Ga naar inhoud

Konijn boos of meer aan de hand?


x_blvck

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen ! 
 

ik heb mijn konijnen 4 dagen geleden laten inenten en na die tijd heb ik ze heel weinig gezien omdat ik moest werken dus ze hebben ook weinig los kunnen huppelen. Maar een van mijn konijnen zit nu alleen maar in een hoekje speelt niet meer pakt geen snoepjes of eten van me aan, heb haar wel zien eten maar niet zoveel als normaal voor mijn gevoel. Ze luistert ook niet meer, normaal als ik een geluidje maakte kwam ze direct. Ik mag haar aaien terwijl ze daar absoluut geen fan van is. Ze stribbelt gelukkig wel tegen als ik haar probeer op te pakken ik las dat een goed teken was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Huiself:

Inderdaad naar de dierenarts als je het niet vertrouwd. En ik zou zorgen voor een permanente renpanelen voor het hok zodat ze wat meer rond kunnen huppelen. Daar worden ze ook blij van 🙂

Hun hok bestaat uit 2 rennen haha kan hem niet nog groter maken heb ik te weinig ruimte voor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenarts geweest en het blijkt dat ze 40 graden koorts heeft, ze hebben haar wat vocht toegedient en nog 2 andere spuitjes 1 voor haar maag zodat dat opgang blijft en nog een tegen de koorts en ga morgen weer terug om te kijken of de koorts wat is afgezakt ! Heb nu dwangvoeding me. Bedankt voor de reacties ! Super blij dat ik nu toch naar de DA ben gegaan :)) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei x_blvck:

Hun hok bestaat uit 2 rennen haha kan hem niet nog groter maken heb ik te weinig ruimte voor 


Haha, nee dan is daar niets mis mee! Mijn vorige konijnen zaten ook in een ren, maar het was net alsof ze dat nog niet genoeg vonden. Af en toe kwam ik dan thuis en dan had Chip met veel wilskracht de ren opzij geduwd ☺️

 

14 uur geleden zei x_blvck:

Bij de dierenarts geweest en het blijkt dat ze 40 graden koorts heeft, ze hebben haar wat vocht toegedient en nog 2 andere spuitjes 1 voor haar maag zodat dat opgang blijft en nog een tegen de koorts en ga morgen weer terug om te kijken of de koorts wat is afgezakt ! Heb nu dwangvoeding me. Bedankt voor de reacties ! Super blij dat ik nu toch naar de DA ben gegaan :)) 

 

Wat goed dat je bent gegaan! Koorts krijgt een konijn niet zomaar: misschien is er ergens een ontsteking in het lijfje of bekkie. Bij mijn konijn hadden ze ook medicatie toegediend en daarna was de koorts lager: dat is natuurlijk niet zo gek, want de pijnstilling is ook ontstekingsremmend. Belangrijk is dat hij uitgebreider onderzocht wordt wat er mis is: met alleen medicatie los je het probleem namelijk niet op, zelfs al lijkt de koorts te zijn gezakt.

 

Heel veel succes en beterschap ❤️

aangepast door Huiself
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .