Ga naar inhoud

Opeens hele kleine keutels


Punky punk

Aanbevolen berichten

Heeft hij misschien langer op het gras gezeten dan normaal, dat hij daar iets meer van heeft gegeten, dat zijn keutels daarom wat vochtiger zijn? Omdat ze zo klein en glanzend zijn doen ze me ook denken aan blindedarmkeutels, wat natuurlijk kan als hij zijn buikje net vol had van het gras. Kan voor een keer geen kwaad, maar je moet ze niet vaker tegen komen.

Of heeft per ongeluk een plant gegeten waar hij niet tegen kon, dat hij daar wat diarree van heeft gekregen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei happy211:

Heeft hij misschien langer op het gras gezeten dan normaal, dat hij daar iets meer van heeft gegeten, dat zijn keutels daarom wat vochtiger zijn? Omdat ze zo klein en glanzend zijn doen ze me ook denken aan blindedarmkeutels, wat natuurlijk kan als hij zijn buikje net vol had van het gras. Kan voor een keer geen kwaad, maar je moet ze niet vaker tegen komen.

Of heeft per ongeluk een plant gegeten waar hij niet tegen kon, dat hij daar wat diarree van heeft gekregen? 

Hij heeft evenlang op gras gezeten dan normaal. Hij heeft alleen gras gegeten en dan nog een paar stukjes groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei happy211:

Heeft hij misschien langer op het gras gezeten dan normaal, dat hij daar iets meer van heeft gegeten, dat zijn keutels daarom wat vochtiger zijn? Omdat ze zo klein en glanzend zijn doen ze me ook denken aan blindedarmkeutels, wat natuurlijk kan als hij zijn buikje net vol had van het gras. Kan voor een keer geen kwaad, maar je moet ze niet vaker tegen komen.

Of heeft per ongeluk een plant gegeten waar hij niet tegen kon, dat hij daar wat diarree van heeft gekregen? 

Ik ben er ook echt op aan het letten maar ik zie niet meteen die keutels terug. Gelukkig, ik wil weggraaf weten wat dat is maar ja...

zolang dat niets ernstig is kan het geen kwaad zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Punky🐰:

Vroeger nieste hij helemaal niet. En onlangs heb ik hem betrapt op 3 keer niezen per dag. Is dat veel en moet ik langs de dierenarts?

 

Doet hij dit elke dag?

 

Ik kan helaas niet erg goed advies geven. Mijn konijn Ot niest ook. Die is laatst door de dierenarts op Metacam gezet voor 8 dagen (ontstekingsremmende pijnstiller). Ik had het gevoel dat het toen iets beter ging, maar het niezen is op dit moment erger dan daarvoor.

Mijn dierenarts staan aangeschreven als konijnkundig en geeft aan dat hij liever geen antibiotica geeft omdat dit de darmflora kan verstoren. Volgens hem hoort het niezen bij óf een allergie óf is het stressgerelateerd. Ik zou echter niet weten waar mijn konijn (afgezien van dierenartsbezoek op 15 mei, 26 mei en 5 juni) stress van zou moeten hebben. 

Eigenlijk zit het me niet lekker dat hij nog steeds zo niest (mijn vrouwtje niestte ook maar doet dat sinds de Metacam kuur helemaal niet meer), maar om er wéér een consult aan te wagen (waarbij ik wéér te horen krijg dat het waarschijnlijk een allergie is of dat hij gevoelige luchtwegen heeft en dat het vanzelf beter zal gaan als hij genoeg rust krijgt) vind ik ook wel dubbel. Als er blijkbaar toch niks aan gedaan kan worden... Wat zou jij doen @Eefje?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ot&Sien dezelfde dierenarts bezoeken lijkt me dan niet zo zinvol. Ik blijf het bijzonder vinden om een niezend konijn geen antibiotica te geven en wel pijnstilling. Als ik jou was zou ik eens andere dierenartsen telefonisch consulteren over de aanpak van jouw dierenarts en vragen wat zij zouden doen. Inmiddels zijn we toch alweer wat weken verder, dus als het toch snot is zoals Betsy heeft dan is er nu kans dat het al chronisch aan het worden is. Het wordt toch vaak onderschat of voor iets anders aangezien als er geen neusuitvloeiing te zien is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2020 at 14:23 zei Eefje:

@Ot&Sien dezelfde dierenarts bezoeken lijkt me dan niet zo zinvol. Ik blijf het bijzonder vinden om een niezend konijn geen antibiotica te geven en wel pijnstilling. Als ik jou was zou ik eens andere dierenartsen telefonisch consulteren over de aanpak van jouw dierenarts en vragen wat zij zouden doen. Inmiddels zijn we toch alweer wat weken verder, dus als het toch snot is zoals Betsy heeft dan is er nu kans dat het al chronisch aan het worden is. Het wordt toch vaak onderschat of voor iets anders aangezien als er geen neusuitvloeiing te zien is. 

 

De dierenarts toch een mail gestuurd en ik werd teruggebeld. Langskomen raadde hij niet aan ivm stress en warmte. Wat we nog zouden kunnen doen is een kuur van 4 weken Sulfatrim. Met matig wisselende resultaten (?). Beide konijnen zouden dan 2x daags een ml in de bek moeten.

 

Is dit een goed advies of kan ik beter verder zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Ot&Sien:

 

De dierenarts toch een mail gestuurd en ik werd teruggebeld. Langskomen raadde hij niet aan ivm stress en warmte. Wat we nog zouden kunnen doen is een kuur van 4 weken Sulfatrim. Met matig wisselende resultaten (?). Beide konijnen zouden dan 2x daags een ml in de bek moeten.

 

Is dit een goed advies of kan ik beter verder zoeken?

 

Of kan ik beter vragen naar Novadox @Eefje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .