Ga naar inhoud

Konijnen training


WinnyEilish❤️

Aanbevolen berichten

Een high five, een rondje rond jou lopen, op je schoot springen, komen als je roept,...

Zo kan ik wel blijven doorgaan. Je kunt bijvoorbeeld het woordje ‘flink’ leren. En dat gebruik je alleen als er een stapje de goede richting uitgaat. Het hoeft nog niet perfect in het begin. 

 

Ps. Hoe leer jij een kusje aan jou konijnen? Ik zou dat ook aan Punky willen leren.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Punky🐰:

Een high five, een rondje rond jou lopen, op je schoot springen, komen als je roept,...

Zo kan ik wel blijven doorgaan. Je kunt bijvoorbeeld het woordje ‘flink’ leren. En dat gebruik je alleen als er een stapje de goede richting uitgaat. Het hoeft nog niet perfect in het begin. 

 

Ps. Hoe leer jij een kusje aan jou konijnen? Ik zou dat ook aan Punky willen leren.

Ik houd wat lekkers bij mijn wang zodra Mn konijntje weet wat er in mijn hand zit gaat hij op zn achterpootjes staan en drukt zijn snoetjetegen mijn hand aan maar mijn hand zit bij mijn wang dus dan komt zijn snoetje tegen mijn wang. Ik heb hem inmiddels al een ander trucje geleerd:met zijn voorpootjes op mijn knie staan en bedelen om een snoepje . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei WinnyEilish❤️:

Ik houd wat lekkers bij mijn wang zodra Mn konijntje weet wat er in mijn hand zit gaat hij op zn achterpootjes staan en drukt zijn snoetjetegen mijn hand aan maar mijn hand zit bij mijn wang dus dan komt zijn snoetje tegen mijn wang. Ik heb hem inmiddels al een ander trucje geleerd:met zijn voorpootjes op mijn knie staan en bedelen om een snoepje . 

Dat laatste doen Punk vanzelf!😊

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei mammafelina:

Ik zou het ook wel leuk vinden om mijn konijnen dingetjes te leren.

Alleen hoe doe je dat bij buiten konijnen als je zelf niet in de ren past? Als ik ze buiten loslaat in de tuin gaan ze echt niet meer naar mij luisteren.

 

Wij hebben een gedeelte van de tuin afgezet met panelen zodat de konijnen niet in het groen gaan zitten, want dan zijn we hun aandacht vermoedelijk ook al snel kwijt 😂 Denk dat het belangrijk is dat konijnen eerst hun gang kunnen gaan en hun ei kwijt kunnen. Dan laten wennen dat ze wat lekkers krijgen voor het naar je toe komen. Komen ze makkelijk naar je toe, dan kun je ze bij naam noemen en belonen als ze komen. Zo hebben we dat uitgebreid met bijvoorbeeld op de achterpootjes staan voor een beloning. Mochten ze terug moeten naar de ren, dan combineren we dat met voertijd. Zodra we vers groenvoer, hooi en kruiden in hun hok en ren verspreiden, dan rennen ze direct het verblijf in. Wellicht dat jullie hier iets aan hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei WinnyEilish❤️:

Dankjewel voor de tip

 

18 minuten geleden zei Nina en Hazel:

 

Wij hebben een gedeelte van de tuin afgezet met panelen zodat de konijnen niet in het groen gaan zitten, want dan zijn we hun aandacht vermoedelijk ook al snel kwijt 😂 Denk dat het belangrijk is dat konijnen eerst hun gang kunnen gaan en hun ei kwijt kunnen. Dan laten wennen dat ze wat lekkers krijgen voor het naar je toe komen. Komen ze makkelijk naar je toe, dan kun je ze bij naam noemen en belonen als ze komen. Zo hebben we dat uitgebreid met bijvoorbeeld op de achterpootjes staan voor een beloning. Mochten ze terug moeten naar de ren, dan combineren we dat met voertijd. Zodra we vers groenvoer, hooi en kruiden in hun hok en ren verspreiden, dan rennen ze direct het verblijf in. Wellicht dat jullie hier iets aan hebben. 

Dankjewel 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben mijn en paar jaar geleden gefilm hoe ik met de bomma kliktraining doet .

je moet gewoon luc de vijver typen in youtube ( het gaat over meer )

 

onze konijnen vonden het heel leuk om kliktraining te doen vooral de bomma.

 

ps. je ziet in het filmtje de bomma haar kooi dit was toen en tijdelijk we waren aan het wachten

tot de andere klaar waren dit duur maar en paar weken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .