Ga naar inhoud

In de regen blijven zitten


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Omdat mijn konijnen altijd binnen hebben geleefd had ik verwacht dat ze de regen niet leuk zouden vinden. 

Tot mijn grote verbazing blijven jut en jul gewoon in de ren zitten en laten ze zichzelf helemaal nat regenen. 

De ren is wel overdekt maar met die harde wind erbij maakt dat niet veel uit. 

Al hun eten, drinken, hooi en toilet materialen staan droog binnen maar ze snappen het nog steeds niet. 

Zijn er meer konijnen die dit doen? 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Pebbles&bambam:

Omdat mijn konijnen altijd binnen hebben geleefd had ik verwacht dat ze de regen niet leuk zouden vinden. 

Tot mijn grote verbazing blijven jut en jul gewoon in de ren zitten en laten ze zichzelf helemaal nat regenen. 

De ren is wel overdekt maar met die harde wind erbij maakt dat niet veel uit. 

Al hun eten, drinken, hooi en toilet materialen staan droog binnen maar ze snappen het nog steeds niet. 

Zijn er meer konijnen die dit doen? 

 

Yep, Ot doet dit ook. Sien niet. Een beetje regen vindt ze niet erg maar als het harder regent gaat ze toch het hok in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben een waterafstotende vacht, dus ze hebben er geen last van.

Die van mij snappen dat niet, want als het erg regent zitten ze met zijn allen droog in het hok. En als ik de ren heb schoongemaakt met water, dan lopen ze op hun tenen tot de tegels weer droog zijn.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje regen vinden ze hier ook niet erg, maar bij echt flinke buien gaan ze gelukkig wel schuilen 🙂 

 

Konijnen hebben ingebouwde regenjasjes. De vacht heeft een ondervacht, die lekker zacht en wollig is, dunner in de zomer, en dikker in de winter. Dat is hun dikke warme trui. Isoleert zowel in de winter als in de zomer. In de winter houd het ze warm, in de zomer zorgt het er voor dat ze niet te veel opwarmen. Daartussen groeien langere haartjes, de bovenvacht. Die zijn langer dan de ondervacht. En dat is eigenlijk een regenjasje voor konijnen. Als een konijn nat regent, blijft de ondervacht droog, en loopt het via de bovenvacht gewoon naar beneden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .