat zal met jullie diertjes ongetwijfeld hetzelfde zijn. 

 

Wat zijn bij jullie de konijnenstreken van de afgelopen tijd? 

 

Mijn Knoet heeft een nieuw spel bedacht om zichzelf en vooral mij bezig te houden. 

Onze hele kamer is knijproof, op het stukje achter de kast na. Omdat we hier een schuine muur hebben, is het lastig dit goed af te schermen maar we hebben goed ons beste gedaan. Hij weet ook dondersgoed dat hij daar niet mag komen. 

Daarom gaat hij nu heel uitdagend naar het hoekje waar hij net wel/ net niet tussen kan. Ik moet daar dan vervolgens naar toe om hem daar weg te sturen (roepen is hij niet van onder de indruk). Als ik dan bijna er ben, rent hij al binky's makend weg. 

Dit heeft zich vanochtend als minstens 6x herhaald. Inclusief de binky's en flink wat gemopper van mij. 

WhatsApp-Video-2021-03-15-at-13.27.48.gif

aangepast door Dorusjedot
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker. Winny weet heel goed dat ze andere kamers niet in mag. Maar toch gaat ze meerdere keren per dag kijken of er niet toevallig een deur open, of op een kiertje staat. Op een kiertje ging heel lang goed, maar nu heeft ze in de gaten dat als ze er tegenaan duwt de deur open gaat. Feest!

Dus voortaan de deuren maar helemaal dicht.

  • Haha 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze het geweldig om op hun hok te springen. Ik vind dat minder leuk vanwege de mogelijkheid om hun pootjes te breken als ze tussen de tralies blijven hangen. Ik ga er ook niets op leggen dat ze er wel op kunnen want de vensterbank is maar klein stukje hoger en daar staan nu juist planten op die nergens anders kunnen omdat ze ze anders opeten. Karton ertussen helpt, ze springen er niet op, maar als ze in een dolle bui zijn ligt dat karton toch weer plat 😅 Gelukkig zijn wij nu met corona altijd thuis, maar als ze het blijven omduwen dan moet toch iets permanenters gaan verzinnen 😂

20210315_185341_resized_1.thumb.jpg.1a5b3358b6ec0eace7e2326260f0bed3.jpg

aangepast door Miekmoek
Foto toegevoegd
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de konijnenkamer en daar is een deur die rechtstreeks naar de berging gaat. Het kabelparadijs! Die deur staat vaak op een kiertje. Neusje ertegen en duwen maar! @Ripley, net hetzelfde hier! 😅

 

Ik was onlangs muziek aan het luisteren met oortjes, vallen de oortjes op de grond, komt Punky als een gek aangerend om met mijn oortjes te gaan lopen! Heb er echt 5 minutten moeten achter lopen!😅

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic, konijnenstreken. Denk dat ik een heel topic over Brownie’s streken kan vullen, de kleine boef. Wat hij allemaal bedenkt 🙈 lach me rot om hem, maar ook heel vaak bezorgd. Hij ontsnapt en springt overal uit, vind het fantastisch om op mij te springen en dat ik hem dan op moet vangen, wat ook weleens mis gaat en hij totaal niets van leert... Als ik gebogen zit om het toiletbakken te pakken springt hij op mijn rug en blijft daar lekker op zitten alsof ik een soort paard ben. En dan al die wilde sprongen en capriolen van hem, die vaak net aan goed gaan. Als je naar hem kijkt gaat hij zich alleen maar meer uitsloven, als je niet kijkt komt hij wel even tegen het raam opstaan om om aandacht te vragen. Enorm lefkonijntje dat nergens bang voor is, behalve dan voor vogeltjes. Vooral van koolmeesjes en merels 😱 Hij heeft vanmiddag een half uur lang op zijn achterpoten staan springen, leek wel een kleine kangaroe, we hoorden hem maar stampen met zijn beide pootjes tegelijk (ook wel weer knap), omdat er een merel bij de vogelvoederkooi zat. Datzelfde ding waar meneer anderhalve week terug nog inhing, omdat hij blijkbaar met afzetten tegen de muur anderhalve meter hoog kan springen.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .