Ga naar inhoud

Anti-slopers


Kimie

Aanbevolen berichten

Mijn lieve nijnen hebben soms niet door dat ze een konijn zijn vrees ik. Ze hebben nog altijd niet bedacht dat ze wc rolletjes kunnen slopen, aan dozen kunnen knagen of eierdozen kunnen openen. 

Wel knagen ze aan het hekje waar ik altijd overheen stap en waar ze 1x uitgebroken zijn. Ook graven ze volop. M graaft de grond richting F die het verder verplaatst en netjes via het open deurtje naar buiten schuift...

 

Is er iets wat ik aan kan bieden dat ze gaan knagen of spelen? Ik lees hier namelijk heel vaak dat konijnen echte slopers zijn, dus eigenlijk maak ik me een beetje zorgen omdat ze hier juist niets slopen 😅

(De voortanden slijten netjes doordat ze heeeeeeel veel hooi eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat zijn handige konijnen voor binnen dan! Op zich is knagen niet heel belangrijk denk ik als ze er niet van houden en wel genoeg hooi eten. Maar je kan altijd wilgenspeeltjes, -ballen of -tunnels proberen. Meer kans op knagen heb je denk ik met verse takken (wel van de goede boomsoort bijv appelboom of wilg, kan je hier op BunnyBunch een artikel van vinden), dat vinden mijn konijnen echt heerlijk en de schors is binnen een halfuur weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de tuin een wilgje, de twijgen vielen inderdaad goed in de smaak. Ook de appelboom had ik moeten snoeien en dan gaf ik ze zo'n 5-10 cm per konijn per twee dagen wat volledig verdween. Goed te lezen dat dat iets meer zou mogen zijn want daar waren ze gek op.

Met een wilgentunnel vraag ik me wel af hoe snel ze die op zouden eten en of ik die dan bijvoorbeeld maar tien minuten in de ren mag leggen per dag? 

aangepast door Kimie
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Kimie:

Ik heb in de tuin een wilgje, de twijgen vielen inderdaad goed in de smaak. Ook de appelboom had ik moeten snoeien en dan gaf ik ze zo'n 5-10 cm per konijn per twee dagen wat volledig verdween. Goed te lezen dat dat iets meer zou mogen zijn want daar waren ze gek op.

Met een wilgentunnel vraag ik me wel af hoe snel ze die op zouden eten en of ik die dan bijvoorbeeld maar tien minuten in de ren mag leggen per dag? 

 

Nou, die gaat bij mij meestal wel een aantal maanden mee... Hier ook geen megaslopers dus. 

Ik laat wilgentunnels altijd gewoon in de ren staan/liggen.

aangepast door Ot&Sien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .