Ga naar inhoud

Hormonen?


pakyakker

Aanbevolen berichten

Zoals jullie natuurlijk wel weten is Vlekje eind augustus 2020 gecastreerd.

Ging helemaal prima ze was helemaal blij zonder op mij te rijden en mij te bijten.

Alleen nu komt het volgende. Ze loopt met hooi in haar bekje rond. Alsof ze een nest wil gaan bouwen. Is dit überhaupt nog mogelijk zonder baarmoeder?

Hoe kan dit? Is dit erg? Ik heb echt veel vragen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gecastreerde voedsters kunnen nog schijnzwanger worden. Het is er ook de tijd van het jaar wel voor. Hormonen worden namelijk op meer plaatsen in haar lijfje aangemaakt, hoewel je met castratie een groot deel wegneemt, neem je gelukkig niet alles weg. Zelf vind ik dat juist wel fijn, want anders blijft er zo een lege huls van een konijn over. Een beetje pit en hormonaal gedrag mag er wel in blijven. Castratie haalt zoals we vaak zeggen " de scherpe randjes" er af.

Als het goed is zal ze wel minder vaak, minder lang en minder hevig last hebben van dit soort gedrag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dankjewel!

Ik schrok mij echt kapot ik dacht nee hè.

Vlekje is elk jaar dus mega schijnzwanger geweest maar blijkbaar gaat het zonder baarmoeder vrolijk door.

Ben allang blij dat ze mij niet meer bijt.

Dit stelt mij gerust, dankje! Ik zal in de gaten houden of het nu ook korter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .